Citat:
Ursprungligen postat av
OneAndOnly.IceMan
Det gör dem.
avaktiverar funktioner och så får du en jobbig "Activate Windows nånting på skärmen"
Nej, det gör de inte, i alla om du köpt en äkta licens, vilket Microsoft inte kan skilja från någon annan.
Köper du nyckel av en ny sida vid namn "Bästanucklarbilligaste!!1!!1" så får du skylla dig själv, men jag och andra jag pratat med om saken har köpt flertalet nycklar från kända både svenska och utländska sidor utan problem.
Jag har köpt iaf tre Windows-nycklar genom åren och ingen av dessa har någonsin ansetts vara falska, så jag skulle säga att risken är rätt liten.
För att inte säga för mycket kollade jag upp det hela och till och med MS själva säger att det inte är olagligt att köpa dessa nycklar, men de försöker givetvis skrämmas med att vissa nycklar fungerar i början och sen slutar fungera och det har jag aldrig hört talas om under alla mina år på internet.
Att en nyckel slutar fungera efter att du t ex bytt maskinvara är ju en annan sak som Microsoft varit tydliga med att det kan hända...men min gråköpta nyckel som jag använde under många år och sen byggde en ny dator aktiverade jag Windows med efteråt utan några som helst problem.
Att kräva över 2000 spänn för en licens idag när de verkar göra sitt yttersta för att försämra Windows så mycket som möjligt är rätt skamligt så kör på bara!
https://answers.microsoft.com/en-us/...2-8b004d48fc10