• 9
  • 10
2025-05-13, 09:57
Medlem
Nu har Trump kallat de vitas situation i Sydafrika för folkmord.

Och han har gett dem, vita sydafrikaner aka. boer, flyktingstatus i USA.

Han står på de vitas sida. Så som ingen annan amerikansk president gjort på väldigt länge.

Edit: källa:

12 maj tog USA:s vice utrikesminister Christopher Landau emot den första gruppen boerflyktingar på flygplatsen Dulles International i Virginia. Han sa bl.a:
Citat:
The Deputy Secretary of Homeland Security and I just met with this first flight of South African refugees to arrive in our country, pursuant to the President’s Executive Order about certain egregious actions in South Africa. The President made it clear that Afrikaners in South Africa who are the victims of unjust racial discrimination would be welcome to come to the United States, and he is now delivering on that promise.

https://www.state.gov/releases/deput...aner-refugees/
Senast redigerad av kilo98 2025-05-13 kl. 10:54.
Citera
2025-05-13, 10:48
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilo98

Han står på de vitas sida. Så som ingen annan amerikansk president gjort på väldigt länge.

Ja, jag som varit med väldigt länge kan inte ens minnas någon amerikansk president som agerat så här. Trumps kritiker kommer förstås att säga att detta är otillräckligt. Men symboliken i agerandet är dynamit och stakar ut en väg bort från antivitismen.
Citera
2025-05-13, 14:48
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilo98

Edit: källa:

12 maj tog USA:s vice utrikesminister Christopher Landau emot den första gruppen boerflyktingar på flygplatsen Dulles International i Virginia. Han sa bl.a:

https://www.state.gov/releases/deput...aner-refugees/

Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, jag som varit med väldigt länge kan inte ens minnas någon amerikansk president som agerat så här. Trumps kritiker kommer förstås att säga att detta är otillräckligt. Men symboliken i agerandet är dynamit och stakar ut en väg bort från antivitismen.

Sa inte Sveriges migrationsminister Maria Malmer Stenegard i en intervju i radio att de enda som har asylskäl i Sverige är ukrainare. Alltså ett försiktigt sätt att säga att hon bara vill ha vita flyktingar.

Det Magnus och Dan menar om Trump är bland annat att han först säger att han är färgbild, sedan att han tackar alla svarta och latinos som röstade på honom, men inte de vita som röstade på honom.
Magnus och Dan sa att de alltid har sagt att "Trump är inte vår man".
Citera
2025-05-14, 10:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sa inte Sveriges migrationsminister Maria Malmer Stenegard i en intervju i radio att de enda som har asylskäl i Sverige är ukrainare. Alltså ett försiktigt sätt att säga att hon bara vill ha vita flyktingar.

Det Magnus och Dan menar om Trump är bland annat att han först säger att han är färgbild, sedan att han tackar alla svarta och latinos som röstade på honom, men inte de vita som röstade på honom.
Magnus och Dan sa att de alltid har sagt att "Trump är inte vår man".

Det finns en viktig skillnad emellertid. Svenska politiker snackar medan Trump agerar. Maria Malmer Stenegard tror jag förövrigt bara alluderade till att ukrainare faktiskt flyr från ett krig.

Dan och Magnus är puckon som ägnar sig åt renlärighetsmasturbation. Steg i rätt riktning är bättre än inga steg alls. Man ska heller inte underskatta den psykologiska vikten av att vita från SA officiellt klassas som flyktingar.
Citera
2025-05-15, 17:02
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det finns en viktig skillnad emellertid. Svenska politiker snackar medan Trump agerar.

Fick SD majoritet skulle det bli jättebra i landet dock.

Citat:
Maria Malmer Stenegard tror jag förövrigt bara alluderade till att ukrainare faktiskt flyr från ett krig.

Hon sa även att ukrainare är lättare att integrera eftersom de är mer lika oss än vad de andra är. Detta hade varit otänkbart för en svensk minister att säga för 10 år sedan.

Citat:
Dan och Magnus är puckon som ägnar sig åt renlärighetsmasturbation. Steg i rätt riktning är bättre än inga steg alls. Man ska heller inte underskatta den psykologiska vikten av att vita från SA officiellt klassas som flyktingar.

Dan och Magnus hyllar Sverigedemokraternas Denice Westerberg (ledare för Ungsvenskarna). Detta bland annat eftersom hon till skillnad från Trump inte tackar alla blattar som röstar på SD.

