2025-03-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Nu väntar jag bara på att uttrycket
”-USA troll” skall börja användas i varannan mening, när man inte håller med.

Skulle inte förvåna om det blir så snart.

"Sluta med era påverkansoperationer era UZA-troll som sitter i Pentagons källare och jobbar åt Trumpler"¨

Det är ju den stilen de kör med så varför inte, nu när de plötsligt börjat hata det land som format dem.
Citera
2025-03-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är Kina ett bättre land nu än för två månader sedan?

Nej, men inte sämre heller. Om man inte redan bojkottade Kina för två månader sedan finns det ingen anledning att göra det nu.
Citera
2025-03-06, 19:57
Medlem
LittleFishs avatar
Låter jobbigt att ha koll på allt. Hur gör du i sådana fall där produkten kanske är paketerad i ett EU-land men varan är importerad från USA och säljs under EU-märke? Tex sockret i en tårta du köper är amerikanskt eller plasten runt omslaget är amerikanskt? Eller du köper ett bord på IKEA och färgen på bordet är amerikansktillverkad? Jag tycker det är löjligt att hålla på såhär och leder inte till någonting. Nästa vänsterhysteri som vanligt som är över lika snabbt som den uppstod. Bygger man sitt liv på trender så har man inte mycket till liv.
Senast redigerad av LittleFish 2025-03-06 kl. 20:01.
Citera
2025-03-06, 19:58
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Den fullständiga bojkottningen av USA som land har börjat. Genomstruket skall man sluta använda till förmån för det som inte är genomstruket. Allt som jag skriver har jag redan genomfört i mitt egna liv. Tror folk det är genomförbart?

Lista:

Tech & IT
OS
W̶i̶n̶d̶o̶w̶s̶
Ubuntu
Pop!_OS
LinuxMint

Email
g̶m̶a̶i̶l̶
h̶o̶t̶m̶a̶i̶l̶
o̶u̶t̶l̶o̶o̶k̶
ProtonMail
TutaMail
Soverin

Mat
C̶o̶c̶a̶-̶C̶o̶l̶a̶
P̶e̶p̶s̶i̶
M̶c̶D̶o̶n̶a̶l̶d̶s̶
B̶u̶r̶g̶e̶r̶ ̶K̶i̶n̶g̶
M̶a̶r̶a̶b̶o̶u̶
Trocadero
Champis
Julmust/Påskmust
Max
Kexchoklad
Lindt

Kommer fortsätta fylla på listan allt eftersom, kan rätt enkelt i princip byta ut allt. 90% av sakerna som folk skrek om förra gången var redan borta från mitt liv så jokes on you Bra lista om man vill fortsätta dyka ner själv: https://european-alternatives.eu/

Patetiskt.

Alla som har en IQ över medel förstår att Trump bara vill att Europa bidrar till sitt eget försvar, därav förändringarna i NATOs stadgar. Han har bara ett burdust sätt att framföra det på a'la The Apprentice, vilket får alla drinkluder till europeiska politiker att sätta kanapén i halsen.

Trump kommer aldrig låta Putin ta kontroll över Europa. Det skulle leda till kärnvapenkrig (både UK och Frankrike har kärnvapen). Trump är affärsman. Han vill att Europa ska köpa amerikanska vapen. Han vill får kontroll över europeiska naturresurser.

När USA faktiskt lämnar NATO kan vi ta diskussionen på nytt.
Citera
2025-03-06, 19:59
Medlem
Readyfreddies avatar
Om man försöker bojkotta USA men inte as-landet Kina så är man totalt havererad mentalt.

Inte för att jag konsumerar mycket amerikanskt men ska stödköpa det jag kan.

Ja, köp gärna svenskt och europeiskt. Det är ju så det borde vara.
Citera
2025-03-06, 20:00
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Helt seriöst! Vad tror du på aĺlvar du kommer uppnå med din bojkott?
Att dumsvensken är korkad vet vi, men är detta ytterligare "ett kollektivt sektbeteende" likt Me too eller att man sätter sig på E4 och protesterar??
Dumsvensk var ordet.
Ta och lugna ned dig med en pucko nu och låt oss andra bojkotta usa och stödja fiendens fiende, Kina.
Hoppas hela EU och även resten av världen gör samma sak.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-03-06 kl. 20:03.
Citera
2025-03-06, 20:05
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Vi har snart glömt att ont som gjort och handlar på som vanligt, till och med göra affärer med Ryssland kommer vi göra.

Möjligt att vissa kommer att göra det, men folket i USA brukar inte glömma lättvindigt. Resultatet av det som Tonald Drump har sysslat med nu har gett precis motsatt verkan. Inflationen har gått upp, börsen har rasat, vanligt folk har redan märkt att mycket har blivit dyrare! Men vi får se, han lär bli ihågkommen som den sämsta presidenten i mannaminne. När det gäller att göra affärer med Ryssland, jag tror att de kommer att återupptas fullt ut när den lille dvärgen i Kreml är borta.
Citera
2025-03-06, 20:23
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Möjligt att vissa kommer att göra det, men folket i USA brukar inte glömma lättvindigt. Resultatet av det som Tonald Drump har sysslat med nu har gett precis motsatt verkan. Inflationen har gått upp, börsen har rasat, vanligt folk har redan märkt att mycket har blivit dyrare! Men vi får se, han lär bli ihågkommen som den sämsta presidenten i mannaminne. När det gäller att göra affärer med Ryssland, jag tror att de kommer att återupptas fullt ut när den lille dvärgen i Kreml är borta.
Är övertygad om att den klara majoriteten av svenskar och andra européer kommer glömma tämligen snabbt.
Ang dvärgen är det troligtvis samma sak, gemene man är mer sugen på att handla billigare varor än gå runt och tänka på ett onödigt krig.
Rätt eller fel, det är så vi fungerar.
Citera
2025-03-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Sluta bojkotta, spelar ingen som helst roll.

Bojkott spelar enormt stor roll. Det är en av de mest effektiva åtgärderna man kan göra.

Om du inte tror mig kan du fråga Tesla.
Citera
2025-03-06, 20:48
Avstängd
Själv har jag slutat gå på Mc Donalds.
Citera
2025-03-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Internet är inte amerikanskt. Hur fan tänker du egentligen?

Nej men hårdvara och diverse certifikat, patent, e.t.c. som nyttjas är det, hur fan tänker du själv?
Citera
2025-03-06, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Dumsvensk var ordet.
Ta och lugna ned dig med en pucko nu och låt oss andra bojkotta usa och stödja fiendens fiende, Kina.
Hoppas hela EU och även resten av världen gör samma sak.
Kan du svara på hur europa (och du) kan stödja en bevisad terrorregim med så mycket korruption, mutskandaler och terror mot en del av befolkningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in