2025-03-06, 15:25
Medlem
Nån som har mer info om detta? Saxat ur dagens NSD:

"Ett hus i Kalix har spärrats av och en man i 40-års åldern är misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor. Flera enheter från polisen är på plats".

Mannen har flera domar sen tidigare men inte för denna typ av brott. Det avspärrade huset ligger i en by utanför Kalix.
Citera
2025-03-06, 16:14
Moderator
v50s avatar
Länk till artikeln på Nsd
https://www.nsd.se/nyheter/kalix/art...brott/r4pgk69r
Citera
2025-03-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssistentenKent

"Ett hus i Kalix har spärrats av och en man i 40-års åldern är misstänkt för grovt brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor. Flera enheter från polisen är på plats".

Mannen har flera domar sen tidigare men inte för denna typ av brott. Det avspärrade huset ligger i en by utanför Kalix.
Det är i grubbnäsudden utanför Kalix
Citera
2025-03-06, 19:27
Medlem
Kolla hans facebook helt öppen j+el ristr+m
Citat:
Ursprungligen postat av AssistentenKent

Citera
2025-03-06, 19:34
Medlem
Han är ju polisanmäld redan för 2 år sedan då det sprängdes, men länsman orkar inte kolla upp.
Citat:
Ursprungligen postat av Ellebelleboooo
Det är i grubbnäsudden utanför Kalix
Citera
2025-03-06, 21:45
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54sek

Jösses, den där snubben verkar vara en tickande bomb hela han.
Citera
2025-03-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54sek

Wow, oj. Han försöker inte ens dölja att han är galen. Glad att jag inte bor kvar i Kalix. Han hade väl blåst gallerian i luften inom kort om han inte blivit tagen. Läbbig snubbe. På Facebook ser det ut som att han har barn. Hoppas att hon bor hos modern och slipper vada omkring i aska och rök i vardagsrummet.
Citera
2025-03-07, 05:53
Medlem
Johan-Palms avatar
Inlägg från 27 februari:
"Städa undan din jävla skitungar ifrån mej din jävla alkisjävel. Och du fröken alla ”som lik” prata om mäniskor du känner fortsättnings vis din jävla artig artktskaahora!!!
Och häv er ut ur min och andras telefon, plattor, datorer etc. Ni har inte där och göra ni är för fan ingen akturitet. Och är det via masten på grubbnäslägret ni använt er av ska jag se till att ni ser den sista då deb rullar därifrån till skrot elr finsk-rysska gränsen vars den hör hemma!!!! Idioter!

Och nu har kag fått skriva om det här inlägget tio gånger för hon ska sitta ich byta ut mins bokstäver här och där om oco om igen!! Millitärjävel i bode/luleå stockholm där städa för fan ner eran mast jävel från de här jäcla dagisvärnet"

Skrattade när jag läste att han var så arg på att någon byter ut bokstäverna medans han skriver.
Jag blir väldigt nyfiken på vad han har tagit. Eller handlar det om psykossjukdom?

Han har nåt klipp på en fin explosion också. Kul att smälla.

Edit: Ja alltså hela kontot är ju fullt av klipp på små explosioner. Men ett klipp visar en större explosion i skogen.
Senast redigerad av Johan-Palm 2025-03-07 kl. 05:59.
Citera
2025-03-07, 08:42
Medlem
Han är missbrukare, får psykoser och tror någon kidnappat hans barn. Snokar runt hos folk. Polisen gör aldrig något.
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Inlägg från 27 februari:
"Städa undan din jävla skitungar ifrån mej din jävla alkisjävel. Och du fröken alla ”som lik” prata om mäniskor du känner fortsättnings vis din jävla artig artktskaahora!!!
Och häv er ut ur min och andras telefon, plattor, datorer etc. Ni har inte där och göra ni är för fan ingen akturitet. Och är det via masten på grubbnäslägret ni använt er av ska jag se till att ni ser den sista då deb rullar därifrån till skrot elr finsk-rysska gränsen vars den hör hemma!!!! Idioter!

Och nu har kag fått skriva om det här inlägget tio gånger för hon ska sitta ich byta ut mins bokstäver här och där om oco om igen!! Millitärjävel i bode/luleå stockholm där städa för fan ner eran mast jävel från de här jäcla dagisvärnet"

Skrattade när jag läste att han var så arg på att någon byter ut bokstäverna medans han skriver.
Jag blir väldigt nyfiken på vad han har tagit. Eller handlar det om psykossjukdom?

Han har nåt klipp på en fin explosion också. Kul att smälla.

Edit: Ja alltså hela kontot är ju fullt av klipp på små explosioner. Men ett klipp visar en större explosion i skogen.
Citera
2025-03-08, 12:19
Medlem
Frisläppt eftersom åklagaren inte ser någon risk att han fortsätter begå brott...
Citera
2025-03-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Frisläppt eftersom åklagaren inte ser någon risk att han fortsätter begå brott...

Åklagaren hoppas kanske att han ska självsanera innan dess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in