Förresten, angående Sydafrika så tycker jag att alla vita borde lämna skitlandet och låta negrerna kaosa där så mycket de vill. Vita har aldrig varit i majoritet i landet, så det är inte så att de förlorat sitt land. Jag antar att du precis som jag är emot kolonisering (vi nationalister är ofta emot kolonisering och imperalism). Jag minns en vänstermupp jag pratade med för länge sen, han sa att de vita inte har i Sydafrika att göra. Så det intressanta är att Trump nu snabbar på tömningen av vita från Sydafrika, beorende på hur många vita som nappar på att söka asyl i USA.
Citera
2025-05-15, 17:52
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Fick SD majoritet skulle det bli jättebra i landet dock.

Hon sa även att ukrainare är lättare att integrera eftersom de är mer lika oss än vad de andra är. Detta hade varit otänkbart för en svensk minister att säga för 10 år sedan.

Dan och Magnus hyllar Sverigedemokraternas Denice Westerberg (ledare för Ungsvenskarna). Detta bland annat eftersom hon till skillnad från Trump inte tackar alla blattar som röstar på SD.

Förresten, angående Sydafrika så tycker jag att alla vita borde lämna skitlandet och låta negrerna kaosa där så mycket de vill. Vita har aldrig varit i majoritet i landet, så det är inte så att de förlorat sitt land. Jag antar att du precis som jag är emot kolonisering (vi nationalister är ofta emot kolonisering och imperalism). Jag minns en vänstermupp jag pratade med för länge sen, han sa att de vita inte har i Sydafrika att göra. Så det intressanta är att Trump nu snabbar på tömningen av vita från Sydafrika, beorende på hur många vita som nappar på att söka asyl i USA.

SD…100% fejk.

Att en svensk minister skulle ha sagt något som är pro-vitt får du allt lov att komma med en källa på så jag får göra min egen bedömning utifrån kontext.

Så Dan-Dummerjöns och Mongofläsket hyllar någon i SD som inte sagt något. Ok.

Vita människor byggde upp SA. Den dagen jag hör politiska ledare både säga och visa att Europa är till för vita så ska jag fundera på om Afrika ska vara för svarta. Under tiden betyder det faktiskt enormt mycket att Trumpadministrationen ger flyktingstatus till vita Sydafrikaner just för att de är vita och därför utsatta för negerkommunistiskt förtryck.
Citera
2025-05-15, 17:56
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
SD…100% fejk.

Att en svensk minister skulle ha sagt något som är pro-vitt får du allt lov att komma med en källa på så jag får göra min egen bedömning utifrån kontext.

Så Dan-Dummerjöns och Mongofläsket hyllar någon i SD som inte sagt något. Ok.

Vita människor byggde upp SA. Den dagen jag hör politiska ledare både säga och visa att Europa är till för vita så ska jag fundera på om Afrika ska vara för svarta. Under tiden betyder det faktiskt enormt mycket att Trumpadministrationen ger flyktingstatus till vita Sydafrikaner just för att de är vita och därför utsatta för negerkommunistiskt förtryck.

Tycker du att vita ska stanna i Sydafrika eller inte? Borde inte vi skicka hem blattar och afrikaner osv och byta ut de mot vita afrikaners?

Vad har du emot Det fria Sverige? Är inte de nationalister?
Citera
2025-05-15, 18:02
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Tycker du att vita ska stanna i Sydafrika eller inte? Borde inte vi skicka hem blattar och afrikaner osv och byta ut de mot vita afrikaners?

Vad har du emot Det fria Sverige? Är inte de nationalister?

Du fick ju ett tydligt svar av mig. Ja, den dagen vi får skicka hem icke-vita så kan jag tänka mig ett helsvart SA. D&M i DFS har kommit med så många korkade utspel under årens lopp att jag inte kan ta dem på allvar. Hade du förresten någon källa på den där ministerns förment provita uttalande?
Citera
2025-05-15, 18:06
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du fick ju ett tydligt svar av mig. Ja, den dagen vi får skicka hem icke-vita så kan jag tänka mig ett helsvart SA. D&M i DFS har kommit med så många korkade utspel under årens lopp att jag inte kan ta dem på allvar. Hade du förresten någon källa på den där ministerns förment provita uttalande?

Tror det var den här intervjun, men den är borta nu:

Hon hyllades på flashback efter den.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...a-lagre-nivaer
Citera
2025-05-15, 18:11
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Tror det var den här intervjun, men den är borta nu:

Hon hyllades på flashback efter den.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...a-lagre-nivaer

Så intervjun med ministern är borta nu. Ok.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in