• 9
  • 10
2025-03-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror inte att attacken mot TV4 sänkte SD, men att när SD skriver att de gjorde fel menar de att det inte gav något. De som ville rösta SD röstade ändå SD, och de som inte ville rösta SD hade ändå inte röstat SD.

Många som inte brydde sig om EU röstade inte heller. Jag vet själv en sådan SD-väljare. Jag kunde inte få denne person att gå och rösta alls.
Och själv röstade jag SD med liten entusiasm. Kände att det inte egentligen spelar någon roll vad man röstar på, och dessutom hade SD inte gjort något särskilt positivt intryck överlag. Weimers var lättirriterad och gav ett allmänt surt och negativt intryck. Trollfabriken-programmet hjälpte inte, och inte heller JÅ respons.

Det enda konkreta jag kan komma på som hade gjort mig entusiastisk rösta SD är om deras kandidat i debatter hade fått mig känna "Yes!". Inte för att jag tittade på debatterna särskilt mycket alls.... några minuter max.

Eller om de kunnat visa något konkret som en röst på SD skulle åstadkomma, som jag håller med om. I Riksdagsvalet har SD sådana punkter, som att de skiter i allt vänsterns tyck-synd-om och värnar svenskar istället för folk som kommer hit från överallt för att begå brott och leva på bidrag. Det är konkreta saker som påverkar min vardag.

Men i EU-valet känner jag inte att en röst på SD skulle påverka något.
När ss, förlåt sd skriver att dom gjorde fel menar dom att dom gjorde fel som blev påkomna inte att dom gjorde fel.
Som ett litet snattande barn som blir påkommet. Jag gjorde inget fel, det var dom dumma butikskontrollanterna.
Citera
2025-04-29, 16:26
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
SD-rövslickaren JohanSverkersson har rätt här, men endast i absoluta termer.

De kommer att tappa väljare, men endast de väljarna som trodde att SD hade en politik som gynnade sverige.

Samtidigt kommer de att vinna väljare som känner sig bekväma att rösta på SD eftersom partiet har blivit "rumsren".

Antalet de tappar är mindre än antalet de vinner, alltså kommer SD att få fler väljare.

Allt SD gör är uträknat: "om vi säger X, hur många väljare förlorar vi jämfört med väljare vi vinner?" Om talet är större än noll, kommer de att säga X.

De förlorar väljare som tror på principer och vinner väljare som röstar på vad som är socialt accepterat, som JohanSverkersson.

Konstigt, för jag har röstat på SD sedan 2010.

Dessutom kallas jag för nazist av MrTyger här på flashback.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in