2025-04-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag har också en vild idé till nästa säsong:
Lägg ner Gränslandet helt. Det är ju ändå ingen som vill vara där.

Och så in med fler hemliga immuniteter och pristävlingar där vinnaren får välja mellan immunitet och mat.

Samt bort med synkarna under tävlingarna.
Ja, alltså, gränslandet är en värdelös idé från början som aldrig varit populärt bland tittarna i någon version av Survivor. Och att plocka tillbaka tidigare deltagare men inte låta dem vara med i Robinson på riktigt utan låta dem sitta och längta efter att få komma in på en meningslös ödestrand utan något att göra är ju en fruktansvärt korkad idé. Förnedringsteve på riktigt. Och när de får åka hem direkt utan att ha åstadkommit mer än att hoppa av en tävling som Amanda(?) så blir det ju ett riktigt fiasko. Vad var poängen med att de flög ner henne igen?

Vad beror det på att det är så många som hoppar av just den svenska versionen av den här franchisen när det är så sällsynt i andra länder? Det skulle någon kunna skriva en avhandling om eller något. Kan det ha att göra med det värdelösa produktionsbolaget som förstör allt säsong efter säsong med sina korkade idéer? Kan de lära sig något när samma sak händer år efter år eller är det hopplöst?
2025-04-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurrunge
Hur kunde de inte välja tändstålet? Måste vara det dummaste beslutet någonsin i Robinson.

Hur kan man vara så extremt oduglig på att fiska, säsong efter säsong. Dom har nät, fiskespön m.m. men lyckas aldrig dra upp en fisk trots att det kryllar av fisk i havet. Endast en person av alla som har varit med under alla år som kunnat fiska. Sen när man ser att dom sätter sänket 2 cm från kroken och försöker kasta ut och misslyckas totalt så undrar man hur dom lyckats med att skicka in en ansökan. Varför lägger dom inte ut nätet lite längre ut bara, varför går dom inte längre ut med spöt och metar, eller står på en klippa och metar? Man väljer att svälta istället för att fixa mat varje dag.

Varför tränar man inte innan, balans, dykning, simning, statisk styrka osv. Vissa har aldrig simmat under vatten som kommer dit. Man saknar ord.

Men när dom väl får fisk så är det ju någon som skriker att man inte ska äta dom, och fiskarna kastas tillbaka. Kanske därför dom inte fiskar för att en sitter och grinar på stranden?
2025-04-14, 22:33
Medlem
Puma006s avatar
Konstig upplägg på Gränslandet i år. Förut när flera lämnat då har den som egentligen skulle lämnat pga förlorat en tävling, fått vara kvar då det blivit brist på deltagare.
Dem verkar få in mindre mat att äta i denna säsong.

Onödigt ha den sista tävling då det bara var Amanda och Pascal på Gränslandet.

Då Pascal lämnade i dagens avsnitt, då har jag ingen favorit. Återstår se om någon annat kan bli en favorit.
2025-04-14, 22:44
Medlem
Kommentar 1:Intressant att se hur snabbt Josefine och Clara var beredda att kasta den ende killen i deras tjejpakt under bussen.

Kommentar 2: Håller med övriga i denna tråd om att Gränslandet bör läggas ner. Speciellt eftersom så många där lämnat frivilligt i år.
2025-04-14, 22:54
Medlem
Ni som gillar bra tv kommer bli glatt överraskade av vad som händer i gränslandet i veckan!

Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Konstig upplägg på Gränslandet i år. Förut när flera lämnat då har den som egentligen skulle lämnat pga förlorat en tävling, fått vara kvar då det blivit brist på deltagare.
Dem verkar få in mindre mat att äta i denna säsong.

Onödigt ha den sista tävling då det bara var Amanda och Pascal på Gränslandet.

