2025-02-28, 05:34
Avslutad
Det finns svenskar som är nöjda med straffen som dom är och nöjda, belåtna och stolta
säger dom : " Det är därför vi har så låg brottslighet i Sverige "
(Oftast vänstermänniskor)
Hur menar ni som tycker att straffen är bra som dom är och att Sverige har LÅG brottslighet?
Ge gärna en REALISTISK förklaring.
Citera
2025-02-28, 05:57
Medlem
Mina känslor är viktigare än fakta.
Citera
2025-02-28, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Mina känslor är viktigare än fakta.

Med det menar du vad?
Citera
2025-02-28, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Det finns svenskar som är nöjda med straffen som dom är och nöjda, belåtna och stolta
säger dom : " Det är därför vi har så låg brottslighet i Sverige "
(Oftast vänstermänniskor)
Hur menar ni som tycker att straffen är bra som dom är och att Sverige har LÅG brottslighet?
Ge gärna en REALISTISK förklaring.

Kan du lägga till källa på det du skriver, inget jag får med mig från nyheter samspelar med ditt inlägg.
Citera
2025-02-28, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Kan du lägga till källa på det du skriver, inget jag får med mig från nyheter samspelar med ditt inlägg.

Du får ta mig på mitt ord, helt enkelt.
Det finns folk i Sverige som menar på att brottsligheten är låg i landet.
I kid you not.
Citera
2025-02-28, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
https://youtu.be/ZfeoRskqBns
Citera
2025-02-28, 06:57
Medlem
MarcoStars avatar
Allt är relativt. Låg brottslighet jämfört med vilken skurkstat?

En sak är säker och det är att viss kriminalitet; som gängbrottslighet, sprängningar och stölder, ökar i Sverige under de blåbrunas regim. Det har inget med straffen att göra. Straff utdelas inte förrän brottet har begåtts.
Citera
2025-02-28, 07:06
Medlem
Låg? Jo kanske om man inte räknar med offerlösa brott som tar upp mycket resurser, dvs enskilt bruk/ringa narkotikabrott..?
Citera
2025-02-28, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
https://youtu.be/ZfeoRskqBns

Det är ju ett 5 år gammalt kort inlägg som utan fakta konstaterar att Sverige är säkert. Svårt att ta på allvar.
Citera
2025-02-28, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Allt är relativt. Låg brottslighet jämfört med vilken skurkstat?

En sak är säker och det är att viss kriminalitet; som gängbrottslighet, sprängningar och stölder, ökar i Sverige under de blåbrunas regim. Det har inget med straffen att göra. Straff utdelas inte förrän brottet har begåtts.

Varför jämföra med stater?
Det går ju att förstå hur ett lugnt samhälle ser ut utan att man jämför med andra länder.
Inget med straffen att göra? Så riktiga straff skulle inte skrämma nån till rätta?
Citera
2025-02-28, 07:35
Medlem
Betänk även hur dessa siffror ljuger eller inte korrekta.. jag menar hur många brott idag leder inte till åtal och sedan till straff.. ofantligt många utredningar läggs ned snabbt som faen själv.. så mörkertalet är stort..
Citera
2025-02-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Med det menar du vad?
Det jag säger. Att vissa lever i lala-land. Och där är känslor viktigare än sunt förnuft, fakta och konsekvensanalys. De som blundar för verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in