2025-03-27, 07:49
Bra. Forumet är undermänskligt.
Citera
2025-05-06, 12:24
Medlem
är inte emot beslutet att stänga forumdelen men ja, rubrikernas formulering var under all kritik
Citera
2025-05-09, 14:18
Medlem
Bra beslut. Vad är det för slags människor som gillar se andra människor bli plågade? Blir nog ingen större förlust!
Citera
2025-06-03, 20:46
Medlem
flukkes avatar
Hade helt missat denna nyheten!
Det var först när jag läste om den aktuella rättegången mot svensken som brände en Pilot till döds i en bur som jag tänkte leta upp klippet igen och inte ens kunde hitta forumdelen.

Tråkigt att flashback ska falla in i leden och bli allt mer mainstream, Mgb känns som att det var en stor del av flashback var för mig under mina tidiga år här.

Det som en gång lockade med forumet till skillnad mot alla andra var de där lite förbjudna delarna av dit Mgb tillhör plockas bort bit för bit. Trots att jag sällan skrev så klickades man nyfiket vidare på en del sjuka länkar och man kunde nyttja för att hitta hemska klipp under IS härjningar osv.

Hoppas ni kan hitta en ny eller utbruten forumdel där dessa klipp, bilder och händelser kan länkas och framförallt diskuteras för alla som inte är lika modiga att se det med egna ögon.
Citera
2025-06-04, 19:11
Medlem
NiceNameTwices avatar
Trist, MGB har ju varit en fin go-to genom åren även om jag själv extremt sällan postat något.
Citera
2025-06-05, 08:14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Hade helt missat denna nyheten!
Det var först när jag läste om den aktuella rättegången mot svensken som brände en Pilot till döds i en bur som jag tänkte leta upp klippet igen och inte ens kunde hitta forumdelen.

Tråkigt att flashback ska falla in i leden och bli allt mer mainstream, Mgb känns som att det var en stor del av flashback var för mig under mina tidiga år här.

Det tog dig tre månader att ens upptäcka att forumet var arkiverat.
Det finns forum på Flashback som är betydligt mer kontroversiella än vad MGB någonsin varit.
Att du besökte MGB mycket under dina tidiga år på Flashback (ditt konto registrerades 2006) innebär inte att forumet fyller samma funktion idag. Snart 20 år senare.
Jag ser inga skäl till att utveckla forumet till någon sorts kyrkogård, vilket skulle bli fallet om vi behöll forum utan aktivitet.
När forumet stängdes för drygt tre månader sedan så hade det bara tio aktiva medlemmar, och förhållandevis få besökare. Om det hade varit något annat forum så hade det troligtvis stängts långt tidigare.
Det är alltid lite vemodigt att arkivera ett forum. Jag anser dock att det var ett korrekt beslut att arkivera MGB.

admin
Citera
2025-08-19, 10:59
Medlem
st33rs avatar
Kan tycka det är synd att de tar bort de här sista bastallionerna för det riktigt fula /subversiva/groteska som samhället i övrigt suddar ut förvinner även från flashback

När FB dök upp var det ju nästan av en hedessak för axelsson att ge plats för väldigt oacceptabla (i samhällets ögon) ideer eller bilder eller kulturyttringar

Därav speciella forum för "judiska maktförhållanden" där antisemiter kunde lägga ut sina teorier osv, eller forum med allmänna tips om hur man gör olagliga grejer, hackar automater. gör bomber .

Samhället idag, på mainstreamnivå - är nästan ännu mer tillrättalagt än det var säg 1999. Idag visar de inte ens skadade människor på nyheterna på samma sätt.
Och konspirationsteorier finns det to m bots på facebook och liknande som ska rensa bort.

Så om någon stanns förväntar man sig ju hitta sånt på flashback. Gore. Eller antisemitiska teorier. Eller äckliga peddos som försvarar sin "läggning". Eller såna där våldskulter som mördar folk för the lolz.

Flashback ska såklart inte bara vara för sånt. Jag är ingen fan. Men man förväntar sig det ska finnas här om nånstans.
Citera
2025-09-22, 22:57
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det tog dig tre månader att ens upptäcka att forumet var arkiverat.
Det finns forum på Flashback som är betydligt mer kontroversiella än vad MGB någonsin varit.
Att du besökte MGB mycket under dina tidiga år på Flashback (ditt konto registrerades 2006) innebär inte att forumet fyller samma funktion idag. Snart 20 år senare.
Jag ser inga skäl till att utveckla forumet till någon sorts kyrkogård, vilket skulle bli fallet om vi behöll forum utan aktivitet.
När forumet stängdes för drygt tre månader sedan så hade det bara tio aktiva medlemmar, och förhållandevis få besökare. Om det hade varit något annat forum så hade det troligtvis stängts långt tidigare.
Det är alltid lite vemodigt att arkivera ett forum. Jag anser dock att det var ett korrekt beslut att arkivera MGB.

admin
Håller du med om kommentaren att Flashback blir mer och mer av ett mainstreamforum?
Citera
2025-09-23, 00:56
Medlem
Folk har smugit in med m,g,b, trådar på forumet så ni vet.
Citera
2025-09-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Folk har smugit in med m,g,b, trådar på forumet så ni vet.
Ska du springa och skvallra för mamma eller?

Tyvärr så har Flashback börjat att förvandlas till Familjeliv 2.0, från ett forum där folk hade kul till något skvallerforum där alla tjafsar med alla.
Finns snart knappt en tråd innan någon gnällig kärring kommer in och lägger sig i.

Ni kan väl låta ordinarie användare få tillgång till erat knypplingsforum som bara mods har haft tillgång till under alla år nu när forumet har blivit ett kärring/skvallerforum.

Nej Flashback var bättre förr när forumet hade mindre antal användare och man kunde prata om allt mellan himmel och jord och man faktiskt var anonym.

Saknar själv Mondo Gore & Bizarre, vill man inte se det så behöver man inte kolla, vill man däremot se verkligheten och vad människor är kapabla till så fanns det en hel del intressanta videos där.
Hade politikerna sett vad IS är kapabla till så hade de aldrig släppt in de i landet.

Ta däremot bort pedofilforumet rätt sjukt att detta får vara kvar men man måste väl få göra pedofilerna nöjda.

Normalt sett så brukar forum utvecklas och bli större men Flashback är precis tvärtom, man går bakåt och blir sämre och censuren är hög på detta forum. Vi alla minns väl hur Flashback lydde media och raderade novellen om Anna Book, någonstans här så började censuren att ta vid på Flashback.
Citera
2025-09-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Ska du springa och skvallra för mamma eller?

Tyvärr så har Flashback börjat att förvandlas till Familjeliv 2.0, från ett forum där folk hade kul till något skvallerforum där alla tjafsar med alla.
Finns snart knappt en tråd innan någon gnällig kärring kommer in och lägger sig i.

Ni kan väl låta ordinarie användare få tillgång till erat knypplingsforum som bara mods har haft tillgång till under alla år nu när forumet har blivit ett kärring/skvallerforum.

Nej Flashback var bättre förr när forumet hade mindre antal användare och man kunde prata om allt mellan himmel och jord och man faktiskt var anonym.

Saknar själv Mondo Gore & Bizarre, vill man inte se det så behöver man inte kolla, vill man däremot se verkligheten och vad människor är kapabla till så fanns det en hel del intressanta videos där.
Hade politikerna sett vad IS är kapabla till så hade de aldrig släppt in de i landet.

Ta däremot bort pedofilforumet rätt sjukt att detta får vara kvar men man måste väl få göra pedofilerna nöjda.

Normalt sett så brukar forum utvecklas och bli större men Flashback är precis tvärtom, man går bakåt och blir sämre och censuren är hög på detta forum. Vi alla minns väl hur Flashback lydde media och raderade novellen om Anna Book, någonstans här så började censuren att ta vid på Flashback.

Av någon anledning har dem som *styr Flashback* tagit bort mgb forumdelen. (Visst finns det att läsa bara det att du inte kan skriva där längre)
**Då vill de inte få massa små trådar i övriga Flashback.

Visst kasta sten fast hade du inte citerat mig så hade ingen upptäckt det man skrev ovan... Fattar du?
Citera
2025-10-03, 19:07
Medlem
För det första det finns en scen där ofta unga personer nyttjade mbg-forumet. Nu när det forumet arkiveras, vad gör dessa individer då???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in