• 3
  • 4
2025-03-04, 15:02
Medlem
ALLA förjävliga sockerbomber är No go i vårat hushåll!
Citera
2025-03-04, 15:06
Medlem
"Semla" med korv och potatismos, känns inte som ett bakverk.
Citera
2025-03-04, 15:14
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
(FB) Vilken variant av semla äter du imorgon och vilken är godast?

Jag hittade denna trevliga och tyvärr rätt korta tråden och tyckte den behövde en systertråd med lite för mycket attityd och brun grädde.

Du kan f n köpa en lyxmilkshake för 59 kr på utskämda pannbiffsyltan Max som de anser smakar semla.

Vad är den hemskaste mutantsemla du sett eller t o m haft modet att testa ?
När slutar det räknas som fastlagsbulle ?
Självklart äter jag enbart vanliga hederliga semlor och givetvis alltid i en djuptallrik med varm mjölk.
Citera
2025-03-04, 16:08
Medlem
Sådär, nu har dagens första semla glidit ner. Kall öl till, inte optimalt men det var jag fick tag i från kylen.

Fick känslan av att de har snålat in på mandelmassan dagen till ära. Har köpt förr på min ICA, och då har det varit mer (och bättre).

Förutom vanlig semla fanns även vaniljsemla. Inga övriga avarter. Tack ICA! :-)
Citera
2025-03-04, 18:30
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
ALLA ogillar semlor, smaklös grädde, ibland kan man få små klumpar i det som ligger under grädden, brödet tort. Blir en budapestrulle istället.

PYSSEN Äntligen någon som håller med mig! Semlor är nästan provocerande tycker jag. Det är bland det mest överskattade och meningslösa som finns. Torr tråkig bulle, tråkig grädde och mandelmassa är vidrigt!

Har köpt lite goda bakelser istället.
Citera
2025-03-04, 19:28
Medlem
Semlor är så jävla otroligt fruktansvärt överskattade. Ät dom vilken jävla dag som helst. Vrf denna hysterin på fettisdagen???
Citera
2025-03-04, 20:28
Det är Espresso House egna semla Red Velvet Semmelsnäcka
Citera
2025-03-04, 20:44
Medlem
EnCartes avatar
Det är bara originalet som är en semla. Alla andra försöker appropriera namnet och sälja på dess popularitet. När det är över, försvinner de andra och återkommer inte nästa år. För ingen kan faktiskt matcha originalet, år ut och år in.
Citera
2025-03-04, 20:49
Medlem
Conams avatar
Vägrar ingen av varianterna, däremot äter jag bara en/år och det ska vara den traditionella!
Imorgon blir det att blanda i aska i gröten (askonsdagen) som gör att magsäcken snörper ihop sig så man härdar med fastan fram till påsk!
Citera
2025-03-05, 17:31
Medlem
Idag blev det två snabba semlor som sköljdes ner med kaffe. Vuxengodis.
Citera
2025-03-05, 17:42
Moderator
Amirons avatar
Flyttas till ett mer passande delforum.

M&M -->> Bakning, Matbröd och Kakor

//Mod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera