• 1
  • 2
2025-03-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det vill jag gärna veta. Poängterar bara att jag inte har läst någonting där det står uttryckligen att båda hyresgäster behöver ha beaktansvärda skäl. Jag tolkar texten som att det kan räcka med att en av hyresgästerna har beaktansvärda skäl för bytet. Men det lär bli att vi försöker under veckan och hoppas på det bästa hursomhelst.

För att få byta bostad måste både du och den du ska byta med ha tillstånd av era hyresvärdar, annars faller det. Ganska logiskt att samma kriterier för tillstånd gäller för var och en.
Citera
2025-03-04, 22:53
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
För att få byta bostad måste både du och den du ska byta med ha tillstånd av era hyresvärdar, annars faller det. Ganska logiskt att samma kriterier för tillstånd gäller för var och en.

Man kan som sagt tvinga fram ett byte via Hyresnämnden. I de flesta fall brukar hyresvärden vinna, men i mitt fall har jag en 4-årig dotter som bor med mig.
Citera
2025-03-04, 22:58
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123

För övrigt har vi samma hyresvärd och bor t.o.m. i samma hus.
Citera
2025-03-05, 06:17
Medlem
Citat:
Man kan som sagt tvinga fram ett byte via Hyresnämnden. I de flesta fall brukar hyresvärden vinna, men i mitt fall har jag en 4-årig dotter som bor med mig.

Citat:
För övrigt har vi samma hyresvärd och bor t.o.m. i samma hus.

Du kan säkert tvinga fram tillstånd till att byta via hyresnämnden med trångboddhet som beaktansvärt skäl. Har den du vill byta med också något bra skäl om denne får nej från hyresvärden och också får gå via hyresnämnden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in