2025-03-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
För att...

Det är en "öffentlich-rechtliche Namensänderung" jämlikt undantaget i artikel 47. Allt den sökande behöver göra är att - i samband med att medborgarskap tilldelas - hävda att det föreligger hot mot deras person så godkänns namnbytet. Klassisk taqqiya i form av "amen du vet, jag är ju kristen nu ju" räcker gott.

Medborgarstatus framgår inte i din länkade artikel. Undantaget är specifikt för de som ges medborgarskap, den som bara tilldelats någon form av uppehållstillstånd har förstås att förhålla sig till lagens allmänna begränsningar i frågan.

Och återigen vet jag inte om det är fallet nu. Jag såg inavlade bonnlurkar som liknade GM rätt ofta när jag bodde i Tyskland, så om nån påstår att utseendet skulle tyda på att det är en invandrare måste jag rynka på näsan. Tattarblod och fetalt alkoholsyndrom javisst, Ausländer nja...
Senast redigerad av dubbelsnopp 2025-03-04 kl. 22:59. Anledning: Felstavning
Citera
2025-03-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad.Von.Viesen
Inte mycket tyskt blod i honom…

Har du nånsin besökt Tyskland?
Citera
2025-03-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hur skulle mannens etnicitet kunna vara en faktor för hur gärningen beskrivs?
Han var en VIT högerextremist.
Citera
2025-03-05, 11:32
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelsnopp
Har du nånsin besökt Tyskland?
Han menar nog tysk som i "etnisk nordgerman" eller vad man ska säga. Men tysk idag är såklart något annat. Det lever det ju kvar lite i språket att använda nationalitet för vad som var den dominerande etniska gruppen för typ 100 år sedan i landet.
Citera
2025-03-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka
Han var en VIT högerextremist.

Enligt wikipedia så säger tysk polis att det saknas politiska motiv och att mannen har psykiska problem.

Det finns ju galningar också.
Citera
2025-03-06, 10:09
Medlem
WIGGE666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Snubben ser ju inte tysk ut för fem öre. Förmodligen semit eller blandarab. Om gm är tysk så är jag kines.

Hur ser en tysk ut? Inte är majoriteten etniska tyska blonda och blåögda vilket du hade vetat om du spenderat någon tid alls i landet, men när all kunskap man har om tyskland är genom nazistgrejer så blir det lätt fel. Förståeligt att du är blåst helt enkelt.
Citera
2025-03-06, 10:19
Medlem
Vad då inte se tysk ut? Sådär ser ju män i halva Tyskland ut. Speciellt de delar som romarna hade kontroll över är fortfarande rätt fransk-latinska till utseendet.
Citera
2025-03-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Enligt wikipedia så säger tysk polis att det saknas politiska motiv och att mannen har psykiska problem.

Solklart att han hade psykiska problem. Sen brukar det kunna leda till såna här dåd särskilt om personen är samtidigt extremhöger, extremvänster, islamist.

Den starka polariseringen, matad av ryska trollfabriken under lång tid och den stora invandringen som har lett till en misslyckad integration, gör att många psykfall och galningar inte ser en annan utväg än att göra en insats mot det de uppfattar som ondskan (samhället).
Citera
2025-03-06, 17:33
Medlem
Elm17s avatar
Jag vill tydliggöra då GM är inte muslim så är detta inget terrorbrott.

Det är bara muslimer som begår terrorbrott.

Det är uppenbart att GM hade psykiska problem.
Citera
2025-03-06, 18:11
Medlem
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
Vad då inte se tysk ut? Sådär ser ju män i halva Tyskland ut. Speciellt de delar som romarna hade kontroll över är fortfarande rätt fransk-latinska till utseendet.

Jamen, eftersom han ser ut som en vanlig tysk så kan vi utesluta att det är en terrorist.
Senast redigerad av Elm17 2025-03-06 kl. 19:05.
Citera
2025-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham

Wikipedia är inte direkt den mest pålitliga källan, men ja det är så här det alltid låter i västerländska medier när en vit man är gärningsmannen – narrativet får ju inte förstöras.
Citera
2025-03-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka
Wikipedia är inte direkt den mest pålitliga källan, men ja det är så här det alltid låter i västerländska medier när en vit man är gärningsmannen – narrativet får ju inte förstöras.

Det verkar som du vill antyda att det pågår en konspiration i vänsterdominerade västerländska medier att skydda "vita män". Vet du att det är det nazistiska narrativet som för fram påståenden om lügenpresse?

Berätta gärna. Vem ligger bakom konspirationen om denna vite tysk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in