2025-03-25, 00:25
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Är det priserna som gör att packet dras till NW? När det händer nån skit är det påfallande ofta ett NW-gym.
Kanske. Ingen aning. Finns ju mycket billigare gym. Tror det snarare handlar om att det finns väldigt många NW-anläggningar och därför är det ju per automatik mer utsatt rent statistiskt.
Citera
2025-03-25, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Ja, sådana straff biter bra.

Minns än idag hur jag, 8 år gammal, i årskurs 2 på lågstadiet kastade skalade mandariner på ett fönster så det blev skitigt. Mitt straff blev en mindre utskällning men också att putsa fönstret tills det blev rent.

Detta sitter kvar i minnet nu 25 år senare. Och då har jag i äldre dagar haft en del med polisen att göra. Narkotikabrott av diverse grader med böter och skyddstillsyn som påföljder. Något man mest rycker på axlarna åt men straffet att städa min ”skadegörelse” sitter alltså i än idag.

Tror det är av större vikt att få ta ansvar över sin egen skit dessutom än t.ex. samhällstjänst. Blir lite mer av en förnedringsritual när man inför publik får stå skamset och städa upp sin egen röra

Trodde du att ditt land skulle ersätta det bus du lärde dig att inte göra, med 100 000 testesteronstinna ilskna kränkta babbar årligen?
Att våra politiker tatt in såna här djur är oförlåtligt, oförlåtligt.
Citera
2025-03-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Kanske. Ingen aning. Finns ju mycket billigare gym. Tror det snarare handlar om att det finns väldigt många NW-anläggningar och därför är det ju per automatik mer utsatt rent statistiskt.

Så du säger att det är så mycket krimi-blattar i samhället att det inte går att dölja längre`?
Citera
2025-03-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDrama
Lär ju vara en man med instagram: __1990ib, bara att googla. Av en slump fick jag syn på hans IG i helgen där han hotade NW för att de bedrivit en förtalskampanj. Det var minst 30 bisarra stories, bl.a. delade han mail som han skickat till NW:s VD där han uppmanade honom att agera, annars....

Han hotade också flera tjejer. Han delade mess där man diskuterade en problematisk man på gymmet (dvs han) och någon undrade om det var samma person som hade stört henne och beskrev honom som runt 35 år med barn. Hans slutsats var att de hade hängt ut hans barn genom att nämna att han har barn...

Lågbegåvning och anabola är en dålig kombo...

vilken vidrig babb
Citera
2025-03-25, 00:30
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Så du säger att det är så mycket krimi-blattar i samhället att det inte går att dölja längre`?
Du behöver antingen läsa igen eller förbättra din läsförståelse.
Citera
2025-03-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
"På Biltema köpte han färg, hundmaten inhandlades på Coop.

– Och så hade jag med mig någon olja som jag inte fick upp. Det var för att jag skulle hälla det på gåbanden för att förstöra dem, sa han och fortsatte:

– Jag tänkte bara att jag ska skada så mycket så att de fattar att... Okej, ni skadade mig. Jag kan också skada er.

Åklagaren skriver i den stämningsansökan som nu lämnats in till tingsrätten att det blev skador för 198 348 kronor.

– Vad som ligger bakom gärningen är förhoppningsvis något vi kan få svar på under förhandlingen, utöver det som redan framkommit under förhör under utredningen, säger assistentåklagare Paulina Daryazadeh."

Vore intressant om någon kan få tag i FUP nu när stämningsansökan lämnats in.
Artikel i dagens GP som bland annat nämner det du skrivit. Låst artikel, bara för prenumeranter, men här är länken i alla fall:

https://www.gp.se/krim/har-gar-han-i...3-e7efa88e5e27
Citera
2025-03-25, 00:39
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsvarsadvokat
Tvångsarbete finns inte kvar på straffskalorna i Sverige längre.

Sant – om man bara läser lagtexten. Men verkligheten ser lite annorlunda ut.

Blir du dömd till fängelse i Sverige så råder det faktiskt arbetsplikt. Du kan placeras i arbete med exempelvis tvätt, kök, snickeri eller montering – till den magnifika ersättningen av 6,50 kr i timmen, vilket för heltid ger knappt 200 kronor i veckan.

Så, nej – vi kallar det inte tvångsarbete längre. Vi kallar det “sysselsättning med inriktning på återanpassning”. Och så fort någon invänder, påminner vi dem om att det är frivilligt – tills de inser att vägra arbete ofta leder till isolering, mindre pengar till hygienprodukter, minskad permission och sämre omdömen inför villkorlig frigivning.

Så nej – tvångsarbete är kanske inte inskrivet i straffskalorna längre.
Men det är fortfarande inskrivet i verkligheten.
Citera
2025-03-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddylucic
Sexuella övergrepp på sina barn?

