2025-02-27, 10:04
  #25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Tja, då hade jag ju rätt. Du har ett direkt intresse i att folk kan plocka ut ersättningar. Ett yrke vars tjänster naturligtvis är rättmätigt efterfrågade och diskvalificerar min passus om Rätthaverist.

Man behöver inte ha en massa högskolepoäng för att ha en fullt fungerande hjärna som kan uttrycka en uppfattning om vad dom är rätt och fel i det här fallet. Det är bara fånig härskarteknik.

Men jag har några högskolepoäng. Om det nu mot all förmodan skulle ändra saken.
Är det fel att det finns försäkringsbolag? Eller är det fel att det finns skadeståndsrättsliga principer? Eller vad är fel?
Kan du förutspå framtiden och på förhand veta försäkringsbolagets bedömning?

Vad gäller ombud - rent generellt - så finns ett intresse av att ta tillvara på sin huvudmans intressen. Det följer av avtalsrättsliga principer att man behöver agera i dennes intresse. Annars kan man bli skadeståndsskyldig.


Du framstår som en tyckare och moralkärring. Vad gör du ens här?
__________________
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-02-27 kl. 10:56.
Citera
2025-02-27, 12:10
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Är det fel att det finns försäkringsbolag? Eller är det fel att det finns skadeståndsrättsliga principer? Eller vad är fel?
Kan du förutspå framtiden och på förhand veta försäkringsbolagets bedömning?

Vad gäller ombud - rent generellt - så finns ett intresse av att ta tillvara på sin huvudmans intressen. Det följer av avtalsrättsliga principer att man behöver agera i dennes intresse. Annars kan man bli skadeståndsskyldig.


Du framstår som en tyckare och moralkärring. Vad gör du ens här?

Jag får för mig att Flashback är till för att tycka saker. Bland annat för att t.ex. inte du ska stå ormotsags om jag eller nån annan har en avvikande åsikt.

Men att ha synpunkter på det som är ditt levebröd förstår jag är känsligt. Passet om jag har rätt eller fel.

Vad gör du själv här ? Tycker saker gör du ju i alla fall.
Citera
2025-02-27, 12:15
  #27
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jag får för mig att Flashback är till för att tycka saker. Bland annat för att t.ex. inte du ska stå ormotsags om jag eller nån annan har en avvikande åsikt.

Men att ha synpunkter på det som är ditt levebröd förstår jag är känsligt. Passet om jag har rätt eller fel.

Vad gör du själv här ? Tycker saker gör du ju i alla fall.
Jag tycker inte särskilt mycket i denna forumdelen. Här brukar jag redogöra för gällande rätt, vilket inte lämnar mycket utrymme för tyckande.

Men okej. Då har vi noterat dina åsikter.
Citera
2025-02-27, 18:08
  #28
Medlem
Sitter stora starka män och postar 1000 inlägg på Flashback? Låter ganska soy
Citera
2025-02-27, 18:08
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Låter mest som att du är ute efter pengar. Lägg ner och var en man nästa gång. Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen...

Sitter stora starka män och postar 1000 inlägg på Flashback? Låter ganska soy
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in