Citat:
Ursprungligen postat av
MasterofCeremonies
Finns ju inga manliga svenska förebilder. Alla svenska män är fjollor det är klart ungdomarna försöker anamma en maskulinare kultur
Finns ingenting som är " maskulint", med att prata som en efterbliven med obefintlig utbildning. Dom är så " maskulina" att dom " flydde " sina hemländer som fega kycklingar!
Dom är så " maskulina" att dom måste slåss 10 mot en, och ändå är dom inte säkra på att vinna. Dom är så " maskulina" när dom säljer droger och rånar folk. Istället för att utbilda sig och skaffa sig en vettig framtid.
Dom är så " maskulina " när dom kastar sten på blåljusfordon och dess personal. Det som ÄR maskulint är: Att utbilda sig, att läsa böcker, att kunna multiplikationstabellen, att kunna sitt land historia och andra länders historia. Att kunna läsa och förstå ritningar och skriftliga instruktioner.
Att ha självdisciplin nog att motionera, hålla sig frisk och stark utan laster. Ingen alkohol, tobak eller droger. Det är för svaga människor. Att spela schack och lösa korsord, att inte vara så känslostyrd utan låta förnuft härska. Inte grottmänniskogenen.
Varje gång jag hör en sådan kretin misshandla mitt språk, har jag god lust att fråga: Har du hört talas om Esisas Tegnér? Han pratade om äran och hjältarnas språk. Det är motsatsen till den rotvälskan du talar. Sådana apläte ingår inte i svenska språket.