2025-03-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Visst fan måste det röra sig om samma person? Samma gym, Sisjön 421 i Göteborg.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...jalv-avstangd/

Haha tänkte också på det och JA, det måste det vara. Är det en annan person är det ett jävla kaosgym.

NW verkar vara väldigt mesiga överlag. Hyr in ett väktarbolag om problemen är så stora, gå ut med en kommuniké i gymmet och till alla medlemmar som tränat där de senaste 3 månaderna att all form av dåligt uppförande kommer innebära klippt kort och polisanmälningar. Sätt upp fler kameror i gymmet.

Sats däremot verkar vara väldigt mycket bättre.
Citera
2025-03-21, 20:49
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Betydligt mer, ställde frågan till ChatGPT och fick en uppskattad summa på minst 200 000 och till och med så mycket som 500 000 - 1000 000. På det tillkommer kostnad för datorerna i receptionen som också var sönderslagna.
Säger runt 300k själv, mest speglar, de är dyra att köpa, dyra att forsla bort resterna också och därefter dyra att installera. Sedan är det nog bara lite lullull. Färgrester kan man torka bort, datorerna kan man köpa in nya, var säkert inga värstingdatorer, bara typ billigaste surfingdator för bokningar och sådant men installation går på några få tusen också. Sanering av färg 20-40k (om inte NW är snåla som fan och låter praktikanter från AF fixa det gratis), datorerna 20k, allt annat går tilll speglarna. Sedan måste nog gymmet vara stängt under några dagar för det går inte ha massa krossat glas och sådant, säg 40k förlust där.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2025-03-21 kl. 20:51.
Citera
2025-03-22, 00:26
Medlem
Ja, det är samma.
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Visst fan måste det röra sig om samma person? Samma gym, Sisjön 421 i Göteborg.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...jalv-avstangd/
Citera
2025-03-24, 17:35
Medlem
Elekensas avatar
"På Biltema köpte han färg, hundmaten inhandlades på Coop.

– Och så hade jag med mig någon olja som jag inte fick upp. Det var för att jag skulle hälla det på gåbanden för att förstöra dem, sa han och fortsatte:

– Jag tänkte bara att jag ska skada så mycket så att de fattar att... Okej, ni skadade mig. Jag kan också skada er.

Åklagaren skriver i den stämningsansökan som nu lämnats in till tingsrätten att det blev skador för 198 348 kronor.

– Vad som ligger bakom gärningen är förhoppningsvis något vi kan få svar på under förhandlingen, utöver det som redan framkommit under förhör under utredningen, säger assistentåklagare Paulina Daryazadeh."

Vore intressant om någon kan få tag i FUP nu när stämningsansökan lämnats in.
Citera
2025-03-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa

– Och så hade jag med mig någon olja som jag inte fick upp. Det var för att jag skulle hälla det på gåbanden för att förstöra dem, sa han och fortsatte:

– Jag tänkte bara att jag ska skada så mycket så att de fattar att... Okej, ni skadade mig. Jag kan också skada er.

Åklagaren skriver i den stämningsansökan som nu lämnats in till tingsrätten att det blev skador för 198 348 kronor.

– Vad som ligger bakom gärningen är förhoppningsvis något vi kan få svar på under förhandlingen, utöver det som redan framkommit under förhör under utredningen, säger assistentåklagare Paulina Daryazadeh."

Garanterat muslimpack som beter sig som skit. Får alla chanser i världen och till slut blir han utkastad, och eftersom de alla har noll självkänsla så måste han hämnas.
Citera
2025-03-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Ja, sådana straff biter bra.

Minns än idag hur jag, 8 år gammal, i årskurs 2 på lågstadiet kastade skalade mandariner på ett fönster så det blev skitigt. Mitt straff blev en mindre utskällning men också att putsa fönstret tills det blev rent.

Detta sitter kvar i minnet nu 25 år senare. Och då har jag i äldre dagar haft en del med polisen att göra. Narkotikabrott av diverse grader med böter och skyddstillsyn som påföljder. Något man mest rycker på axlarna åt men straffet att städa min ”skadegörelse” sitter alltså i än idag.

Tror det är av större vikt att få ta ansvar över sin egen skit dessutom än t.ex. samhällstjänst. Blir lite mer av en förnedringsritual när man inför publik får stå skamset och städa upp sin egen röra

Tror jag oxå!
Citera
2025-03-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa

Blev nyfiken hur han skadat sig?
Citera
2025-03-24, 19:21
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Hans "turkheder" sannolikt.
Citera
2025-03-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Jag såg det precis också. När allt begav sig vet jag att anläggningen helt stängdes ner. Jag antog att anläggningen skulle avvecklas, vilket det skrevs om också på nätet. Men nu verkar som sagt Angered vara i full drift. Så jag mindes fel där.
Jag har exakt samma minne. Man skulle stänga det ner...
Citera
2025-03-24, 23:15
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Att dom ville stänga av honom för han inte kunde bete sig på gymmet.
Citera
2025-03-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Att dom ville stänga av honom för han inte kunde bete sig på gymmet.

Är det priserna som gör att packet dras till NW? När det händer nån skit är det påfallande ofta ett NW-gym.
Citera
2025-03-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Ser ut som att en anabola-apa gått berserk under natten?

Ahh, det var bara en av 100 000 kränke-apor sverige tar in om året
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in