Citat:
Ursprungligen postat av
Snorrelino
Jag anar att du är av den typ som lever stämma folk och att mjölka ersättningar varhelst du kan. Måste vara ett jobbigt liv att vara rättshaverist
TS verkar ha fått lite extra ont av att bedövningen inte tog som den skulle. Det åtgärdades uppenbarligen direkt genom en extra ny spruta. Ska något ersättas är det väl den biten och inget av det andra du räknar upp....
Nej, jag är jurist och brukar bistå enskilda i civilrättsliga och förvaltningsrättsliga ärenden. Ersättningen jag får är från klienten (ibland genom dennes rättsskydd), inte från motparten.
På sätt och vis lever jag på att "stämma folk". Men det är en del av uppdraget jag åtar mig. Oftast gäller det hur ett avtal ska tolkas, och i andra fall är det utomobligatoriskt. För det mesta bistår jag folk att ta till vara på sin rätt. Men jag driver inte ärenden som är helt meningslösa.
Men nog om mig. Vem är du? Vad jobbar du med? Hur många år har du läst på universitetet/högskolan?
---
Hade jag blivit erbjuden ett uppdrag i likhet med TS så hade jag definitivt åtagit mig det. Eftersom det finns inga uppenbara hinder mot att han
inte skulle få ersättning. Det vill säga han både bör och kan driva sitt ärende med framgång. Sen huruvida det blir så i slutändan kan inte ens den bästa advokaten förutspå.