Citat:
Ursprungligen postat av
Ao-no-hono-o
Att använda en equalizer (antar appen du syftar på är en equalizer) för att få ljudet att passa sin egna "ljudprofil" är självklart alltid bra och det kan man komma långt på. Sen finns det ju också en begränsning på hur bra ljud dina hörlurar kan leverera av olika faktorer.
Så som:
- Tillverkare
- Isolering
- Kvalitén på hårdvaran (drivers, diaphragms etc.)
- Frekvensomfång
(Jag gillar listor)
Sen har ju också trådlös uppspelning av media via bluetooth en begränsning. Taket på hur mycket man måste punga ut för att få riktigt bra trådlösa hörlurar är mycket lägre än trådbundna dock.
Vet att detta är info du inte frågar om och säger inte att du inte får fortsätta lyssna på musik om du inte köper nya hörlurar, men tänkte det kunde vara värt att förklara varför man väljer att spendera lite mer på ett par schyssta lurar.
Ja alltså jag kan använda mina nyaste hörlurar med sladd också.
Jag gillade hur de jag köpte såg ut så stilen passar min "mellanmjölks smak" eller vad man ska kalla det som faller mig i smaken. Ingen ser mig i mitt hem så det var min personliga smakpreferens som tilltalades och jag köpte då lurar med längre batteritid bara istället för billigare med kortare batteri.
Provade de förinställda och det kallas mid- reduction, de inställningar jag tycker låter bra och det är överkurs att lära mig mer. Sedan har inte mina hörlurar världens teknologi. 1690 kr och går att finna 300 kronor billigare än så, så de är inte några värstingsprylar.
Ett hus på landet med bra stereo hade varit bättre.