Citerar nedan då det vore jättekul med en uppföljning på det om någon orkar?
Jag är nöjd med årets säsong! Mycket fokus på Aron men han har också spelat extremt hårt. Det är sällan såna överlever hela vägen till slutet.
Några favoritmoment från säsongen:
Anna Bojovic - Blir utpekad som dålig deltagare i tävling, tror i synk att det är för att hon är så bra på tävling

Blir skickad till Gränslandet och vill enbart åka hem när hon för det positiva beskedet att ingen kommer åka hem den här veckan, oh the irony!
Amandas breakdowns. Först med hajen och sedan när hon blev skickad till andra laget. Hade egentligen alla möjligheter att göra något bra av sabotage-uppdraget men sumpade det totalt.
Davids hat mot egna laget. "Influencers in the wild" är ett fantastiskt roligt uttryck tycker jag. Imponerande att han trots det klarade sig kvar så länge. Synd att han verkade lida mycket av en skadad hand framåt slutet.
Arons immunitetsutdelning. Riktigt episkt ögonblick. "Din lilla råtta"-kommentaren från Sewit säger allt. Smart spelat också då det bröt en väldigt stark pakt. En pakt som dock många gånger spelade bort sig själva med ganska usel taktik.
Juliettes sammanslagningsdans. Så fruktansvärt komiskt att det blev som det blev.
Påls byte i buren. Ganska dumt spelat av Pål men i övrigt rätt bra tv. Gav sydpakten lite hopp inför kollapsen ändå.
Största minuset var nog ändå sabotage-uppdragen. Det blir tråkigt när inte båda lagen tävlar för att vinna.
Dessutom immuniteter som håller hela vägen vilket är lite skumt.
Tar man bort dessa moment så hade det varit en 5-plus säsong enligt mig!
Citat:
Ursprungligen postat av
ShadoX
Här kommer en överblick över deltagarnas Instagram-konton och hur många följare de har just nu, sorterade efter antal följare:
1. @andreaviktoria – 151 000 följare
2. @saramolldal – 10 000 följare
3. @amandaacatharina – 9 736 följare
4. @clara.lofstrom – 5 144 följare
5. @juliettebergkvist – 2 174 följare
6. @simonhallinstylist – 2 003 följare
7. @davidgrahnphoto – 819 följare
8. @aronsjolund – 779 följare
9. @kais_ghedamsi – 772 följare
10. @amanda.akesson – 732 följare
11. @spideraziz – 643 följare
12. @leithalamide – 594 följare
13. @andreasleksell – 548 följare
14. @aegerup – 474 följare
15. @zannacisternas – 321 följare
16. @maddish_79 – 273 följare
Följande konton kunde inte hittas:
• Angelica Pettersson
• Anna Bojovic
• Christoffer Jarestål
• Josefin Lindström
• Pascal Mazza Ramsby
• Sewt Sighed
• Simon Swenson
Detta är siffrorna drygt en timme efter att deltagarna presenterades. Om jag orkar kommer jag att göra en uppföljning efter säsongen!