2025-03-02, 21:57
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Japp, även jag instämmer i detta. Har inte noterat gore-rubriker under ”nya/aktuella ämnen” förut men senaste veckan har det varit flera stycken. Vill inte se det, vidrigt ju.

De som gillar det kan få härja runt i sitt eget hörn av FB, det har jag ingen åsikt om.
Den sista som kom nyss är riktigt vidrig!
Och ja, de som gillar sånt kan göra det i sitt hörn...
Citera
2025-03-02, 22:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
vrf skriver du de då?

Eftersom vi diskuterar arbetskamrater och/eller överordnade. Jag kunde givetvis skrivit ut det, men svenska språket har ju behändiga ord - som ”de” - för att förenkla kommunikation.
Citera
2025-03-02, 22:17
Medlem
TweentyFives avatar
Jag finner det också irriterande, jag går in på Nytt och nya inlägg då ser jag skiten från gore skit apa bajs delen av flashback med konstiga rubriker som tex " man knullar en fitta fullt av maskar" Jag tänkte wtf varför ser jag sån skit?

Vissa saker är triggande för en del. Då menar jag visst jag går inte in i sånt och ser på sånt skit för jag orkar inte med sånt men betyder inte att jag är okej med att se sånt rubriker. Bort med sån skit eller alternativ att ge använderna möjlighet att kunna blockera de forum delar man vill.
Citera
2025-03-03, 10:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
gore-forumet hör ju överhuvudtaget inte hemma på flashback då det inte är ett diskussionforum.

det finns inget att diskutera. det är som att tro att folk besöker porrsiter för diskussionens skull!

Nu är forumet arkiverat.
Citera
2025-03-03, 10:49
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
gore forumet är ju problematiskt, men tyvärr så är ju axelsson själv en älskare av gore, redan i papperstidningen av flashback var det ju sida upp och sida ner med bilder på självstympningar osv detta är förstås något man bör ta upp med sin psykolog så det har jag inte så mycket att säga om annat än att det lär inte bli slut på gore på flashback (även om det förstås inte finns nåt att diskutera och skiten inte hör hemma här och det mest handlar om att länka till siter UTANFÖR flashback, vilket förstås är helt idiotisk för vilket forum vill ta medlemmar BORT från forumet? men som sagt, axelsson själv är ju en älskare av detta...)

MEN

kan vi åtminstone göra nåt åt rubrikerna?

Det är inte så kul att logga in på flashback och varje dag mötas av ett dussin rubriker som "En man skär av sin egen penis med en elektrisk minisåg "

jag förstår att det finns människor som är helt sjuka i huvudet och behöver ENORMT mkt vård, alla dom sitter i gore forumet, men vi andra vill ju inte behöva läsa sånt här skit, ingen normal människa skulle ju yttra meningarna "En man skär av sin egen penis med en elektrisk minisåg " vid ett samtal.

Detta blir ju en slags speglning av sinnessjuka människors inre tankar när dom publikt sitter och skapar dessa trådar och rubriker, jag antar att dom går igång på det?

Lite som att man kan föreställa sig våldtäktsmän och pedofiler på samma sätt gillar att beskriva en handling med ord.

Mitt förslag är alltså att betrakta dessa sinnessjuka dårar på gore-forumet som samma skrot och korn som våldtäktsmän och pedofiler och kraftigt moderera deras sjuka rubriker så dom kan få sina sjuka lustar tillfredställa någon annanstans och inte på hela forumets bekostnad.

Låt oss tillsammans stå upp mot det sjuka i världen och inte göra tvärtom - ge dom sjuka fritt utrymme för sin sinnessjukdom.

Jag har ALDRIG träffat en normal människa som ägnar sig åt att kolla på gore. Varför? FÖR DOM FINNS INTE.

Forumet har idag arkiverats.

(FB) Forumet "Mondo, gore och bizarre" arkiveras - tills vidare

Det har faktiskt inget med din trådstart att göra, men löser förhoppningsvis ditt "problem".
Vi har diskuterat arkiveringen under flera år.
Vad det gäller din kritik så kan jag hålla med dig.
Forumet visades (och visas) enbart för inloggade, och dessa bör ha möjligheten att slippa sådana trådar i "Nya ämnen".
Jag tror att det finns ett värde av att medlemmarna själva kan välja om de vill se dessa trådar i sitt flöde.

admin
Citera
2025-03-03, 13:50
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu är forumet arkiverat.

