• 1
  • 2
2006-08-26, 17:28
Medlem
poko-pekkas avatar
Eftersom jag snart åker utomlands måste jag skämma bort min älskling känner jag. Ikväll hade jag tänkt laga mat. Men problemet är att jag inte kommer på någon bra maträtt! Jag söker en maträtt ur dessa premisser: Billigt, snabbt att tillaga (hon kommer hem 9 ikv och tills dess hade jag tänkt vara helt klar) samt romatisk faktor. Jag behöver inget tok-avancerat utan ingredienser från konsum och ett recept som en kille med vg i hemkunskap i grundskolan kan hantera. Det får gärna vara kryddstarkt..efterrätts tipps mottages även hjärtligt!

Vad väntar ni på? Ös igång!
Citera
2006-08-26, 17:37
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poko-pekka
Eftersom jag snart åker utomlands måste jag skämma bort min älskling känner jag. Ikväll hade jag tänkt laga mat. Men problemet är att jag inte kommer på någon bra maträtt! Jag söker en maträtt ur dessa premisser: Billigt, snabbt att tillaga (hon kommer hem 9 ikv och tills dess hade jag tänkt vara helt klar) samt romatisk faktor. Jag behöver inget tok-avancerat utan ingredienser från konsum och ett recept som en kille med vg i hemkunskap i grundskolan kan hantera. Det får gärna vara kryddstarkt..efterrätts tipps mottages även hjärtligt!

Du ska alltså skämma bort din "älskling" med snabb och billig mat?
Citera
2006-08-26, 17:43
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:

Woka räkor och grönsaker och krydda dem med chilipeppar. Ris till. Klart!
Typisk tjejmat som är hyfsat billigt.
Citera
2006-08-26, 17:44
Medlem
Anemis avatar
Saker som man äter med fingrarna, mycket plock, är ganska romantiskt.
Citera
2006-08-26, 17:47
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Men vafan..jag har jobbat hela dagen så e inte sugen på att stå i köket hela kvällen..sen säger jag billigt för att rensa bort svar som: rysk kaviar, dom perignon osv. (typiska flashbackdrag) vill bara ha helt vanlig mat som man kan sno ihop men som ändå blir gott!
Citera
2006-08-26, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine

Jag skulle tro att om maten är god och smaklig, så spelar det ingen roll alls om råvarorna är billiga eller dyra. Det är smaken och utseendet som avgör om det är gott.
Citera
2006-08-26, 17:57
Medlem
Citat:

Woka grönsaker och när dom är nästan färdiga (woka inte grönsakerna helt mjuka), sedan tillägger du ungefär lika mycket kokta nudlar och wokar lite lill. Smaksätt lite med olika kryddor. Lite sås hör till. Vilken sås som helst, men helst skall det var ganska starkt.
Jag är vegetarian, så mer kan jag inte säga.

EDIT
Om ni är kött ätare, så stek biffar eller korv eller kötbullar eller vad du gillar.
Citera
2006-08-26, 17:57
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Jag skulle tro att om maten är god och smaklig, så spelar det ingen roll alls om råvarorna är billiga eller dyra. Det är smaken och utseendet som avgör om det är gott.
Exakt. Så kör på med tips nu om vad fasen man kan käka!!
Citera
2006-08-26, 20:54
Medlem
poko-pekkas avatar
Det blev wook. Körde i frysta grönsaker, kyckling, räkor, nudlar och ris..körde med en spice-mix samt lite chili-pulver. Efterrätten blir päronhalvor med smält after eight med grädde. Får se om det går hem, belysningen e dämpad, ljus tända och R-Kelly If i could turn back ekar ur högtalarna..om 4 minuter kommer hon..wish me good luck!
Citera
2006-08-27, 02:20
Medlem
stRs avatar
Citat:
Det blev wook. Körde i frysta grönsaker, kyckling, räkor, nudlar och ris..körde med en spice-mix samt lite chili-pulver. Efterrätten blir päronhalvor med smält after eight med grädde. Får se om det går hem, belysningen e dämpad, ljus tända och R-Kelly If i could turn back ekar ur högtalarna..om 4 minuter kommer hon..wish me good luck!

Antar att det gick bra efterssom du inte sitter här och grinar, you go dude!!!
Citera
2006-08-27, 09:25
Medlem
poko-pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Antar att det gick bra efterssom du inte sitter här och grinar, you go dude!!!
Mjo det gick hem..blir att käka det till lunch idag då jag gjorde en dunderladdning, det var helt ok!
Sen att jag inte sitter här och grinar e ju som sagt ett bevis på att det lyckades...det får ni tolka som ni vill, men hon blev glad alltid..
Citera
2006-08-27, 11:42
Medlem
Citat:
Mjo det gick hem..blir att käka det till lunch idag då jag gjorde en dunderladdning, det var helt ok!
Sen att jag inte sitter här och grinar e ju som sagt ett bevis på att det lyckades...det får ni tolka som ni vill, men hon blev glad alltid..

Vad bra att det gick bra. Smakade det bra? Om det smakade bra, då lyckades du med kockandet. Skulle bara säga en sak till : maten blir mycket godare, om du använder färska grönsaker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in