• 1
  • 2
2025-03-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Exakt vad är det du inte förstår? Jag har inga problem alls att tolka innehållet och tycker inte det är det minsta konstigt skrivet. Jag kan faktiskt inte en se vad som skulle ställa till problem för mindre rutinerade läsare, något som jag annars är ganska bra på.

Jag förstår vad hon skriver.
Hon är en idiot. (Min åsikt)

Det är alltså en dömd mördare, där hon väljer orden 15-åringen och pojken, om någon som rätten anser är vuxen, men kan inte bevisa det i lagens mening.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-03-05 kl. 15:50.
Citera
2025-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag förstår vad hon skriver.
Hon är en idiot. (Min åsikt)

Det är alltså en dömd mördare, där hon väljer orden 15-åringen och pojken, om någon som rätten anser är vuxen, men kan inte bevisa det i lagens mening.
Han är 15 år på papperet. Och det har betydelse, annars hade han inte kunnat åtalas... Han kan knappast få körkort heller... (oavsett fängelsedomen)
Citera
2025-03-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Han är 15 år på papperet. Och det har betydelse, annars hade han inte kunnat åtalas... Han kan knappast få körkort heller... (oavsett fängelsedomen)

Moppekort börjar väl vid 15?
Citera
2025-03-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Moppekort börjar väl vid 15?
Ja, men inte för personbil (B). Inte förrän han fyller 18 år på papperet. Även om det i nuläget knappast blir aktuellt.
Citera
2025-03-05, 18:55
Medlem
Domstolen måste ha ansett att han var 18år, dvs godkände åklagarens påstående. GM fick 14år och livstidsutvisning. Det skulle aldrig en 15-åring ha fått.

Hur om helst AB artikel är dåligt skriven.
Citera
2025-03-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Domstolen måste ha ansett att han var 18år, dvs godkände åklagarens påstående. GM fick 14år och livstidsutvisning. Det skulle aldrig en 15-åring ha fått.
Nej, det gjorde de inte, det var därför han fick 14 år (maxstraff för den som är 15 till 17 år). Hade domstolen bestämt att han var minst 18 år hade han fått livstid. Men det kunde inte bevisas.
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur om helst AB artikel är dåligt skriven.
Jag håller inte med dig. Det är inget som vinner Stora journalistpriset, men en vanlig vardagsartikel.
Citera
2025-03-05, 20:14
Medlem
trickydicks avatar
Förmodligen en afghan eftersom man vet hur gammal alla andra blattar är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in