2025-03-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Du försöker vända verkligheten upp och ner. Jag vill att så få människor som möjligt dör i det här kriget. Därför förespråkar jag fredsförhandlingar.

Det är du som stödjer en strategi där Ukraina ska fortsätta skicka sina sista män rakt in i Rysslands köttkvarn, trots att de saknar både manskap och resurser för att vinna. Det är du som hellre ser att fler ukrainare dör än att en fred sluts.

Så förklara för mig: Hur är det jag som vill slakta dem, när det är du som förespråkar att fler ska offras i ett hopplöst krig?

Nej, du förespråkar inte fredsförhandlingar. Du driver propaganda för att stoppa hjälpen till Ukraina i syfte att tvinga dem till kapitulation.

Har du glömt att vi kan gå tillbaka och läsa vad du skrivit?
Citera
2025-03-01, 19:05
Medlem
Citat:
Du jämför ett komplext geopolitiskt krig med en våldtäkt. Det är inte ett argument. Det är känslomanipulation.

Våldtäkt är en situation där det finns en klar gärningsman och ett klart offer. Krig är inte så enkelt. Krig innebär maktbalans, resurser, geopolitik och strategiska intressen. Om du tror att Ukraina är ett oskyldigt offer utan egen agens, och att kriget bara är en enskild gärningsmans fel, då förstår du inte hur världen fungerar. Att reducera konflikten till en enkel moralistisk berättelse om 'onda' och 'goda' är på en 5-årings nivå. Sorry.

Min fråga kvarstår: Hur är det bättre att fler ukrainare dör än att en fred förhandlas fram? Du har fortfarande inte svarat på det. Jag väntar.

Ryssland har invaderat Ukraina men bra att du erkänner att du ljög om att inte hålla på Ryssland.
Citera
2025-03-01, 19:05
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Du lever i en fantasivärld där du tror att Ukraina kan vinna och att väst bara 'stödjer kampen' utan att driva på kriget. I verkligheten är det väst som förlänger lidandet genom att pumpa in vapen och pengar i en konflikt som Ukraina aldrig kan vinna. Tror du på fullaste allvar att Putin en dag bara vaknar upp och 'drar tillbaka sina styrkor'?

Kriget tar slut när Ukraina förhandlar – eller när det inte finns en enda ukrainare kvar. Det tar inte slut genom att väst fortsätter offra ukrainare som kanonmat för sina egna geopolitiska intressen, medan rikskapitalister som Wallenberg tjänar ohyggliga summor på att sälja krigsmateriel till svenska staten. Hur många ukrainska liv tycker du ska offras i ett krig de aldrig kommer att vinna?
Hur många, hur länge och hur mycket; allt det är ukrainarnas beslut och inte ditt eller mitt. Så länge som det finns en större vilja att kämpa mot de ryska fascisterna än att ge dem vad de försöker ta, så ska vi stödja dem.

Ukraina har i över 3 år (10 år!) kämpat heroiskt mot en på pappret överlägsen motståndare, och de förtjänar att själva välja en fred som de kan acceptera. Om Trump försöker tvinga fram en fred som ukrainarna inte vill ha, så ska vi fortsätta stödet till de organisationer och enheter som fortsätter att kämpa.

Alla vill ha fred, men inte till vilket pris som helst.
Citera
2025-03-01, 19:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Vad tänker ni?

Varför vill Europeiska länder fortsätta slänga iväg skattepengar till Ukraina för att fortsätta ett dödsdömt krig de aldrig någonsin kommer vinna? Vad finns det för intressen bakom att våra länder vill fullständigt slakta den Ukrainska befolkningen till sista man, kvinna och barn?

Vi gav Ukraina vapen i tron om att det skulle stoppa Ryssland.
Nu fortsätter vi ge Ukraina vapen för vi har insett att vi står på tur.

Nu är ryssen förbannad på oss också.
Citera
2025-03-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Gör dom? I vilken utsträckning?