Bra start på en måndag med lite glädjande nyheter.
Citera
2025-03-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Flashback, Sverige, världen - äckelmänniskorna finns överallt, det är utmärkt att påminnas om det.

Jag frågar eftersom det finns en tydlig skillnad mellan svenskar som röstar rödgrönt vs blått. Det här behovet av att obehag ska censureras och kläs med triggervarningar är ett rödgrönt påfund. Vilket hänger ihop med att rödgröna är mer ängsliga, känsliga och labila. Blev alltså nyfiken på om det även märks av i sådana här frågor.

Jag är ingen moralkärring men när det handlar om att stympa och tortera så tycker jag det är naturligt att dra en gräns. Dessutom tycker jag nästan att vänstern är värre i material de konsumerar även om de tycker om att låtsas vara bättre utåt
Citera
2025-03-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
ok men nu syftade jag på folk som blir avsågade huvudet av slö machete eller förts armar och ben sågas bort , kartellbestraffningar. Sådant skulle jag säga minst lika sjukt som glo på barnporr. Det finns säkert filmer där barn får kroppsdelar avhuggna och liknade också. Jag skulle aldrig få för mig och kolla och jag tror knappast det vanligt folk gör som någon ville hävda.
Nej absolut inte de som tittar på barnporr är sjukare, och brottsliga!
Som jag sa i övr håller jag mestadels med
Men nyfikenhet och lättillgänghet går hand i hand här .
Citera
2025-03-03, 14:14
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Nej absolut inte de som tittar på barnporr är sjukare, och brottsliga!
Som jag sa i övr håller jag mestadels med
Men nyfikenhet och lättillgänghet går hand i hand här .

Brottsliga är det som skiljer men inte det andra. Båda grupperna är lika sjuka.
Blir folk "nyfikna" och får för sig titta på barnporr också?
Citera
2025-03-03, 15:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag hade tänkt svara vettigt men jag fattar inte vad du menar. Människor kommer in i puberteten när de gör, visste inte man skulle ha åsikter om en sådan sak.
Idag har vi bestämt att rent jurudiskt är man könsmogen vid 15 års ålder.

Min fråga är vilken moralisk princip man gjort detta beslutet på?
Citera
2025-03-03, 15:12
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Sedan när blev Flashback ett seriöst diskussionsforum?

Flashback är tack vare sin nästintill absoluta yttrandefrihet ett av Sveriges största och mest kontroversiella diskussionsforum. Forumet kan vara både seriöst och oseriöst, beroende på varje användares personliga preferenser och beroende på vilken del av forumet varje specifik användare tittar på samt vilka användare som deltar i diskussionen.

Du och ts har förväntningar som inte passar detta forum, ni bör kanske söka en plattform som bättre passar er personliga censurönskan och känslighet.
Censur och censur.

Vi har redan regler emot oseriösa inlägg så dessa censureras redan. Självklart ska man få vara oseriös och skämta osådär, inte det som är min poäng. Men att ha grova makabra titlar offentligt är bara onödigt ser inte en enda anledning till det.

Dela gärna en anledning om du har.
Citera
2025-03-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Forumet har idag arkiverats.

(FB) Forumet "Mondo, gore och bizarre" arkiveras - tills vidare

Det har faktiskt inget med din trådstart att göra, men löser förhoppningsvis ditt "problem".
Vi har diskuterat arkiveringen under flera år.
Vad det gäller din kritik så kan jag hålla med dig.
Forumet visades (och visas) enbart för inloggade, och dessa bör ha möjligheten att slippa sådana trådar i "Nya ämnen".
Jag tror att det finns ett värde av att medlemmarna själva kan välja om de vill se dessa trådar i sitt flöde.

admin
Ja det var ju dåligt, är det i länktips man kan hitta dessa videos i fortsättningen nu då? Flashback börjar bli moralkärringarnas mecka och censuren börjar att bli stenhård. Varför inte sänka åldersgränsen till 10 år medans ni håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in