Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Du menar förutom Trumps nästintill dagliga motstridiga och skiftande uppgifter?
Du är ju uppenbarligen fel person att svara på en enkelt ställd fråga. Någon som inte lider av TDS kanske vet? Jag planerar lite större inköp i USA närmaste tiden, därav frågan. Jag har en hyfsad flexibilitet. Är det så att det införs nästa vecka så gör jag inköpen i morgon och är det till sommaren så vilar jag lite på hanen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
De Amerikanska börserna öppnar tydligt nedåt även i dag med breda nedgångar trots, eller snarare tack vare, Trump´s impulsiva helomvändningar från dag till annan. Kommandoekonomi funkar som bekant inte, men jag är inte förvånad över haveriet sett till vilka klåpare som äger problemet.
Jag utgår från att de snabba turerna från DT handlar om att antingen skapa sig förhandlingsläge eller kanske minst lika troligt skapa rubriker dit MSM och TDS vänder blicken medan det stora man fixar, sker i skuggorna.
Bara en sådan här sak. DT vill inte ha amerikansk militär i Ukraina för att riskera att hamna i ett tredje världskrig tillika kärnvapenkrig med Ryssland. Istället för att eskalera konflikten och skicka trupp till Ukraina så ska USA få utvinna mineraler till ett värde av 600 miljarder dollar eller liknande. Om nu USA säger att de inte vill hamna i krig med Ryssland och de behandlar Ryssland/Putin respektfullt som en förhandlade part så ska det mycket till för att ryssarna ska släppa bomber och anfalla mål i Ukraina där det kan finnas amerikansk personal som utvinner metaller? Det begriper ju ryssen också att om de anfaller eller dödar amerikansk civil personal i Ukraina så riskerar man dra på sig USA. Det vill garanterat inte Ryssland heller. Inte osannolikt att "bråket" i Vita Huset var riggat. Zelensky klarar livhanken och kommer med spelade protester avgå, men överlever freden. USA gjorde klart för Ryssland att de
inte vill ha ett tredje världskrig. 600 miljarder dollar i mineraler kommer ta rätt många år att utvinna. Så vem är det som är en smart taktiker och vem är det som är en lallare?
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Det spelar ingen roll hur "tydligt kommunicerat" Trump påstår att "slutmålet" är nu när USA mycket väl kan vara på väg ned i recession, arbetslösheten ökar och marknaden helt enkelt inte vill investera i Trump´s bombastiska drömmar utan i stället väljer att flytta sina långsiktiga investeringar till Europeiska företag och marknader. Förtroendet är förbrukat redan efter två månader av Trump´s presidentskap.
Investera i Europa? Hur skulle det gå till? Man gör allt i Europa för att försvåra för industrin. Tysk bilindustri kommer kanske gå i konkurs om de inte kan få el levererad till en anständig kostnad. I Sverige tackar kommuner som Stockholm och Malmö nej till etablering av ny industri eftersom man inte kan garantera el-försörjning. Frankrike satsar stort på kärnkraftverk, men landet befinner sig i förstadiet till inbördeskrig. Inga vettiga amerikanska industrier placerar sig i Frankrike och med ett potentiellt inbördeskrig, terrorattentat-risk osv - inte en chans.
Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Haha Dunning-Kruger geniet fick alltså ta tillbaka tullarna för att det blev för dyrt, vem hade kunnat ana
Kul att se att
intellegensreserven i tråden skyller på media i vanlig ordning

Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Säger alltså
IQ reserven. Verkar ju som att någon har berättat för Dunning-Kruger geniet hur världen fungerar eftersom han dragit tillbaka tullarna även mot Mexico nu, eller hur vatnik?

Lättare att stava till IQ-reserven trots att jag visade dig hur
i n t e l l i g e n t stavas. För övrigt heter det som jag skrev tidigare begåvningsreserven och inte intelligens eller IQ-reserven. Hade du inte varit em sådan korkskalle hade du också vetat att begåvningsreserven är avsett som något positivt.
Citat:
Begåvningsreserv är en grupp personer som anses ha potential att utvecklas till elit, till exempel inom på ett företag eller i den akademiska världen. Uppskattningen av begåvningsreserven är en uppskattning av humankapitalet, och visar på organisationens möjligheter att möta framtida utmaningar.