• 7
  • 8
2025-03-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Forumet har idag arkiverats.

(FB) Forumet "Mondo, gore och bizarre" arkiveras - tills vidare

Det har faktiskt inget med din trådstart att göra, men löser förhoppningsvis ditt "problem".
Vi har diskuterat arkiveringen under flera år.
Vad det gäller din kritik så kan jag hålla med dig.
Forumet visades (och visas) enbart för inloggade, och dessa bör ha möjligheten att slippa sådana trådar i "Nya ämnen".
Jag tror att det finns ett värde av att medlemmarna själva kan välja om de vill se dessa trådar i sitt flöde.

admin

Vilken jävla bögsajt flashback har blivit. Moralkärringar med tourettes är allt ni är idag. Lägg ned för fan. Inte konstigt forumhelvetet överges av alla utom Anna Book skvallerkärringar och ryska trollkonton. Meningslöst...bara ännu en fjollsida på nätet bland alla andra numera.

Dra åt helvete, nu skall jag köpa knark och en billig hora så kan ju ni sitta här och förfasas över att anna book valt fula tapeter. Bögjävlar.
Citera
2025-03-03, 17:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Idag har vi bestämt att rent jurudiskt är man könsmogen vid 15 års ålder.

Min fråga är vilken moralisk princip man gjort detta beslutet på?

Jaha, du menar åldern då man får tacka nej eller ja till sex. Det kallas inte könsmogen, könsmognad inträder då kroppen startat upp processen till att kunna göra barn. Kallas även pubertet.
Citera
2025-03-03, 18:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxenLarsson
Jag är ingen moralkärring men när det handlar om att stympa och tortera så tycker jag det är naturligt att dra en gräns. Dessutom tycker jag nästan att vänstern är värre i material de konsumerar även om de tycker om att låtsas vara bättre utåt

Citat:
Censur och censur. Vi har redan regler emot oseriösa inlägg så dessa censureras redan. Självklart ska man få vara oseriös och skämta osådär, inte det som är min poäng. Men att ha grova makabra titlar offentligt är bara onödigt ser inte en enda anledning till det.

Dela gärna en anledning om du har.

Jag är för att det vidriga och amoraliska ska exponeras. För att förstå hur jag tänker så anser jag att gore trafikolyckor hade varit utmärkt studiematerial på körskolan för exempelvis yngre män som ska ta bil och/eller mc-kort. Jag anser att grövre porr ska användas som studiematerial i skolorna för att problematisera idéer runt vad som är normalt och njutbart sex osv. Det sjuka finns, det är bra att vi påminns om det.
Citera
2025-03-03, 18:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jaha, du menar åldern då man får tacka nej eller ja till sex. Det kallas inte könsmogen, könsmognad inträder då kroppen startat upp processen till att kunna göra barn. Kallas även pubertet.
Du har rätt.

Jag blandade ihop könsmogen och byxmyndig.
Citera
2025-03-03, 19:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag är för att det vidriga och amoraliska ska exponeras. För att förstå hur jag tänker så anser jag att gore trafikolyckor hade varit utmärkt studiematerial på körskolan för exempelvis yngre män som ska ta bil och/eller mc-kort. Jag anser att grövre porr ska användas som studiematerial i skolorna för att problematisera idéer runt vad som är normalt och njutbart sex osv. Det sjuka finns, det är bra att vi påminns om det.
Kanske en poäng jag inte tänkte på.

Då jag är väldigt intresserad av hinduism är jag medveten om en viss sekt där som gör väldigt makabra ritualer med döda kroppar och liknande. Detta dock i ett spirituellt syfte.

Hade inte haft något emot makra titlar i ett seriöst diskussions syfte. Men att endast presentera för presentationens skull?

Jag menar var går gränsen? Om hela forumet fylldes mer och mer av sådana hemska titlar.... Ja man kan spamma liksom? Nej där drar jag en gräns. Samtidigt borde verkligheten få visas och inte censureras. Jag litar på gud. Men jag menar jag hade aktivt valt bort ställen om det var allt för mycket negativitet och hemskheter för hemskheternas skull. Gentemot att ha en kosntruktiv dialog t.ex. Kanske inte är helt tydlig men anser ändå jag får fram min poäng nogurlunda.
Citera
2025-03-03, 19:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Kanske en poäng jag inte tänkte på.

Då jag är väldigt intresserad av hinduism är jag medveten om en viss sekt där som gör väldigt makabra ritualer med döda kroppar och liknande. Detta dock i ett spirituellt syfte.

Hade inte haft något emot makra titlar i ett seriöst diskussions syfte. Men att endast presentera för presentationens skull?

Jag menar var går gränsen? Om hela forumet fylldes mer och mer av sådana hemska titlar.... Ja man kan spamma liksom? Nej där drar jag en gräns. Samtidigt borde verkligheten få visas och inte censureras. Jag litar på gud. Men jag menar jag hade aktivt valt bort ställen om det var allt för mycket negativitet och hemskheter för hemskheternas skull. Gentemot att ha en kosntruktiv dialog t.ex. Kanske inte är helt tydlig men anser ändå jag får fram min poäng nogurlunda.

Det är inte att jag inte delar ditt resonemang, jag har bara valt att förhålla mig till praktiken på annat sätt.
Citera
2025-03-03, 19:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det är inte att jag inte delar ditt resonemang, jag har bara valt att förhålla mig till praktiken på annat sätt.
Jo jo men man går ju inte runt och sätter upp planscher överallt med döda kroppar eller hur?

Av en anledning liksom. Finns ingen poäng i att göra så utan det är ju en sjukdom och sjuka ska man ge vård. Inte låta härja fritt. Det kan du väl ändå instämma?
Citera
2025-03-03, 20:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jo jo men man går ju inte runt och sätter upp planscher överallt med döda kroppar eller hur?

Av en anledning liksom. Finns ingen poäng i att göra så utan det är ju en sjukdom och sjuka ska man ge vård. Inte låta härja fritt. Det kan du väl ändå instämma?

Vi talar om material som är tillgängligt men inte öppet. Vi måste göra ett aktivt val för att ta del av materialet. Jag ser inte rubrikerna som ett problem, de signalerar ett obehagligt innehåll som jag väljer att inte ta del av. Rubrikerna är för mig alltså skitsamma, hade det varit bilder på döda människor istället för rubriklänkar hade jag resonerat annorlunda.
Citera
2025-03-03, 21:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
Vi talar om material som är tillgängligt men inte öppet. Vi måste göra ett aktivt val för att ta del av materialet. Jag ser inte rubrikerna som ett problem, de signalerar ett obehagligt innehåll som jag väljer att inte ta del av. Rubrikerna är för mig alltså skitsamma, hade det varit bilder på döda människor istället för rubriklänkar hade jag resonerat annorlunda.
om trådarna inte dök upp på nya ämnen och nya inlägg då men man själv kan gå in och kolla.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in