Fråga polackerna, är de dumpar folk för att ta sig in i EU.

https://apnews.com/article/poland-be...154150e8c9dcb5
Citera
2025-03-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Man tycker så tills dagen då Putin kommer knackar på svensk dörr
Vad får dig att tro det utveckla
Citera
2025-03-01, 19:14
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag antar att du inte låser din ytterdörr, inte har hemlarm och inte heller har en hemförsäkring. Du kan ju aldrig skydda dig mot inbrott ändå.

Bara föe att man har en mäktig potentiell fiende, så behöver man inte lägga sig i fostersällning och ge upp utan kamp. Se på Finland. Där är det dyrt/svårt att lyckas med ett anfallskrig, så även om det finns en hotbild, så stannar det där.

Du försöker göra en felaktig analogi mellan personlig säkerhet och geopolitik. Det är ett bristfälligt argument, eftersom ett inbrott och ett fullskaligt krig inte är jämförbara scenarion överhuvudtaget. Jag föreslår att du tänker efter innan du gör bort dig igen, nu när du borde inse hur pinsam din analogi faktiskt var.

Jag förespråkar en förhandlad fred, inte meningslöst fortsatt blodspillan. Finland nämner du, men Finland förhandlade med Sovjet och överlevde som nation. Om Finland hade gjort som Ukraina och vägrat förhandla, hade de troligen utplånats.

Så min fråga till dig: Vill du att Ukraina ska överleva, eller föredrar du att de kämpar tills de utplånas?
Citera
2025-03-01, 19:14
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Ukraina har en stor geopolitisk betydelse då landet fungerar som en gränsregion mellan Ryssland och EU. Allt handlar om internationell politik och maktrelationer. En dag tas Ukraina för att nästa dag ta Baltikum

Belarus lär de ta först, före Baltikum. Om de nu skulle komma så långt.
Citera
2025-03-01, 19:15
Medlem
Bourbons avatar
Sverige och andra styrda ledare följer helt enkelt lydigt vad dom blivit tillsagda på WEF och bilderbergmöten
Citera
2025-03-01, 19:15
Medlem
Citat:
Vad tänker ni?

Varför vill Europeiska länder fortsätta slänga iväg skattepengar till Ukraina för att fortsätta ett dödsdömt krig de aldrig någonsin kommer vinna? Vad finns det för intressen bakom att våra länder vill fullständigt slakta den Ukrainska befolkningen till sista man, kvinna och barn?

Både USA och EU är omogna på helt olika sätt. USA vill exploatera skiten ur Ukraina och ge bort lite land till ryssen utan garantier. Medan EU vill få in oss alla i ett storkrig med kärnvapen inblandat, potentiellt ett världskrig. Alla verkar vara helt dumma i huvudet. När nu USA tappade bollen helt och hållet, kan väl Europa visa att de faktiskt är vuxna och försöka samtala med Ryssland på egen hand utan hets/aggressiv ton, eller/och få Ukraina att närma sig Ryssland för samtal. Men neeeeeejdå.
Citera
2025-03-01, 19:19
Medlem
Citat:
Du försöker göra en felaktig analogi mellan personlig säkerhet och geopolitik. Det är ett bristfälligt argument, eftersom ett inbrott och ett fullskaligt krig inte är jämförbara scenarion överhuvudtaget. Jag föreslår att du tänker efter innan du gör bort dig igen, nu när du borde inse hur pinsam din analogi faktiskt var.

Jag förespråkar en förhandlad fred, inte meningslöst fortsatt blodspillan. Finland nämner du, men Finland förhandlade med Sovjet och överlevde som nation. Om Finland hade gjort som Ukraina och vägrat förhandla, hade de troligen utplånats.

Så min fråga till dig: Vill du att Ukraina ska överleva, eller föredrar du att de kämpar tills de utplånas?

Du hade kampanjat för att Sverige inte skulle hjälpa Finland heller.

Jag tror vi är klara här nu? Alla vet vem du är och vad du vill.
Citera
2025-03-01, 19:23
Medlem
Citat:

Du försöket felaktigt framställa det som ett val mellan att ge upp eller utplånas.
Det är ett "bristfälligt argument"

Drar du dina shit posts ur chatgpt eller är du så här enkel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in