Då Pascal lämnade i dagens avsnitt, då har jag ingen favorit. Återstår se om någon annat kan bli en favorit.
2025-04-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Inte otänkbart eftersom Simon lyckades få sina bollar shaken not stird under dagens klängväxtövning, eventuellt så kände den andre Simon på hela paketet när han passerade revy
Det var väl Simon med K (ja, Simon med KUKEN alltså) och Gais-Åke som passade på att böga med varandra mitt under tävlingen?
Snacka om att psyka motståndarlaget.
Senast redigerad av GregersWerle 2025-04-15 kl. 00:23.
2025-04-15, 00:24
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Fast Christer Glenning hade väl bögnojja?

Helt berättigat!
2025-04-15, 00:26
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Eller varför inte Torsten Flink?

Ja, när han var i form. I dagsläget, knappast.
2025-04-15, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Pascal lämnar vilken amatör du hade ju kunnat låta Amanda va kvar - är det nikotin abstinens eller vad mår dom dåligt av? Tinnitus, huvudvärk och illamående är väl typiska abstinens besvär.
Orten Kais som låter som en sömnig Diamant Salihu har jag fått nog av med allt sitt paktande, ser ju hellre att Clara och Agge är kvar
Adam är väl kul i lagom mängd men kan bli för mycket emellanåt,
dock bra för programmet.
Liksom David är bra för programmet i det gula laget
Pascal är helt slut I huvudet. Kastar Amanda under bussen och sen fegar ut. Han ser inte alls sjuk ut, som du säger är det säkert abstinens han inte klarar. Anders var sjukt besviken på honom och Pascal står bara där och är en pussy. Allt för många som inte vet vad de ger sig in på och som frivilligt lämnar.
2025-04-15, 06:12
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Pascal är helt slut I huvudet. Kastar Amanda under bussen och sen fegar ut. Han ser inte alls sjuk ut, som du säger är det säkert abstinens han inte klarar. Anders var sjukt besviken på honom och Pascal står bara där och är en pussy. Allt för många som inte vet vad de ger sig in på och som frivilligt lämnar.
Att han inte säger nåt när hon är på väg att lämna. Hade varit bra tajming att byta plats.
2025-04-15, 08:01
Medlem
Amanda vs Pascal – Gränslandets största bajsmacka

Det var dags för Gränslandets viktigaste tävling hittills. Amanda och Pascal var sjukt taggade, redo att ge 110%. Pannben, fokus och "jag ska ge allt!"-energi.

Amanda kände direkt att "den här tävlingen passar mig", medan Pascal tänkte "jag tänker inte komma sist". Och det gjorde han inte heller – för han vann. En värdig vinnare, absolut. Amanda fick åka hem.

Men. Några dagar senare blev Pascal sjuk och fick lämna han också. Så… hade han bara valt att åka hem före tävlingen, hade Amanda kunnat stanna kvar.

Snacka om bajsmacka. Som att ödet bara gick in och kastade Amanda rakt under bussen.

Fucking Robinson.
2025-04-15, 08:50
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Amanda vs Pascal – Gränslandets största bajsmacka

Det var dags för Gränslandets viktigaste tävling hittills. Amanda och Pascal var sjukt taggade, redo att ge 110%. Pannben, fokus och "jag ska ge allt!"-energi.

Amanda kände direkt att "den här tävlingen passar mig", medan Pascal tänkte "jag tänker inte komma sist". Och det gjorde han inte heller – för han vann. En värdig vinnare, absolut. Amanda fick åka hem.

Men. Några dagar senare blev Pascal sjuk och fick lämna han också. Så… hade han bara valt att åka hem före tävlingen, hade Amanda kunnat stanna kvar.

Snacka om bajsmacka. Som att ödet bara gick in och kastade Amanda rakt under bussen.

Fucking Robinson.

Rätt åt henne!

Lägger man sig i en tävling, vilket hon gjorde mot Sara, så är programmet inte så viktigt för henne. Efter 9 dagar säger hon "Älskar dig" till en annan deltagare. Avskyr sådana överdrivna människor, älska är ett väldigt starkt ord som man inte säger till någon efter 9 dagar tillsammans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in