• 1
  • 2
2025-03-01, 01:17
Medlem
Jag läser lite hit och dit, olika åsikter, vissa säger sverige är fortfarande ett av de bästa länderna i världen medans andra säger att det är nästan inbördeskrig. Är kriminaliteten låg eller hög? behöver vanliga medborgare vara rädda? Hur ska man tolka allt egentligen?

För min del känns det ganska illa. Tänker inte gå in på detaljer men saker som jag varit med om och sett har gjort min syn på det här att det är illa. Samtidigt finns det länder som är så illa att det är svårt att ens beskriva för folk i första världen.

Alla kallar varandra för idioter och anser att deras egna sanning är den enda sanningen.
Invandrare hatar svenskar, svenskar hatar invandrare. Män hatar kvinnor, kvinnor hatar män. Unga och gamla pratar dåligt om varandra. Konstanta hemska brott och sjuka händelser i nyheterna.

Krig mellan öst och väst, båda sidorna tycker dom är den goda sidan. Alla är helt bombsäkra på sin sak och ingen vill backa ett enda steg. Vinst till varje pris.

Antagligen har det alltid varit så här. Hela mänsklighetens historia är fylld utav egoism och kaos.
Finns det en gud? är dom som tror det idioter? eller är dom som inte tror idioter?

Vad är det rätta sättet att se på saker? själv är min filosofi att människor kan vara goda och onda, men religioner, ideologier eller folk kan inte vara det. Konflikter mellan folk händer för att båda sidor blir övertygade om att dom själva är den goda sidan och den andra sidan är ond.
Ifall man inte ser den andra sidan som ond, så kanske man har tagit första steget?

Jag är svensk, men tycker inte om när folk här på flashback pratar om hur hemska invandrare är och hur dåliga folk av en viss religion är. Till en viss del ja, invandringen har skapat stora problem och var ett enormt misstag enligt mig, men det betyder inte att folk från mellanöstern är onda eller att vi är dom goda, det hela är bara en komplicerad social situation. Istället för att sprida hat som inte hjälper någon, kanske det är bättre att fokusera på hur vi kan lösa situationen på ett sätt som blir bra för alla?
Citera
2025-03-01, 01:21
Medlem
DevilsDens avatar
Genomkorrupt 100%

Alla myndigheter, alla partier osv osv. polis, militär, Af, AF, allting.

Hjärtat av korruptionen kommer ifrån pengasystemet bankkartellerna skapade.

Världen gör sig av med korruption och såhär ser det ut.
Citera
2025-03-01, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Genomkorrupt 100%

Men vad betyder det här? På vilket sätt är det det korrupt, och vad innebär det i praktiken? Kan man inte påstå att världen alltid varit korrupt?

Säger inte emot dig men vill förstå hur andra tänker mer på djupet.
Citera
2025-03-01, 01:24
Medlem
Silltunnas avatar
Efter att ja vuxit upp i en av landets större städer, bor jag på landsbygden sedan drygt tio år tillbaka. Här har vi det hur bra som helst, tackar som frågar! Jobb har vi runt knuten och ungarnas skolor är så gott som fria ifrån blattar.
Citera
2025-03-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Efter att ja vuxit upp i en av landets större städer, bor jag på landsbygden sedan drygt tio år tillbaka. Här har vi det hur bra som helst, tackar som frågar! Jobb har vi runt knuten och ungarnas skolor är så gott som fria ifrån blattar.
En bra tillvaro kan du ha i brasilien och sydafrika också om du bor i rätt område, samtidigt finns det en hel del som flyr från dom länderna. Hur ser du på situationen i sverige som helhet och varför?
Citera
2025-03-01, 01:43
Medlem
Citat:
Kanske ignorance is bliss trots allt då..
Alltså det är sånt här jag hatar, överallt hela jävla tiden, redan har det blivit nån egokamp med två personer som förolämpar eller passivt aggresivt dissar varandra. Diskutera istället, vem har rätt eller fel, varför tänker du som du gör? Det var just det här beteendet jag pratade om i trådstarten.
Citera
2025-03-01, 01:49
Medlem
pn222jws avatar
Ja - en ny socialpsykologi borde komma. Målen kan gynna nästan alla och inte ses som nollsummespel där A's vinst är B's förlust. Barnens uppväxt måste bli bättre så att deras utbildning skapar framtiden. Tekniken är det som fungerar ganska bra 2025. Ambitionen borde vara att samhället, samförståndet och ekonomin (inklusive fördelningar) blir lika bra som dom senaste tekniska förbättringarna. Politiker ska kunna företräda sina väljare utan att det sker på bekostnad av andra, pengar och kapital ska cirkulera runt i samhällsekonomin istället för att dras in till skatt. Vi ska inte ändra det som är normalt men ändå förbättra långsiktigt. Vad har vi att förlora? Ingenting... men allt att vinna.
Citera
2025-03-01, 01:50
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colakorvkiosken
Kul att höra, men vad tror du om sverige som helhet?
Sist jag kollade så var Sverige på top 5 av bästa länder i världen att bo i, inte så pjåkigt då det finns drygt 200 stycken.

Då ska man ha i åtanke att över 1 miljard människor är hemlösa och många miljoner fortfarande bor i bajshyddor.

Folk har blivit för bekväma med att ha det bra.

Citat:
Kanske ignorance is bliss trots allt då..
Bor i en av Sveriges bästa städer utan att säga för mycket, hur det skulle kännas att bo i ett socialt utsatt område kan jag inte uttala mig om, men det är fortfarande ljusår bättre än plåtskjulen i Sydafrika som varken har el eller rinnande vatten.
Citera
2025-03-01, 01:51
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Alltså det är sånt här jag hatar, överallt hela jävla tiden, redan har det blivit nån egokamp med två personer som förolämpar eller passivt aggresivt dissar varandra. Diskutera istället, vem har rätt eller fel, varför tänker du som du gör? Det var just det här beteendet jag pratade om i trådstarten.

Vad är det du inte förstår?

Bankkartellerna via Italien sen USA skapade pengasystemet med fake pengar.

Pengar pengar pengar dvs fake pengar skapar korruption. Detta är korruptionens hjärta dvs pengasystemet.

Mänskligheten blev lurade av icke judar att använda tryckta pengar senare digitala luftpengar. Finns inget värde i detta utan vi måste återgå till guld & silver annars går vi mot en ny Dark age… svält död etc.

Det är samma grupp som ställt till det med allt annat du tar upp TS. Dom har förstört världen mer eller mindre med vägledning från Nephilim.

Nephilim för dom som är nya här är en hybrid av fallna änglar och människor, därav Nephilim. Det är avkomman som blev. Det finns många av dom idag runtom i världen. Dom har inget mänskligt DNA, dom är inte människor.

Det är dom som manipulerar ufon osv som vi sett i media. När dom nämner Alien i amerikansk media menar dom Nephilim. Men dom vill inte att ni ska veta att Bibeln är sann.

Watchers > mount hermon > människa > Nephilim > hybrid.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-03-01 kl. 02:15.
Citera
2025-03-01, 01:53
Medlem
Citat:
Genomkorrupt 100%

Prova att muta en snut när du pissar positivt för en olaglig substans, kom tillbaka med resultatet.
Citera
2025-03-01, 01:54
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
En bra tillvaro kan du ha i brasilien och sydafrika också om du bor i rätt område, samtidigt finns det en hel del som flyr från dom länderna. Hur ser du på situationen i sverige som helhet och varför?

För min del handlar det om att få ett bra liv för mig själv och mina närmaste. Jag känner ingen större gemenskap med majoriteten av ”svenskar” och därför vill jag helst ha så lite med ”det svenska samhället” att göra. Jag är ointresserad av vad som händer i Sthlm, Göteborg, Malmö eller Kiruna. För jag bor inte där. Däremot är jag engagerad i vad som händer inom det geografiska område där jag valt att bo, och än så länge är allt tillfredsställande här.
Citera
2025-03-01, 01:55
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår?

Bankkartellerna via Italien sen USA skapade pengasystemet med fake pengar.

Pengar pengar pengar dvs fake pengar skapar korruption. Detta är korruptionens hjärta dvs pengasystemet.

Mänskligheten blev lurade av icke judar att använda tryckta pengar senare digitala luftpengar. Finns inget värde i detta utan vi måste återgå till guld & silver annars går vi mot en ny Dark age… svält död etc.
Intressant. Varför skapade dom det här systemet? När hände det här, när vi började använda sedlar? Vad skulle hända om vi använde guld och silver istället som du säger? Du menar alltså också att judarna har det bästa systemet? Använder dom guld och silver? Eller blev dom också övertygade om att använda sedlar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in