Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
112 fungerar även om mobilen är låst, inte har pengar på sim kortet, inte har något sim kort eller om din operatör inte har täckning där du befinner dig det gör inte 063-107112
112 fungerar på 99.9% av alla 4G mobiler endast äldre eller importerade som inte klarar 4G VoLTE emergency berörs.
Jag kan konstatera att det du säger stämmer. Har en äldre smartphone ca 2år gammal, finns inget som heter 4 G VoLTE på operatör inställningarna utan det står bara 4 G-samtal. Skulle tanka den gamla telen idag och får felmeddelande. Så lastgammal är inte mobilen och den är inte importerad.
Har inte tankat på ett tag iomed jag köpt ny så har inte märkt av det för ens idag när jag skulle tanka, jag kan dock surfa på wifi på den och det är allt.
Har en mobil jag köpte för ca 1 månad sedan där finns det 4G VoLTE på operatör inställningarna och denna mobilen har fungerat perfekt. Ren jäkla tur att jag ändå tänkt köpa mobil för annars hade jag stått utan mobil helt och hållet när den gamla slutade att fungera.