• 1
  • 2
2025-03-02, 22:44
Medlem
FreshMints avatar
För några dagar sedan postade Trump en AI-genererad video skapad av några judar från Israel.
Videon går t ex att se här:
https://x.com/atrupar/status/1894616074861130182

I videon visas ett framtida multikulturellt Palestina där människor från hela världen lever i fred och rikedom, istället för som under 2025 i tunnlar under ruinerna av en högerextrem terroriststat.

Palestinas största medieplattform SAHAT har nu kontrat den multikulturella judiska visionen med en Palestinsk högerextrem AI-generead video om ett Palestina där bara Palestinier bor och inga andra folk är välkomna:
https://x.com/sahatenglish/status/1895228572757041428

SAHAT skriver även som kommentar på videon "Gaza will always be Palestinian!".

Det jag undrar är ifall terroriststaten Palestinas verkligen tänkt igenom denna publicering?
Trump Gaza-videon var enligt de judiska skaparna tänkt som satir, men den visade ändå människor från hela världen som lever lyckliga tillsammans i lyx.
Palestinas egen ai-genererade vision, som inte är satir, bygger istället på drömmen om etnisk rensning i Gaza, så att bara Palestinier bor där och endast palestinsk-arabisk kultur existerar.
Visionen är så högerextrem att den lika gärna skulle kunna skapats av Hitler själv om Tyskland på 30-talet.

Min fråga är om inte denna video borde få Europa att tänka om angående eventuell flyktingvåg från Palestina?
När högerextremism universellt anses vara det största hotet som finns i hela världen och inte minst i Europa, varför skulle då Europa ta emot miljoner radikala högerextremister från Gaza som är uttalat anti-mångkultur och drömmer om etnisk rensning?
Citera
2025-03-02, 22:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMint
För några dagar sedan postade Trump en AI-genererad video skapad av några judar från Israel.
Videon går t ex att se här:
https://x.com/atrupar/status/1894616074861130182

I videon visas ett framtida multikulturellt Palestina där människor från hela världen lever i fred och rikedom, istället för som under 2025 i tunnlar under ruinerna av en högerextrem terroriststat.

Palestinas största medieplattform SAHAT har nu kontrat den multikulturella judiska visionen med en Palestinsk högerextrem AI-generead video om ett Palestina där bara Palestinier bor och inga andra folk är välkomna:
https://x.com/sahatenglish/status/1895228572757041428

SAHAT skriver även som kommentar på videon "Gaza will always be Palestinian!".

Det jag undrar är ifall terroriststaten Palestinas verkligen tänkt igenom denna publicering?
Trump Gaza-videon var enligt de judiska skaparna tänkt som satir, men den visade ändå människor från hela världen som lever lyckliga tillsammans i lyx.
Palestinas egen ai-genererade vision, som inte är satir, bygger istället på drömmen om etnisk rensning i Gaza, så att bara Palestinier bor där och endast palestinsk-arabisk kultur existerar.
Visionen är så högerextrem att den lika gärna skulle kunna skapats av Hitler själv om Tyskland på 30-talet.

Min fråga är om inte denna video borde få Europa att tänka om angående eventuell flyktingvåg från Palestina?
När högerextremism universellt anses vara det största hotet som finns i hela världen och inte minst i Europa, varför skulle då Europa ta emot miljoner radikala högerextremister från Gaza som är uttalat anti-mångkultur och drömmer om etnisk rensning?

Det här är egentligen samma historia som vi ser överallt i världen just nu. Det är inte bara Palestina, det är Ukraina, det är Ryssland, det är Kina, det är BRICS. Det är frågan om vem som får styra sitt eget land och vem som måste underkasta sig den globala ordningen. 🌍💰

Varför får vissa länder ha ‘nationella visioner’ medan andra måste följa västvärldens regler? När Israel säger ‘det här landet är vårt’, då är det självförsvar. När Palestina säger ‘det här landet är vårt’, då är det högerextremism? 🤔

Samma sak med Ukraina: väst säger ‘ni måste vara en del av vårt system’. När Ryssland säger ‘vi vill ha en egen sfär’, då är de imperialister.

