2025-03-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Men herre jävlars...du inser inte att det där är en populär TV-show? Producenterna gör TV som säljer.
Slut på argument?
Citera
2025-03-04, 13:35
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Jag tror att Gordon har den där attityden på riktigt utanför kameran.
Ok. En flashbackare tror på oklara grunder att tv-underhållning för idioter är dokumentärt, då måste det ju vara så

Citat:
Slut på argument?
Ja, jag ser ingen mening med att argumentera med någon som uppenbarligen är idiot på riktigt. Ingen mening alls.
Citera
2025-03-10, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Ok. En flashbackare tror på oklara grunder att tv-underhållning för idioter är dokumentärt, då måste det ju vara så

Ja, jag ser ingen mening med att argumentera med någon som uppenbarligen är idiot på riktigt. Ingen mening alls.
Med denna attityd har du bekräftat att krögare är en gift ledarskap.
Citera
2025-03-10, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Om man har kapitalet att riskera/investera i en krog så har man förmodligen ett bättre boende ordnat för sig. Också i närheten då det kan krävas snabba insatser om det skulle hända något på ens lediga dag, ifall det ens existerar som krögare, lediga dagar alltså.

Menar du att de utnyttjar/våldtar sina unga anställda eller att de raggar på snygga unga tjejjer? Det kan nog vara så att tjejjer dras till krogägare, nattklubbsägare, framgångsrika 30+. Inte konstigt.
Jo att våldta är ju grovt fel men det var inte det du menade säkert.

Kommunen kan vara en nagel i ögat på alla företagare, ingenting märkligt där.
Om kommunen eller skatteverket, livsmedelsverket eller annan myndighet kommer och stör upplevs som irriterande och tidskrävande. MEN man ska ju följa de regler som finns. Alla på samma villkor.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-for-ofredande

Just det!
Citera
2025-03-10, 14:37
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Med denna attityd har du bekräftat att krögare är en gift ledarskap.
Jag har aldrig varit krögare eller något som ens är i närheten av krögare.

Med din attityd har du bekräftat att du tillhör den dokusåpaskadade generationen och är korkad som få.
Citera
2025-09-28, 23:17
Medlem
Citat:
Vi pratar om krögare som bedriver krogar eller hotell i kombination. Oftast heter han Markus eller Johan och är 30+.

Mitt intryck över alla som har varit krögare i överlag på olika arbetsplatser är

- De hatar facket till varje pris
- De vill gärna ta tonen och framstå att de är chef och de bestämmer allt
- Minsta klagomål och du får problem eller utskällning
- De ser upp till Gordon Ramsey eller Andrew Tage
- De bor gärna i en lyxig lägenhet
- Är de singel vill de alltid ragga på yngre tjejer pga status
- Tatueringar på underarmar eller Yoga fjant
- Det där med att betala sina anställda verkar alltid vara ett problem
- Alltid att mot kommunen

Känner ni igen er? Hur är det att vara en krögare?

Ett klockrent exempel måste väl vara Paolo Roberto till att börja med , men dessa personligheter finns alltid på sportbarer främst eller på vissa Hotell i fjällen.

Rent spontant känns det som att du ska börja jobba på bättre ställen...
Citera
2025-09-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Rent spontant känns det som att du ska börja jobba på bättre ställen...

Varför förvara cheferna?
Citera
2025-09-29, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Varför förvara cheferna?

Jag försvarar inte cheferna. Jag förklarar bara att branschen också har många seriösa företagare och chefer. Visst finns det fler rötägg än i de flesta andra branscher, men för den som undersöker sin tilltänkta arbetsgivare ordentligt så går det att undvika dessa.
Citera
2025-09-30, 08:50
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte cheferna. Jag förklarar bara att branschen också har många seriösa företagare och chefer. Visst finns det fler rötägg än i de flesta andra branscher, men för den som undersöker sin tilltänkta arbetsgivare ordentligt så går det att undvika dessa.

Ja fast varför är det så otroligt förekommande problem med att vägra betala sina anställda?
Citera
2025-09-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ja fast varför är det så otroligt förekommande problem med att vägra betala sina anställda?

Gissningsvis kombinationen oseriösa företag och att företagen går dåligt. Finns ändå gott om krögare som betalar i tid, som sagt, allt handlar om att hitta jobb i seriösa företag.
Citera
2025-09-30, 17:39
Medlem
Citat:
Gissningsvis kombinationen oseriösa företag och att företagen går dåligt. Finns ändå gott om krögare som betalar i tid, som sagt, allt handlar om att hitta jobb i seriösa företag.

Skulle behövas ett certifikat likt sjuksköterska.
Citera
2025-09-30, 19:16
Medlem
Ja det var riktigt trevligt när man var ung. Visst stämmer en del av punkterna in på vissa, men de jag jobbade för uppvisade mest agg mot facket/kommunen. Skulle inte arbeta för någon som behandlar sin personal som skit.

Det bästa var dock all sprit både krögaren ich jag drack under och efter passen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in