Vad är detta för påstående. Hade inte blivit förvånad att du är ett troll som försöker sprida ett rykte. Jag vet inte vad du har emot honom men något är det iaf. Och det har inget med Nordic wellnes att göra. Men snälla respektera barn. Nån dag så kommer dom barnen att växa upp och Flashback kommer förmodligen vara kvar. Låt inte de barnen se att du skriver att dom har blivit sexuellt utnyttjande av sin far. Det finns en gräns, även om man är ett troll på internet. Låt din mammas uppfostran spegla sig istället. För jag är säker på att din mamma sa till dig när du var liten att vara en fin person och inte ljuga. Ta vara på människor och sprid kärlek. Och inte hat.

Hur fan kan man skaffa barn med en sån aggresiv babb
Citera
2025-03-25, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Är det priserna som gör att packet dras till NW? När det händer nån skit är det påfallande ofta ett NW-gym.
Citat:
Citat:
Citat:
Du behöver antingen läsa igen eller förbättra din läsförståelse.

Nej men kanske du behöver öva på den

Antalet pack går inte att sprida ut längre, konstaterar du ju indirekt (utan att fatta det)
Nu finns det så mycket drägg att alla anläggningar drabbas.
Citera
2025-03-25, 01:05
Medlem
auruns avatar
Citat:
Nej men kanske du behöver öva på den

Antalet pack går inte att sprida ut längre, konstaterar du ju indirekt (utan att fatta det)
Nu finns det så mycket drägg att alla anläggningar drabbas.
Du fattar inte alls vad jag skrev så jag ska försöka göra det enkelt för dig.

Vi säger att det bara finns två matkedjor i Sverige; ICA och Hemköp.
Hemköp har 5 butiker i hela Sverige medan ICA har 190 butiker i Sverige.

Artiklar kommer ut och folk som du basunerar ut "ICA är utsatt för stölder hela tiden! Jävla babbar! Säkert för att dom är billiga!"

Eller kan det kanske vara så att ICA är mest utsatta just för att de har 190 butiker varav hemköp har 5 och det procentuellt sett hänt lika ofta där?

Förstår du inte nu så ger jag upp.
Citera
2025-03-25, 01:28
Medlem
Citat:
Du fattar inte alls vad jag skrev så jag ska försöka göra det enkelt för dig.
Vi säger att det bara finns två matkedjor i Sverige; ICA och Hemköp.
Hemköp har 5 butiker i hela Sverige medan ICA har 190 butiker i Sverige.
Artiklar kommer ut och folk som du basunerar ut "ICA är utsatt för stölder hela tiden! Jävla babbar! Säkert för att dom är billiga!"
Eller kan det kanske vara så att ICA är mest utsatta just för att de har 190 butiker varav hemköp har 5 och det procentuellt sett hänt lika ofta där?
Förstår du inte nu så ger jag upp.

Men det är ju babbe-beteende och babbe-ansamlingar anläggningarna är utsatta för?
Tråden handlar i huvudsak inte om att NW har otur, utan att den huseras av aggresiva babbar

Och skriver du att det är för att NW är så många i antal,
så innebär det ju att vi har en sån stor andel babbar i samhället nu, att varenda anläggning är infekterat. går ej att dölja bland svenskat mer
Som en 90-10 drink som bara smakar cola
Babbarna är så många nu, att varenda gym känns som ett "babbe-gym"
Under "skogs-turkens" tid var han säkert enda turken på gymmet, nu är ration 80 turkar 10 svenskar

skogsturken
då dom ännu var i undertal
https://www.youtube.com/watch?v=bzUiA9tjn6E
skogsturken som Hitler https://youtu.be/jRwsivSNvao?si=UkP1FyGP4bP-gSjP&t=64

Senast redigerad av Emoist 2025-03-25 kl. 01:41.
Citera
2025-03-25, 06:44
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Sant – om man bara läser lagtexten. Men verkligheten ser lite annorlunda ut.

Blir du dömd till fängelse i Sverige så råder det faktiskt arbetsplikt. Du kan placeras i arbete med exempelvis tvätt, kök, snickeri eller montering – till den magnifika ersättningen av 6,50 kr i timmen, vilket för heltid ger knappt 200 kronor i veckan.

Så, nej – vi kallar det inte tvångsarbete längre. Vi kallar det “sysselsättning med inriktning på återanpassning”. Och så fort någon invänder, påminner vi dem om att det är frivilligt – tills de inser att vägra arbete ofta leder till isolering, mindre pengar till hygienprodukter, minskad permission och sämre omdömen inför villkorlig frigivning.

Så nej – tvångsarbete är kanske inte inskrivet i straffskalorna längre.
Men det är fortfarande inskrivet i verkligheten.

Ganska dåligt exempel. I ditt exempel är det bara vägra, hur ska då tvånget utövas? Genom att hota med fängelse?

Ersättning vid arbete är inte 6,50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in