Samma sak med Kina: de bygger sitt eget ekonomiska system. Då är de ‘hotet mot friheten’. Men när USA och EU kontrollerar ekonomin genom sanktioner, IMF och handelsavtal, då kallas det ‘den fria världen’.

Så vad handlar detta om? Det handlar om kontroll. Det handlar om att den globala eliten inte bryr sig om demokrati, nationalism eller frihet – de bryr sig bara om vilka som lyder och vilka som inte gör det.

Så länge du accepterar systemet är du ‘modern och progressiv’. Men om du säger ‘vi vill ha kontroll över vårt eget land och vår egen framtid’, då blir du antingen högerextremist eller diktator.

Det här är inte en kamp mellan höger och vänster. Det är en kamp mellan dem som får bestämma och dem som förväntas lyda.
Citera
2025-03-02, 23:06
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det här är egentligen samma historia som vi ser överallt i världen just nu. Det är inte bara Palestina, det är Ukraina, det är Ryssland, det är Kina, det är BRICS. Det är frågan om vem som får styra sitt eget land och vem som måste underkasta sig den globala ordningen. 🌍💰

Varför får vissa länder ha ‘nationella visioner’ medan andra måste följa västvärldens regler? När Israel säger ‘det här landet är vårt’, då är det självförsvar. När Palestina säger ‘det här landet är vårt’, då är det högerextremism? 🤔

Samma sak med Ukraina: väst säger ‘ni måste vara en del av vårt system’. När Ryssland säger ‘vi vill ha en egen sfär’, då är de imperialister.

Samma sak med Kina: de bygger sitt eget ekonomiska system. Då är de ‘hotet mot friheten’. Men när USA och EU kontrollerar ekonomin genom sanktioner, IMF och handelsavtal, då kallas det ‘den fria världen’.

Så vad handlar detta om? Det handlar om kontroll. Det handlar om att den globala eliten inte bryr sig om demokrati, nationalism eller frihet – de bryr sig bara om vilka som lyder och vilka som inte gör det.

Så länge du accepterar systemet är du ‘modern och progressiv’. Men om du säger ‘vi vill ha kontroll över vårt eget land och vår egen framtid’, då blir du antingen högerextremist eller diktator.

Det här är inte en kamp mellan höger och vänster. Det är en kamp mellan dem som får bestämma och dem som förväntas lyda.

Ett ganska långt men väldigt generellt svar. Du har inget mer specifikt att säga om trådämnet?

Bör Sverige, som enligt vår egen grundlag är ett mångkulturellt land, tillåta invandring från högerextrema länder som Palestina (eller Israel för den delen)?
Varför skickar mångkulturella Sverige pengar till Gaza istället för att utsätta dem för sanktioner när de uppenbarligen är motståndare till mångkultur?
Citera
2025-03-02, 23:28
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ett ganska långt men väldigt generellt svar. Du har inget mer specifikt att säga om trådämnet?

Bör Sverige, som enligt vår egen grundlag är ett mångkulturellt land, tillåta invandring från högerextrema länder som Palestina (eller Israel för den delen)?
Varför skickar mångkulturella Sverige pengar till Gaza istället för att utsätta dem för sanktioner när de uppenbarligen är motståndare till mångkultur?

Ah, klassikern – att försöka få Palestina att framstå som ett “högerextremt” land. 😂 Ska vi gå på det spåret, så kan vi lika gärna kalla varje ockuperad nation i historien för “högerextrem” eftersom de kämpade för sin egen självständighet. Var fransmännen högerextrema när de gjorde motstånd mot nazisterna? Var algerierna högerextrema när de kämpade mot fransmännen? Eller gäller det här resonemanget bara när det handlar om Palestina?

