• 1
  • 2
2025-03-04, 05:55
Medlem
Hej, har ett cigg paket hemma och tänkte tömma ut innehållet och antingen lägga in hasch eller majja blandat med tobak tillbaka i pappret med filtret. Blir detta bra? Ska filtret vara kvar?
Citera
2025-03-04, 06:02
Medlem
Är hasch eller majja att föredra? Tacksam för svar
Citera
2025-03-04, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Hej, har ett cigg paket hemma och tänkte tömma ut innehållet och antingen lägga in hasch eller majja blandat med tobak tillbaka i pappret med filtret. Blir detta bra? Ska filtret vara kvar?

Filtret ska bort. Du kan ta det vita i filtret mellan tänderna och dra ut det och därefter ersätta med en sedvanlig jointroach.

Packa ganska hårt och innan du röker så slicka på hela kalaset, annars brinner pappret väldigt fort och en massa godsaker går till spillo.

Citat:
Är hasch eller majja att föredra? Tacksam för svar

Det blir enklare att åstadkomma den hårda packningen med hasch. I övrigt spelar det ingen roll.
Citera
2025-03-04, 06:09
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Filtret ska bort. Du kan ta det vita i filtret mellan tänderna och dra ut det och därefter ersätta med en sedvanlig jointroach.

Packa ganska hårt och innan du röker så slicka på hela kalaset, annars brinner pappret väldigt fort och en massa godsaker går till spillo.

Det blir enklare att åstadkomma den hårda packningen med hasch. I övrigt spelar det ingen roll.

Tänkte svara precis detta. Packa hårt.

Börja ”knacka” ciggen mot bordet så fort du börjar fylla. Alltså från första mecket du pillar i.

Får man det ordentligt packat så brinner det som en cigg och är ganska soft att röka faktiskt.

Tricket att slicka har jag aldrig hört men funkar säkert. Behövs dock inte om du får till packningen ordentligt.
Citera
2025-03-04, 06:16
Medlem
Tack, haschet är stämplad som DRY HASCH. Till hur många secret agents räcker ett gram? Jag är så dålig på att rulla själv. Kunde det förut då brukade jag knöla i hop rizzlan till en liten boll sen fläka ut igen för att rulla upp den tight.

Förresten, Vapes - kan man röka grönt eller brunt i dom utan att det luktar eller att brandvarnare drar igång? Sjukt tacksam för svar
Citera
2025-03-04, 06:33
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Tack, haschet är stämplad som DRY HASCH. Till hur många secret agents räcker ett gram? Jag är så dålig på att rulla själv. Kunde det förut då brukade jag knöla i hop rizzlan till en liten boll sen fläka ut igen för att rulla upp den tight.

Förresten, Vapes - kan man röka grönt eller brunt i dom utan att det luktar eller att brandvarnare drar igång? Sjukt tacksam för svar

Hur mycket det räcker till vet bara du själv. Svårt för någon annan att svara på.

Ja, du kan röka i vapes utan att det luktar. Kräver dock speciella patroner med olja för vanliga vapes.
Citera
2025-03-04, 06:45
Medlem
Citat:

Alla kan lära sig rulla på någon timme. Jag rökte i typ tre år innan jag ens försökte eftersom att det såg så jävla joxigt ut. Men det var mycket enklare än jag väntat mig.

På ett gram skulle jag nog få ut 5-6 secret agents men det är ju en doserings och smakfråga. Men i och med att en cigg vanligtvis innehåller typ 0,9g tobak så tycker jag personligen att 0,2g hasch och 0,7g tobak blir en bra fördelning.

Du kan inte vejpa (om det inte framkommit nån ny überteknik) utan att det luktar, nej. Det luktar betydligt mindre än om du röker en joint, men luktar gör det.

Vad gäller brandvarnare så är det lugnt, du får hotboxa jävligt duktigt om du ska få en sådan att gå igång på ens cigg/jointrök så jag kan knappt föreställa mig den nivå av vejpande som skulle krävas.
Citera
2025-03-04, 06:54
Medlem
Såna gjorde jag med i början. Kallas även dammsugare, eftersom man lär ska kunna suga upp mecket i dom, som en dammsugare.

Jag brukade också pilla ur filtret men idag tvivlar jag på att det gör nån större skillnad.
Citera
2025-03-04, 07:05
Medlem
BenDaviss avatar
Hellre gräs än hasch i en dammsugare.

Pappret på en cigg brinner mycket fortare än ett kingsize papper som är tänkt för en spliff. Och gräs brinner fortare än hasch. Så gör man dammsugare med hasch så hinner pappret brinna ner mycket fortare än haschet och det slutar med att man askar bort mer än hälften av haschet, vilket är väldigt onödigt.

Rök ett äpple istället, eller gör en vattenbong om du har hasch. Du kommer kunna röka dig bäng dubbelt så många gånger.
Citera
2025-03-04, 07:10
Medlem
Packa med en blyertspenna emellanåt.
Slicka inte på ciggen förrän den är dags att rökas.
Citera
2025-03-04, 07:15
Medlem
Om du är så färsk att du behöver fråga lär det inte spela någon roll att du har filtret kvar. Men ja, filtret avlägsnas för bästa effekt. Och ja, det går bra att röka i en tömd cigg.
Citera
2025-03-04, 08:13
Medlem
Tack, jag har en glaspipa hemma från att ha rökt Meth shards, blir nog at köra i den. Något man ska tänka på?

Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Om du är så färsk att du behöver fråga lär det inte spela någon roll att du har filtret kvar. Men ja, filtret avlägsnas för bästa effekt. Och ja, det går bra att röka i en tömd cigg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in