Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Men varför kommentera på ett program man inte sett?
Dessa bedragare ringer inte på telefonnr de hittat på Eniro.
Jag tycker gott folk i tråden kan kolla på den innan de kommenterar, för den är välgjord och intressant. Lite sedvanlig snyftperspektiv som man kan spola förbi.
Men jag undrar ändå hur folk kan bli lurade av de reklamer man fick se. "Jenny Strömstedt: det här kan vara slutet", postat av ett okänt konto. Ingvar Kamprad om hur han tjänar pengar när han sover. Olof Lundh som påstås vara döende.
Alltså, har folk aldrig blivit lurade innan? Jag tycker inte det ser ett dugg seriöst ut de där "annonserna".
Ja, då ber jag om ursäkt. Skall se programmet vid ett senare tillfälle.
Tror jag vet vilka annonser du syftar på, då jag fått upp dem i flödet på Facebook bla.
Visst är det idioter som går på sånt, klickar du in dig på skiten ser du på URL// att det inte är Aftonbladet, Expressen eller skit som ligger bakom. Ungefär som att du får mail om att du vunnit 10k i presentkort på Ikea.. Klickar du på det ser du att Ikea inte ligger bakom det.
Eller om du säljer skit på Marketplace och de vill betala med någon skum tjänst du inte känner till och skickar en länk där du skall uppge ditt kreditkortsnummer[/b] inklusive exp date och de tre sista. (hänt mig) Tittar man på heddern så ser man att det inte är Postmord, DHL osv som ligger bakom.
(För övrigt
får man inte betalt in på sitt kreditkort i Sverige om det inte gäller en retur.
Folk är korkade, de läser Aftonbladet, Expressen och skit hela dagarna men vet inte vilken URL mediahuset har.