Och sedan det där med att Sverige “skickar pengar” till Gaza. Sverige skickar humanitärt bistånd för att människor inte ska svälta ihjäl, inte för att stödja någon ideologi. Vad är alternativet – att låta barn dö av svält och sjukdomar för att det ska “skicka ett budskap” om mångkultur? Knappast ett argument som någon rationell människa skulle köpa.

Och om vi nu ska prata om mångkultur, varför pratar vi aldrig om Israel i den kontexten? Ett land byggt på idén om etnisk och religiös homogenitet, där icke-judar systematiskt förtrycks och där en högerregering vill kasta ut hela den arabiska befolkningen. Men det är Palestina som är “högerextremt”? 🤔

Det är rätt genomskinligt vad du försöker göra här. Du vill få folk att tro att Palestina är något slags fascistiskt kalifat för att rättfärdiga Israels ockupation. Men verkligheten är att Palestina är en av världens mest förtryckta och instängda befolkningar. Att kalla deras motstånd för “högerextremism” är inget annat än intellektuell ohederlighet.

Men du kan ju försöka igen. Kanske går det bättre nästa gång. 😉
Citera
2025-03-03, 00:01
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Ah, klassikern – att försöka få Palestina att framstå som ett “högerextremt” land. 😂 Ska vi gå på det spåret, så kan vi lika gärna kalla varje ockuperad nation i historien för “högerextrem” eftersom de kämpade för sin egen självständighet. Var fransmännen högerextrema när de gjorde motstånd mot nazisterna? Var algerierna högerextrema när de kämpade mot fransmännen? Eller gäller det här resonemanget bara när det handlar om Palestina?

Och sedan det där med att Sverige “skickar pengar” till Gaza. Sverige skickar humanitärt bistånd för att människor inte ska svälta ihjäl, inte för att stödja någon ideologi. Vad är alternativet – att låta barn dö av svält och sjukdomar för att det ska “skicka ett budskap” om mångkultur? Knappast ett argument som någon rationell människa skulle köpa.

Och om vi nu ska prata om mångkultur, varför pratar vi aldrig om Israel i den kontexten? Ett land byggt på idén om etnisk och religiös homogenitet, där icke-judar systematiskt förtrycks och där en högerregering vill kasta ut hela den arabiska befolkningen. Men det är Palestina som är “högerextremt”? 🤔

Det är rätt genomskinligt vad du försöker göra här. Du vill få folk att tro att Palestina är något slags fascistiskt kalifat för att rättfärdiga Israels ockupation. Men verkligheten är att Palestina är en av världens mest förtryckta och instängda befolkningar. Att kalla deras motstånd för “högerextremism” är inget annat än intellektuell ohederlighet.

Men du kan ju försöka igen. Kanske går det bättre nästa gång. 😉

Läser du inte inläggen du svarar på innan du spottar ur dig ordmassor? Jag skrev:
Citat:

Jag likställer alltså Israels högerextremism med Palestinas. Trots det så skriver du:
Citat:
Det är rätt genomskinligt vad du försöker göra här. Du vill få folk att tro att Palestina är något slags fascistiskt kalifat för att rättfärdiga Israels ockupation.

Jag har inte någonstans påstått att Palestina är ett fascistisk kalifat, däremot att Palestina är en terrorstat vars yttersta mål är etnisk rensning och att skapa ett land där bara Palestinier bor och där mångkultur inte existerar.
Sistnämnda gäller enligt Palestina själva och du verkar ta illa vid dig när sanningen läggs fram utan filter?

Håll dig gärna till ämnet istället för att dränka tråden i generellt svammel. Mellan raderna är det tyvärr uppenbart att du stödjer högerextrema Palestina och dess drömmar om folkmord och vision om "ett folk, ett rike" som hämtat ur Hitlers visioner för Nazi-tyskland.
Citera
2025-03-03, 00:05
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Läser du inte inläggen du svarar på innan du spottar ur dig ordmassor? Jag skrev:

Jag likställer alltså Israels högerextremism med Palestinas. Trots det så skriver du:

Jag har inte någonstans påstått att Palestina är ett fascistisk kalifat, däremot att Palestina är en terrorstat vars yttersta mål är etnisk rensning och att skapa ett land där bara Palestinier bor och där mångkultur inte existerar.
Sistnämnda gäller enligt Palestina själva och du verkar ta illa vid dig när sanningen läggs fram utan filter?

