• 1
  • 2
2025-03-05, 00:21
Medlem
Jag vägde 97,1 kg och en timme senare utan att jag ätit eller druckit något visade den 97,4 och den stod på exakt samma ställe så det finns inga variabler. Kan någon rekommendera en väldigt bra våg att köpa?
Citera
2025-03-05, 00:39
Medlem
Slänga den låter slösaktigt! Försök hellre kalibrera den med vikter av känd massa!

(Sedan, då det gäller en vikt om drygt 90 kg (som vad jag väger, ungefär! ) är väl inte ett par tre hekto hit eller dit så mycket att bråka om, strängt taget?)
Citera
2025-03-05, 00:53
Medlem
Du hade kanske mobilen i fickan, en öl i handen eller tagit på dig en jumper eller din feta guldkedja andra gången du vägde dig

Om du vägde 97,140 så visade vågen 97,1 sen vägde du 97,360 och vågen visade 97,4 då blir skillnaden i vikt 220g = T-skirt eller en mobil
Senast redigerad av Poteter 2025-03-05 kl. 01:07.
Citera
2025-03-05, 01:06
Medlem
Den visade alltså som mest 0.3% fel (om vi antar din verkliga vikt var en av värdena och inte någonstans mitt emellan)

Låter som en normal feltolerans på en konsumentvåg?
Citera
2025-03-05, 02:28
Medlem
Är det verkligen av vikt (höhö) om den råkar visa 0.3kg fel?

Ibland kan en våg visa lite olika baserat på var på vågen man lägger tyngdpunkten.
Citera
2025-03-05, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Slänga den låter slösaktigt! Försök hellre kalibrera den med vikter av känd massa!

(Sedan, då det gäller en vikt om drygt 90 kg (som vad jag väger, ungefär! ) är väl inte ett par tre hekto hit eller dit så mycket att bråka om, strängt taget?)
Det beror nog på om om det är tre hekto för mycket eller för lite
Citera
2025-03-05, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Du hade kanske mobilen i fickan, en öl i handen eller tagit på dig en jumper eller din feta guldkedja andra gången du vägde dig

Om du vägde 97,140 så visade vågen 97,1 sen vägde du 97,360 och vågen visade 97,4 då blir skillnaden i vikt 220g = T-skirt eller en mobil
Jag hade endast kalsonger båda gångerna.
Citera
2025-03-05, 06:29
Medlem
Spelar det någon roll? Skit i hg och läs bara kg. Vågen kostade väl inte flera tusen utan en hundralapp eller två? De har säkert ingen bättre säkerhet än +- 0,5 kg. Jorden snurrar förövrigt och förhållanden är inte exakta.
Citera
2025-03-05, 06:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Är det verkligen av vikt (höhö) om den råkar visa 0.3kg fel?

Ibland kan en våg visa lite olika baserat på var på vågen man lägger tyngdpunkten.

Så är det. Vi snackar inte labb-vågar, utan vanliga vågar typ man köper på "ICA"..
0,3% är godtagbart på en sådan våg.
Citera
2025-03-05, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Jag vägde 97,1 kg och en timme senare utan att jag ätit eller druckit något visade den 97,4 och den stod på exakt samma ställe så det finns inga variabler. Kan någon rekommendera en väldigt bra våg att köpa?

Köp inte våg!!

Ta fram måttband på magen omkrets är viktigast...

Magen 👉 tarmar styr hela organen. Tarmar måste vila fr kl 19 till 0700. Vatten är också viktigt. Tarmar mår inte bra av överdriva mat skräp mat dålig mat ... för mycket socker... för mycket gluten....

Stor magen så klart gluten och socker!!!
Citera
2025-03-05, 07:10
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Köp inte våg!!

Magen 👉 tarmar styr hela organen. Tarmar måste vila fr kl 19 till 0700. Vatten är också viktigt. Tarmar mår inte bra av överdriva mat skräp mat dålig mat ... för mycket socker... för mycket gluten....

Hur får du fram din vikt genom att bara mäta runt magen?
Citera
2025-03-05, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Köp inte våg!!

Helt korrekt. Se till att äta riktig mat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in