• 1
  • 2
2025-03-05, 12:17
Medlem
Vad tycker ni om denna träningsverktyg? Denna har funnits med riktigt länge men inget träningsverktyg som gymmen erbjuder att träna med.

Hur mycket har den förbättrad er träning?

Har precis börjat med den och det känns verkligen i kroppen på ett annat sätt än annan träning gör med samma muskelgrupper.

Hur stor är skaderisken? Får lite konstig värk i axlarna men annars känns den skitbra.

Den känns definitivt som något som kommer öka in träning och få ett snabbare resultat med.
Citera
2025-03-05, 12:19
Medlem
Den är grymt bra. Stärker handlederna och du får en eftertraktad bröstlinje ifall du nu inte bär på allt för mycket överskottsfett.
Citera
2025-03-05, 12:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Designen har absolut förändrats från när man försökte bända kompisens brorsas blåa fjäder när man var si så där 10år (drygt 40 år sen).
Citera
2025-03-05, 13:29
Medlem
Dofternas avatar
Fjädern är bara skit, föredrar Bullworker när jag vill träna hårt.
https://www.reklamfranforr.se/2021/0...med-bullworker
Citera
2025-03-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Den är grymt bra. Stärker handlederna och du får en eftertraktad bröstlinje ifall du nu inte bär på allt för mycket överskottsfett.

Man både ser och känner bröstmusklerna dra ihop sig på ett sådant sätt som jag inte tycker dom andra bröstövningar gör som bänkpress, fly osv.
Handledarna är ju något som man inte prioritera i sin träning tyvärr så det är ju extremt bra att få in den träningen. Kanske jag kan börja utmana folk i armbrytning efter ett tag
Citera
2025-03-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fjädern är bara skit, föredrar Bullworker när jag vill träna hårt.
https://www.reklamfranforr.se/2021/0...med-bullworker

Oj, det var hårt omdöme. Vad är det som är skit? Dåliga resultat eller hög skaderisk? Hur länge körde du med denna?
Den där Bullworker ser inte rolig ut, skulle behöva testa den först innan jag kan ge en bedömning.
Citera
2025-03-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Designen har absolut förändrats från när man försökte bända kompisens brorsas blåa fjäder när man var si så där 10år (drygt 40 år sen).

Har dålig koll men jag tycker den alltid har sett samma ut.
Citera
2025-03-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Man både ser och känner bröstmusklerna dra ihop sig på ett sådant sätt som jag inte tycker dom andra bröstövningar gör som bänkpress, fly osv.
Handledarna är ju något som man inte prioritera i sin träning tyvärr så det är ju extremt bra att få in den träningen. Kanske jag kan börja utmana folk i armbrytning efter ett tag
Helt klart! Det finns en uppsjö olika varianter du kan göra. När fjädern blir för lätt så köper du en kraftigare. Säljer den gamle. Enkel att vispa runt med innan man ska hoppa in i dushcen. 100 st, 4x25 eller 5 x 20 vad man nu klarar av.
Jag kör med arnhävningar innan dush. Har blivit som ett måste... Skitbra.
Citera
2025-03-05, 14:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Har dålig koll men jag tycker den alltid har sett samma ut.

Den som kompisens brorsa hade var med öppen fjäder så stor klämrisk kam man lugnt säga. Gissar att den var från 60-talet.
Citera
2025-03-06, 00:04
Medlem
Kände en person som tappade greppet om kungsfjädern och slog ut sina framtänder.
Citera
2025-04-27, 09:41
Medlem
Är den någon som har koll om det ska göra ont när man gör detta?

Så på 30 och 40kg så hade jag väldigt ont i början men det gick över efter jag har tränat ett tag och vant mig vid motståndet. Nu håller jag på med 50kg och denna smärtan är ännu värre än dom andra gångerna. Ska det göra så här jävla ont när man gör detta? Känns inte normalt alls. Bara jag inte tar sönder något i mig. Smärtan är fan brutal.
Citera
2025-04-27, 22:52
Medlem
Pyssling67s avatar
Jag har hittills tränat med den gamla tunga kungsfjädern med röda handtag som är den tyngre av dom äldre.
Men nu för några år sedan så köpte jag 2 nytillverkade kungsfjädrar som var på 40 respektive 60kg i motstånd och med säkerhetsband så att man slipper få kungsfjädern i ansiktet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in