Håll dig gärna till ämnet istället för att dränka tråden i generellt svammel. Mellan raderna är det tyvärr uppenbart att du stödjer högerextrema Palestina och dess drömmar om folkmord och vision om "ett folk, ett rike" som hämtat ur Hitlers visioner för Nazi-tyskland.

Så om jag förstår dig rätt, så likställer du Israels högerextrema regeringspolitik med Hamas och PA:s politiska agenda, men ändå landar du i slutsatsen att Palestina är en ‘terrorstat’ med målet att genomföra etnisk rensning? Då måste vi väl också använda samma språkbruk om Israel, som aktivt har drivit en bosättarpolitik som syftar till att göra en palestinsk stat omöjlig och som systematiskt fördriver palestinier från sina hem?

Att Hamas är en islamistisk organisation med en tveksam agenda är knappast någon hemlighet, men att kalla hela Palestina en terrorstat är en grov förenkling. De flesta palestinier är inte Hamas. De flesta palestinier är människor som lever under ockupation och blockad, utan några demokratiska möjligheter att förändra sin situation.

Jag noterar också att du drar paralleller till Nazi-Tyskland. Det är en klassisk debatt-taktik, men om vi nu ändå ska gå den vägen: Vilket land i den här konflikten har faktiska apartheidlagar? Vilket land håller en etnisk grupp instängd bakom murar och har en regering som öppet talar om att ‘transferera’ hela befolkningen?

Slutligen, att jag anser att palestinier har rätt till frihet och självbestämmande betyder inte att jag stödjer extremism. På samma sätt som att kritisera Israels regeringspolitik inte gör någon till antisemit. Jag tycker vi kan hålla oss till en nivå där vi diskuterar sakligt istället för att kasta ur oss anklagelser om folkmordsfantasier.
Citera
2025-03-03, 00:28
Medlem
FreshMints avatar
Citat:
Så om jag förstår dig rätt, så likställer du Israels högerextrema regeringspolitik med Hamas och PA:s politiska agenda, men ändå landar du i slutsatsen att Palestina är en ‘terrorstat’ med målet att genomföra etnisk rensning? Då måste vi väl också använda samma språkbruk om Israel, som aktivt har drivit en bosättarpolitik som syftar till att göra en palestinsk stat omöjlig och som systematiskt fördriver palestinier från sina hem?

Vad har Israel med tråden att göra?
Tråden handlar om Palestina och deras AI-video som var ett svar på den mångkulturella videon som judarna skapade några dagar tidigare.

Citat:
Att Hamas är en islamistisk organisation med en tveksam agenda är knappast någon hemlighet, men att kalla hela Palestina en terrorstat är en grov förenkling. De flesta palestinier är inte Hamas. De flesta palestinier är människor som lever under ockupation och blockad, utan några demokratiska möjligheter att förändra sin situation.

Antingen är du terrorsympatisör eller så trollar du. Oavsett vilket gör du ett ohederligt försök att vitmåla högerextrema terrorstaten Palestina med falska påstående. En övervägande majoritet av alla Palestinier stödjer Hamas och en klar majoriteten vill att terrororganisationen Hamas ska styra över Palestina:

Citat:
According to the poll, only seven percent of Gazans blamed Hamas for their suffering. Seventy-one percent of all Palestinians supported Hamas’s decision to attack Israel on October 7 — up 14 points among Gazans and down 11 points among West Bank Palestinians compared to three months ago. Fifty-nine percent of all Palestinians thought Hamas should rule Gaza, and 70 percent were satisfied with the role Hamas has played during the war.
https://www.fdd.org/analysis/2024/03...-palestinians/

Citat:
Jag noterar också att du drar paralleller till Nazi-Tyskland. Det är en klassisk debatt-taktik

Är det konstigt att man om Palestina drar paralleller till Nazi-Tyskland när landet verkar ha kopierat Nazi-Tysklands visioner om folk och kultur till punkt och pricka?
Palestina anser att ingen annan mer än Palestinier ska bo i landet och att ingen annan kultur ska finnas där. Det är obestridlig fakta, enligt dem själva.

