2025-03-03, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ett fantastiskt beslut! Subforumet hade minst sagt frvandlats till Flashbacks svarta fr.

Frvisso en sorgens dag fr Ratdancer och Jaggaj5, men r vertygad om att de med tiden kommer att frst att det var ett beslut som behvde tas. Snder mina djupaste kondoleanser! 🥀🕊️

Nmnen, tackar fr omtanken!
Oerhrt bgigt beslut av makthavarna men det har oandra sidan inte ramlat in s mycket spnnade ting p goredelen s ingen jttefrlust i dagslget.

Fr vi dock en nu Funky Town-historia s vore det vrt att f postas, men men, sknt fr alla som farit s illa av alla hemska mnesrubriker att ni slipper se det, fr gldjas t er.
Citera
2025-03-03, 15:37
Medlem
Kedoxs avatar
Men sluta nu.
Det finns skert folk som har perverterade diskussioner om snt hr.
Men det jag ser som Mondo, gore, bizzares viktigaste funktion r att visa verkligheten. Det mesta r ju sdant som faktiskt sker. Verkligheten ocensurerad.
Hatar mnniskor som tror att om de blundar och hller fr ronen s finns inte ngot.

S jag vill pst att det vore ett stort misstag att arkivera forumet.
Senast redigerad av Kedox 2025-03-03 kl. 15:39.
Citera
2025-03-03, 15:43
Medlem
Studsbolls avatar
Det r inte jttelyckat att ytterligare ta bort det fria ordet och utka censuren. Mnga steg t det hllet har redan tagits p Flashback p senare tid. Med det sagt s har admin i vrigt helt rtt: det r i princip bara skrp som postas i MGB och motivet r uppenbart alltfr ofta att provocera snarare n diskutera ngot. Jag kommer inte sakna MGB mer n som en del av icke-pk media.
Citera
2025-03-03, 15:52
Medlem
immenhusens avatar
Har blandade knslor infr detta. I mngt och mycket var det avdelningen fr MGB, rasforskning samt allt knark som en gng i tiden konstituerade FB ssom "edgy," i motsats till mellanmjlk. Nu har jag aldrig direkt hngt i ngra av dessa fora, men tycker att det r synd att dessa "institutioner" p FB plockas bort en efter en. Det knns som om FB drigenom fljer en lngtgende trend, nmligen att f Internet rent frn sdant som kan upplevas obehagligt fr lsaren. Jag fr erknna att jag saknar det gamla Internet, dr man inte visste vad som vntade bakom varje lnk, och fr vilket FB (delvis) har varit en sista bastion. Vi alla som r lite ldre minns vl klassiker ssom rotten.com o.s.v.?

/AI
Citera
2025-03-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Har blandade knslor infr detta. I mngt och mycket var det avdelningen fr MGB, rasforskning samt allt knark som en gng i tiden konstituerade FB ssom "edgy," i motsats till mellanmjlk. Nu har jag aldrig direkt hngt i ngra av dessa fora, men tycker att det r synd att dessa "institutioner" p FB plockas bort en efter en. Det knns som om FB drigenom fljer en lngtgende trend, nmligen att f Internet rent frn sdant som kan upplevas obehagligt fr lsaren. Jag fr erknna att jag saknar det gamla Internet, dr man inte visste vad som vntade bakom varje lnk, och fr vilket FB (delvis) har varit en sista bastion. Vi alla som r lite ldre minns vl klassiker ssom rotten.com o.s.v.?

/AI

Hller med.
Tycker inte om beslutet.
Citera
2025-03-03, 16:27
Medlem
ghylds avatar
Anledningen r inte att gra Flashback mer rumsren fr reklam och annonser?

Min rdsla r att ni frst tar bort de sjukaste sakerna, fr att sedan ta bort allt som inte r socialt accepterat.

Jag frstr till 100% varfr ni tar bort det frn ett fretagsperspektiv. Forumdelen r inte populrt och majoriteten kommer inte klaga nr ni tar bort det, samtidigt som inga vill marknadsfra sina produkter i ett sdant forum. Summa summarum gr det mer skada n nytta fr flashback att ha det kvar och det r ett perfekt test fr att skapa ett mer rumsrent flashback med normalt innehll och sikter som fljer samhllets normer.
Citera
2025-03-03, 16:29
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag kan vara enig i detta. Sjukt att man ens vill se ngot sdant.
Men fortstt grna med att ocks ta bort forumen fr pedofiler, etc.
Finns vl inget "forum fr pedofiler" lngre?
Vill minnas att det lg som en underkategori till parafila strningar.
Citera
2025-03-03, 16:51
Medlem
Kackotopis avatar
Lter rimligt trots allt!
Citera
2025-03-03, 16:53
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI

Internet har r inte lngre i sin barndom utan i sina tonr.
De frsta ren ifrn att folk skaffade modem fram till typ 2010 var internet en jvla lekstuga utan ngra som helst kontroller. Det brjar tack och lov brja ta slut p lekstugan nu.

Det har pgtt lnge det bara att flashen har slpat efter.

Sajter mste flja vissa regler som alla andra. Man gr det mer rumsrent ja.
Citera
2025-03-03, 17:06
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Internet har r inte lngre i sin barndom utan i sina tonr.
De frsta ren ifrn att folk skaffade modem fram till typ 2010 var internet en jvla lekstuga utan ngra som helst kontroller. Det brjar tack och lov brja ta slut p lekstugan nu.

Det har pgtt lnge det bara att flashen har slpat efter.

Sajter mste flja vissa regler som alla andra. Man gr det mer rumsrent ja.

Nej, fr d slutar Internet upp som ett kontrollerat medium med lika smala korridorer som p Centerpartiets huvudkontor.

/AI
Senast redigerad av immenhusen 2025-03-03 kl. 17:18.
Citera
2025-03-03, 17:06
Medlem
Majasmokers avatar
Jag var sllan in i den delen men tycker nog ocks att det r synd att det frsvinner, om n kanske inte fr gott.

Kan frvisso frst argumenten som att det r lg trafik & "diskussioner" av smre kvalitet/bara en lnk....
Citera
2025-03-03, 17:22
Medlem
Sublinguals avatar
Trkigt, d fr man hnga p Watchpeopledie istllet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in