Citat:
Ursprungligen postat av
Matemat1ern
Tja alla , jag har äntligen lyckas kliva av den förbannaden oxyn efter 6 månader . Lång historia kort , missbrukade hårt i ungdomen men var clean i 11 år. Tog återfall för ett år sen och sista 6 månaderna har jag legat på 500-800mg oxy om dagen. Lyckades klippa för snart två veckor sen och dom flesta at symtom är borta förutom orolig mage men de är lugnt. Mitt problem är svettningarna å frossan , speciellt på nätterna. Vaknar flera gånger per natt sjöblöt osv. Någon som har tips för att lindra svettningarna eller har nån aning om hur länge de kan sitta i ? Pallar inte ha det såhär , sover knappt nånting pga de. Fick imovane mot natten men de fungerade inte så kastade dom. Ska prova theralen idag för de fungerade bättre när jag var yngre
Oj stackare. Ingen lek att kliva av så hög dos. Du kanske skulle ta kontakt med beroendevården.
För en massa år sen så trappades jag ut från 400-500 mg Oxy. Det gjorde jag på sjukhus och man satte in Sub istället. Även det var grymt jobbigt i början. Och du kliver av själv cold turkey!!!!
Lycka till och hoppas det bra. Åk in till 52:an, eller motsvarande klinik, om det blir för jävligt.