Citat:
Vilket land i den här konflikten har faktiska apartheidlagar? Vilket land håller en etnisk grupp instängd bakom murar och har en regering som öppet talar om att ‘transferera’ hela befolkningen?

Det verkar gälla både Israel och Palestina? Men tråden handlar återigen inte om Israel eftersom vi inte har en kommande flyktingvåg därifrån.

Citat:
Slutligen, att jag anser att palestinier har rätt till frihet och självbestämmande betyder inte att jag stödjer extremism.

Förstår du inte vad du själv skriver? Palestina är, enligt dem själva, ett terrorälskande land som drömmer om att utrota all icke-palestinsk kultur och att fördriva alla icke-palestinier från deras landområde.
Eftersom deras egen vision är bortom det vi kallar högerextrem i Sverige och du stödjer deras extremhögerextrema terrorstat innebär självklart att du till 100% stödjer extremism.
Om du inte förstår att det du skrev är en uppenbar motsägelse, fundera på hur normalt folk reagerar på att någon säger:
"att jag anser att Nazitysklande hade rätt till frihet och självbestämmande betyder inte att jag stödjer extremism"

Citat:
På samma sätt som att kritisera Israels regeringspolitik inte gör någon till antisemit.

Håll gärna Israel, som inte har något att göra med tråden förutom att de judar som skapade Trump Gaza-videon är födda i landet, borta från tråden.

Citat:
Jag tycker vi kan hålla oss till en nivå där vi diskuterar sakligt istället för att kasta ur oss anklagelser om folkmordsfantasier.

Om du inte tolkar Palestinas egen ai-video, som tråden handlar, som folkmordsfantasier och en dröm om ett land helt utan mångkultur, där ingen annan kultur än den egna finns, då får du gärna förklara hur du själv ser på den.
Citera
2025-03-03, 04:12
Medlem
Threadkillers avatar
Jag är neutral i konflikten och alltför luttrad för att låta mig påverkas av propaganda. Annars hade jag antagligen anslutit mig till Hamas efter att ha sett dessa två videos.

Videon som Trump postade är bland det absolut mest pinsamma jag sett, alla kategorier. Sådär så att man vill sjunka genom jorden av pinsamhet, eller dö av cringe som ungdomarna säger.

Hamas-videon är faktiskt rätt bra, särskilt som svar på judevideon. Tusen gånger bättre musik också. 7/10.

Den förstnämnda är för dålig för att ens få ett betyg, 0/10 är fortfarande för högt. Så dålig är den. Särskilt som Trumps kärnväljare avgjort inte uppskattar dansande transor med skägg.
Citera
2025-03-03, 07:18
Bannlyst
Bara vi slipper få hit Palestina packet, så får dom väl gör vad dom vill. Men Araberna bruka inte klara göra något själv utan för att få hjälp i Västvärlden.
Citera
2025-03-03, 08:08
Medlem
Nu är ju inte "Palestina" högerextremt utan islamistiskt.
Citera
2025-03-03, 16:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:

Vet du om att palestinier har begått våldsdåd överallt de befinner sig det inkluderar även andra arabländer t.ex. Lebanon och Jordanien. Palestinier är drägg och ingen gillar dom.
Citera
2025-03-03, 16:13
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Nu är ju inte "Palestina" högerextremt utan islamistiskt.
Har du blandat ihop Palestina och Gaza?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in