• 2
  • 3
2025-03-02, 22:06
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Säger du det? Du påstår mycket men styrker inget, vilket inte är särskilt förtroendeingivande.

Nej, glutamat är inte tillåtet att använda i KRAV-märkta produkter.

Tillåter KRAV glutamat? >>

Vi har tagit bort glutamaten. Med undantag av ett fåtal varor (det är ett arbete som pågår fortfarande) innehåller våra egna varor inte längre smakförstärkaren glutamat.

Tillsatser - inga hemligheter >>
Bevisbördan ligger näppeligen på mig, jag har inte hävdat något som går emot vad forskning säger.

Det är tillsatt glutamat som de inte använder. De säljer förstås massor av mat som innehåller glutamat.

Du verkar inte alls förstå vad glutamat är för något. Kanske läsa på en vända till innan du sitter och spelar allan på nätet?
Citera
2025-03-02, 22:19
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Är yoghurten markerad som vegansk? I så fall vill jag gärna tro att den inte innehåller bäveranus.
Vegansk yoghurt, är inte det en motsägelse till att börja med?
Citera
2025-03-02, 22:21
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Bevisbördan ligger näppeligen på mig, jag har inte hävdat något som går emot vad forskning säger.

Det är tillsatt glutamat som de inte använder. De säljer förstås massor av mat som innehåller glutamat.

Du verkar inte alls förstå vad glutamat är för något. Kanske läsa på en vända till innan du sitter och spelar allan på nätet?

Den enda som spelat allan är du. Det är fortfarande tillsatt glutamat vi diskuterar, som ofta anges som "naturlig arom" vilket även är rubriken för denna tråd. E620-625.
Senast redigerad av MarcoStar 2025-03-02 kl. 22:24.
Citera
2025-03-03, 07:21
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Den enda som spelat allan är du. Det är fortfarande tillsatt glutamat vi diskuterar, som ofta anges som "naturlig arom" vilket även är rubriken för denna tråd. E620-625.
Du skrev:

Citat:
Nej, glutamat är inte tillåtet att använda i KRAV-märkta produkter.
Då berättade jag för dig att massa krav-märkta produkter innehåller glutamat. Tidigare sa du att ICAs produkter inte innehåller glutamat. Vilket förstås är helt fel, som allt annat du sagt.

Sluta käfta nu och tacka för kunskapen i stället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in