2025-03-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrangeHatt
På tisdag så firar jag med två semlor, men Ica har inte gjort kampanj pris på semlor.
Hemköp har kampanj pris två semlor för 29kr

Det var bra pris.
Jag köpte 2 st på Ica för 49 kr.

Åt en igår. Har en kvar i kylskåpet
Citera
2025-03-03, 10:04
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ärligt talat ja. På jul grillar vi korv hamburgare äter pizza julmat har jag inte ätit på många år tröttnade på julskinka

Låter urlöjligt.

Vi (jag) bakar egna semlor som vi äter tillsammans efter skolan med barnen. Berättar om fettisdagen och dess bakgrund och plockar givetvis även in ett fastlagsris.
Citera
2025-03-03, 10:40
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Ja, det blir 3 semlor då. Och inte 2-3.
Okej Rainman.
Citera
2025-03-03, 11:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Låter urlöjligt.

Vi (jag) bakar egna semlor som vi äter tillsammans efter skolan med barnen. Berättar om fettisdagen och dess bakgrund och plockar givetvis även in ett fastlagsris.
Löjligt javisst då kan ni äta det dom andra 364 dagarna på året också hejs
Citera
2025-03-03, 11:30
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Löjligt javisst då kan ni äta det dom andra 364 dagarna på året också hejs

Eh nej? Vet du varför man äter semlor på fettisdagen? Idag är det tradition att äta korv och fläsk (blå måndagen kallas även för fläskmåndag och korvmåndag) men det undviker du väl också just idag då? Sen är det fasta fram till påsk!
Citera
2025-03-03, 11:55
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Eh nej? Vet du varför man äter semlor på fettisdagen? Idag är det tradition att äta korv och fläsk (blå måndagen kallas även för fläskmåndag och korvmåndag) men det undviker du väl också just idag då? Sen är det fasta fram till påsk!
Just det jag menar, varför måste alla äta just den dagen för någon hittar på just I dag ska alla äta semlor, pizza, morötter, korv vad det nu är.

Folk är för lättpåverkade och måste göra som alla andra precis just den dagen som dom kan göra vilken dag som helst på året därför går jag emot och inte vara så lättpåverkad bara för andra gör så tycker det är löjligt att ha sådana dagar sedan får folk göra och äta vad fan dom vill men fjanteri är det.

Adjöss jag fick framfört mina åsikter om ämnet
Citera
2025-03-03, 12:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Just det jag menar, varför måste alla äta just den dagen för någon hittar på just I dag ska alla äta semlor, pizza, morötter, korv vad det nu är.

Folk är för lättpåverkade och måste göra som alla andra precis just den dagen som dom kan göra vilken dag som helst på året därför går jag emot och inte vara så lättpåverkad bara för andra gör så tycker det är löjligt att ha sådana dagar sedan får folk göra och äta vad fan dom vill men fjanteri är det.

Adjöss jag fick framfört mina åsikter om ämnet

Är ju mycket fjantigare och löjligare att vara tvärtemot haha. Du låter som en tonåring som försöker vara originell och färga håret blått. Men i själva verket är det såklart fler i världen som INTE äter sill på julafton och semla i morgon. Så du är precis som majoriteten av jordens befolkning ändå.

Men antar att du plockat in ett fastlagsris idag det är ju en tradition som är i princip helt utdöd. Om du vill vara annorlunda alltså.
Citera
2025-03-03, 12:29
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Å helvete ca 120:- för en semla, för mig går smärtgränsen vid 60:- inte undra på att dom stackars holländarna får hållas med Ollibollen istället.

Det är för två semlor!

LL
Citera
2025-03-03, 14:02
Medlem
Vore kul att veta hur många härinne som fortfarande tror att det heter ”Fettis”-dagen
Citera
2025-03-03, 15:31
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag kan säga att en semla vinner över olieboll med 10-0

Ollibollen: https://zeinaskitchen.se/oliebollen-...a-appelmunkar/

Oliebollen vinner för mig alla dagar i veckan, tycker inte grädde är så jäkla kul och gott så blir max en semla per år för mig.
Citera
2025-03-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Vore kul att veta hur många härinne som fortfarande tror att det heter ”Fettis”-dagen

Obesitas-dagen?
Citera
2025-03-03, 16:51
Medlem
Varför firar vi den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in