2025-03-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Nåja det är vad det är.
Hävdar dock med emfas att man blåser en medalj iom att ställa av Jonna.

Man är helt enkelt osäker på vem av Ribom och Ilar man vill ha i långa stafetten.
Att Jonna skulle behöva 2 dagars vila för att kunna prestera i sprintstafetten är bara svepskäl för ovanstående.

Oförsvarligt alltså. Stackars Jonna. Petas för sämre åkare, på VM. Vad är det man brukar säga, med såna vänner (landslagsledningen) behöver man inga fiender.
Citera
2025-03-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppshydra1337
Måste säga att jag ändå gillar ordkriget mellan norrmännen och Poromaa lite. Tycker det är kul att William i samband med skidbytet i skiathlonen sa att han kan gå med i norrmännens tempo bakfull. Upp till bevis imorgon.

Annars är väl drömmen en individuell medalj för Carl H.

Jag tycker det var synd att man kortade ner distanserna för herrarna. De brukade köra 15, 30 och 50, nu kör de 10, 20 och 50. Det blir nästan två sprintlopp jämfört med deras gamla distanser. För kort för en uthållighetsåkare som Poromaa. Upploppet på Skiathlonen var ju också typ Poromaa + finalfältet från sprinten. Ska det vara så verkligen. Längdsskidor är i grund och botten en uthållighetssport så uthållighet ska belönas i mer än ett lopp på VM.
Citera
2025-03-04, 02:19
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker det var synd att man kortade ner distanserna för herrarna. De brukade köra 15, 30 och 50, nu kör de 10, 20 och 50. Det blir nästan två sprintlopp jämfört med deras gamla distanser. För kort för en uthållighetsåkare som Poromaa. Upploppet på Skiathlonen var ju också typ Poromaa + finalfältet från sprinten. Ska det vara så verkligen. Längdsskidor är i grund och botten en uthållighetssport så uthållighet ska belönas i mer än ett lopp på VM.
Sprintstafetten borde åtminstone bytas ut
Citera
2025-03-04, 06:42
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Jag har länge tyckt att man borde göra om kvalloppet till ett VM- lopp och förlängt 10 km loppet till 30 km, så man har en lång och en kort intervallstart,. En medellång och lång masstart, samt behålla sprint och teamsprint. Kräver troligen att man förlänger VM med en dag, men skulle även med samma längd gå att göra ett program som inte är sämre än årets.
Citera
2025-03-04, 06:52
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Varför hoppas du på det?
Vore kul om detta VM inte bara blir en svensk-norsk landskamp på damsidan och ett norskt mästerskap på herrsidan, sen så är inga av mina svenska favoritåkare med (dvs ingen av de fem jag röstade på kring mest populära svenska åkare kommer till start, däremot alla jag nånsin övervägt att ge en antiröst) Rent generellt så styrs vad jag tycker om olika åkare inte av nationalitet utan jag kan ogilla svenska åkare och vara väldigt förtjust i utländska åkare - Maiken är ju en av mina största favoriter i skidhistorien. Bara i stafetter jag alltid håller på Sverige
Men jag blir inte ledsen om Frida vinner eller om Calle eller Wille tar medalj ska tilläggas.
Citera
2025-03-04, 06:55
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Oförsvarligt alltså. Stackars Jonna. Petas för sämre åkare, på VM. Vad är det man brukar säga, med såna vänner (landslagsledningen) behöver man inga fiender.

Har inte Jonna varit rätt beskedlig i klassiskt i år? Jag skulle inte sett henne som medaljkandidat på 10 klassiskt.
Citera
2025-03-04, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag har länge tyckt att man borde göra om kvalloppet till ett VM- lopp och förlängt 10 km loppet till 30 km, så man har en lång och en kort intervallstart,. En medellång och lång masstart, samt behålla sprint och teamsprint. Kräver troligen att man förlänger VM med en dag, men skulle även med samma längd gå att göra ett program som inte är sämre än årets.
Tycker programmet från OS 2002 var rätt perfekt för herrarna. Tremil i masstart, femmil med intervallstart, 15 km och en jaktstart som inte baserades på ett tidigare lopp utan kördes som två delar och faktiskt var en jakt.

Möjligen att Lahtis var bättre om man gillar intervallstarter med tremilen också men tycker 2002 hade en bra mix.
Citera
2025-03-04, 07:06
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Har inte Jonna varit rätt beskedlig i klassiskt i år? Jag skulle inte sett henne som medaljkandidat på 10 klassiskt.
Men hon gjorde vinterns bästa klassiska åkning i söndags då hon gick med utan problem. Ruka var nog en besvikelse och i Les Rousses åkte hon väl med lättare skadekänning?
Citera
2025-03-04, 07:20
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
At flere kommer til å bomme på ski/smøring er garantert med - 0/+1 grad, sludd/snø/regn (kl. 13-17)

Blir det nollgradigt är Sverige körda. De har aldrig bra klassiska skidor i det föret.
Citera
2025-03-04, 07:30
Medlem
Ska strax iväg till jobbet!
Känner mig lite stressad dock.
Brukar se repriser i viaplay. Vilket jag inte har denna månad...
------
Finns det något ställe där man kan se repriserna från dagens lopp gratis? (Vet att Trondheim går på NRK i Norge har jag för mig? Men man måste t.ex verifiera sig med bank ID. )
Citera
2025-03-04, 07:49
Medlem
Citat:
Men hon gjorde vinterns bästa klassiska åkning i söndags då hon gick med utan problem. Ruka var nog en besvikelse och i Les Rousses åkte hon väl med lättare skadekänning?
Gikk med uten problemer er vel en liten overdrivelse. Var vel 10 sekunder bak på et tidspunkt om ikke jeg husker feil.
Citera
2025-03-04, 07:58
Medlem
Citat:
Vågar man hoppas på ett monumentalt svensk-norskt vallafiasko imorgon?
Jag hoppas alltid att alla får chansen att göra sitt bästa. Men jag kanske är konstig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in