2025-04-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelafmalmo
Du har ingen insikt eller kunskap om detta ärende, så lägg ner dina amatöranalyser. Han har inte antastat kvinnor! Dummaste jag hört. Känner du att det är rimligt att kasta ur dig osanningar? Du pratar om en person som inte mått bra, pga det som skett i alla led innan händelsen på NW, och där NW inte hanterat det som de borde gjort- vare sig å kvinnans vägnar, å deras personals vägnar eller å MGM vägnar. Stor portion dumhet och oaktsamhet.

Det är en person som inte ens ska vara i Sverige. Att han ens får bo kvar här är sjukt.
Citera
2025-04-14, 10:11
Medlem
Barnens mamma är boendeföräldern så sitt ner i båten och ta det lugnt!
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
De måste omhändertas av soc ju.
Citera
2025-04-14, 10:19
Medlem
En person är född i Sverige skall alltså inte bo här? Jag resonerar annorlunda, och ser stora brister i samhällsstrukturen där vi inte tar hand om människor som tydligt- och bevisligen söker hjälp, men blir nonchalerade.
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Det är en person som inte ens ska vara i Sverige. Att han ens får bo kvar här är sjukt.
Citera
2025-04-18, 22:40
Medlem
Har fått info att rättegång kommer äga rum 7e Maj och att Isa kommer stå åtalad för en drös med skit där vandaliseringen på NW bara var en del av det. Någon som kan lösa FUP?
Citera
2025-04-19, 09:47
Medlem
Huvudförhandlingen inleddes den 3/4. Fortsatt planerad förhandling är 7 maj som du nämner. "En drös med skit" är att ta i, och jag tycker att ni ska lägga ner att frottera er i detta. Har sagt det upprepade gånger, och det är inget utbrott han fått pga triviala saker som nämns utan det kulminerade i denna händelsen efter otaliga försök att få hjälp med psykisk ohälsa och obalans. Finns inget att läsa i FUP för er som tror att det är nåt vansinnesdåd. Snälla låt det vara. Media målade upp det som nåt det definitivt inte är. NW hyser heller inte något agg, så släpp det.
Det kommer att bli bra om de som de inte berör släpper sådant de inte har med att göra eller kan påverka till det bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Maxatsomfan
Har fått info att rättegång kommer äga rum 7e Maj och att Isa kommer stå åtalad för en drös med skit där vandaliseringen på NW bara var en del av det. Någon som kan lösa FUP?
Citera
2025-04-19, 10:49
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
"På Biltema köpte han färg, hundmaten inhandlades på Coop.

– Och så hade jag med mig någon olja som jag inte fick upp. Det var för att jag skulle hälla det på gåbanden för att förstöra dem, sa han och fortsatte:

– Jag tänkte bara att jag ska skada så mycket så att de fattar att... Okej, ni skadade mig. Jag kan också skada er.

Åklagaren skriver i den stämningsansökan som nu lämnats in till tingsrätten att det blev skador för 198 348 kronor.

– Vad som ligger bakom gärningen är förhoppningsvis något vi kan få svar på under förhandlingen, utöver det som redan framkommit under förhör under utredningen, säger assistentåklagare Paulina Daryazadeh."

Vore intressant om någon kan få tag i FUP nu när stämningsansökan lämnats in.
Det blev väldigt väldigt exakt på slutsumma på ca 300k som jag skrev i tråden. Är man proffs, eller är man proffs. Jävla profet.
Citera
2025-05-07, 19:10
Medlem
rigbos avatar
Rättegången var idag och han blev dömd till skyddstillsyn. https://www.gp.se/krim/slog-sonder-n...d-3ca9210a7be4 (låst)
Citat:
På onsdagen avslutades rättegången. Då meddelade tingsrätten att den anser att 34-åringen gjort sig skyldig till både olaga hot och skadegörelse – dock inte grov sådan.

Straffet bestäms till skyddstillsyn med föreskriften att han ska genomgå den vård- och behandling som frivården bestämmer.

Dessutom beslutas att mannen inte längre ska vara häktad.
Citera
2025-05-07, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Rättegången var idag och han blev dömd till skyddstillsyn. https://www.gp.se/krim/slog-sonder-n...d-3ca9210a7be4 (låst)
Så efter allt detta, så fick han egentligen inget straff alls. Det låter exakt som sverige, det.

För han fick ju inte rengöra sitt eget sabotage som det skrevs initialt, eller ens bekosta vad andra fick betala för detta. "Skyddstillsyn och att genomgå behandling" - det är inte ett straff.
Citera
2025-05-07, 19:45
Medlem
Landsbygdens avatar
Bra påföljd. Kan säkert ändras om han inte följer frivårdens vård och behandling.
Han borde vara nöjd.
Citera
2025-05-07, 20:42
Medlem
buisnismannens avatar
Inget skadeståndskrav?
Citera
2025-05-07, 21:06
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelafmalmo
Huvudförhandlingen inleddes den 3/4. Fortsatt planerad förhandling är 7 maj som du nämner. "En drös med skit" är att ta i, och jag tycker att ni ska lägga ner att frottera er i detta. Har sagt det upprepade gånger, och det är inget utbrott han fått pga triviala saker som nämns utan det kulminerade i denna händelsen efter otaliga försök att få hjälp med psykisk ohälsa och obalans. Finns inget att läsa i FUP för er som tror att det är nåt vansinnesdåd. Snälla låt det vara. Media målade upp det som nåt det definitivt inte är. NW hyser heller inte något agg, så släpp det.
Det kommer att bli bra om de som de inte berör släpper sådant de inte har med att göra eller kan påverka till det bättre.

Är du nöjd med domen? Din mongovän kom lindrigt undan
Citera
2025-05-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Är du nöjd med domen? Din mongovän kom lindrigt undan

Det är väl bra att han blev dömd för vad han gjort och att man ger han en chans och behandling för sitt mående. Sluta hetsa mot honom, låt han ta tag i sig själv och sitt liv. Skulle han bete sig lika barnsligt igen så blir straffet hårdare
Vi har nog större problem i samhället än någon som kastar färg och hundmat runt sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in