2025-03-02, 15:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag förstår varför Z tog upp foton. Z visste att Tump tog Putins parti. För en empatisk person verkar det orimligt att ngn kan ta Putins parti när man vet vad Putin gör. Så Z antar att Trump gör det för att han inte känner till hurdan Putin är. Därför försöker han informera Trump, få honom att förstå bättre.

Vad han inte vet är att Trump vet hurdan Putin är och vad han gör men skiter i det. Bilderna gör ingen effekt på Trump för att han saknar förmågan till empati. Vad Z behöver är en empatisk person som kan sätta sig i hans byxor, känna medmänsklighet och vilja hjälpa till. Det är medmänniskan i Trump han försöker nå till. Bilderna har inte den effekt på Trump som Z önskar, Trump blir bara irriterad när han försöker söka en empatisk sida hos honom som inte finns. För Trump blir det som överkrav som retar honom, det hotar hans känsla av allsmäktighet.

Z borde skaffa sig bättre kunskaper om hur en narcissist fungerar och sluta söka efter det mänskliga hos Trump som inte finns där. Z har inte fattat än att Putin och Trump är likadana, de saknar förmågan till empati.
Men lilla du, Putin var inte ens på agendan!!!

Dom skulle skriva under ett affärsavtal men Zelensky valde att säga att att han var glad för att USA var på hans sida vilket Trump sa nej, jag är på USA sida.

Zelensky borde hålla sig till agendan eller avgå, nu kommer han att tvingas välja på att krypa tillbaka till avtalet eller avgå, finns inget tredje alternativ efter detta gigantiska misstag.

Det handlar inte om Trump empati, det handlar om hur Putin skulle se på Trump om han först fördömde Putin och sedan vill förhandla.

Trump visar empati för folket som sloss och dör, det gör inte Zelensky.

Endast EU PK folk hurrar men bara denna vecka, nu måste dom vända 180 grader för att få med USA så sorligt allt i EU är.
Citera
2025-03-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Minns när jag såg En ryss i New York. Vilket tråkigt land. Dit vill jag aldrig åka. Känner så ännu mer nu.

Jag tycker synd om det ryska folket. Måste vara ett helvete att leva under Putin.
Citera
2025-03-02, 15:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tror att Z hoppades på ngn form av överenskommelse eller avtal.
För många av oss andra som sett tv klippet så talar verkligen hela Zelenkys inte alls ville ha ett avtal öht då han bokstavligen sa att det inte går att skriva ett avtal med Putin.
Citera
2025-03-02, 15:56
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
USA vill ju att Ukraina skall ge upp på Rysslands villkor och då finns det ingen anledning att förhandla med USA längre, då kan Ukraina förhandla direkt med Ryssland. Ukraina kan då stoppa in en rysk puppet och bli ett nytt Vitryssland. Det är vad Ryssland och Trump vill.

Ditt dumma naiva fanskap.
USA vill bara få slut på kriget.

INGEN i USA vill att Putin ska vinna kriget och annektera mark i Ukraina han vill åt.
Men det har REDAN HÄNT och det Finns Ingen Återvändo.

Det sista Trump vill är att Ryssland skall bli starkare.
Men det Finns Inget att göra i Ukraina mer än att låta det leda till världskrig för att återta Krim och övriga ryssockuperade samt ryssDominerade områden.

Men varken USA eller något annat land är På riktigt beredda att gå i krig mot Ryssland för Ukraina.
Ryssland är beredda att gå i krig mot väst för Ukraina.

Förstår du skillnaden?
Förstår du att från Trumps perspektiv så finns 3 val.

1.Få dvärgen att skriva på fredsavtalet.
2.Gå in i världskrig.
3.Inte lyckas få dvärgen att skriva på avtal och kriget fortsätter där Ryssland Tar Ännu Mera Mark och Blir Ännu Starkare Och Större.

Sluta leva i en jävla fantasi. Verkligheten styrs inte av dina känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx

Dom skulle skriva under ett affärsavtal men Zelensky valde att säga att att han var glad för att USA var på hans sida vilket Trump sa nej, jag är på USA sida.

Zelensky borde hålla sig till agendan eller avgå, nu kommer han att tvingas välja på att krypa tillbaka till avtalet eller avgå, finns inget tredje alternativ efter detta gigantiska misstag.

Det handlar inte om Trump empati, det handlar om hur Putin skulle se på Trump om han först fördömde Putin och sedan vill förhandla.

Trump visar empati för folket som sloss och dör, det gör inte Zelensky.

Endast EU PK folk hurrar men bara denna vecka, nu måste dom vända 180 grader för att få med USA så sorligt allt i EU är.
Huh?

Putin är väl det största samtalsämnet när de här ledarna träffas?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Jag skulle inte använda en partsinlaga som Wikipedia men det står ju att det var separatister, visst det står Covertly men då var det ju inte ryska trupper som du försöker påstå

Ryssland skickade in ryska soldater augusti 2014 när de såg att "separatister" och Wagner-gruppen inte verkade klara av situationen:

Citat:
"By August 2014, Ukraine had re-taken most separatist-held territory and nearly regained control of the Russia–Ukraine border.  In response, Russia covertly directly sent troops, tanks and artillery into the Donbas. The Russian incursion helped pro-Russian forces regain much of the territory they had lost."
Citat:
August 2014 invasion by Russian forces

https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Donbas#August_2014_invasion_by_Russian_forc es

Så den ryska invasionen började redan år 2014. Inte år 2022. Även om det förstås var i mindre skala då. (Det var både separatister och ryska reguljära soldater från Ryssland som stred mot Ukraina i Donbass.)

För att förstå konflikten måste man vara medveten om detta. Ukraina har kämpat mot den ryska militärmakten sedan 2014.

Så lyckas Trump ordna fred och sätta ihop ett fredsavtal, så är det för en konflikt mellan Ukraina och Ryssland som varat i 11 år. Inte 3 år.
Citera
2025-03-02, 15:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För många av oss andra som sett tv klippet så talar verkligen hela Zelenkys inte alls ville ha ett avtal öht då han bokstavligen sa att det inte går att skriva ett avtal med Putin.
Exakt han säger att han vill kriga tills Putin är död, dvs till Ukraina är helt förstört
Citera
2025-03-02, 15:57
Medlem
Citat:
Lögn. Det var Zelensky som började babbla om Putin mördare fångar foton.

Du såg aldrig den kompletta filmen din lögnarna.

Tyvärr var det odugan JD som började babbla om diplomati.
Citera
2025-03-02, 15:58
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Intressant om du tycker att Ryssland ska byta ut Putin.
Det är ju precis detta som Putin velat hela tiden. Folk ska glömma ursprunget och invasionen och rikta fokus mot någon annan, att det är någon annan som vill ha krig eller till och med startat kriget.
Jag tror Putin är stolta över er. Ni sköter er duktigt.

Ja naturligtvis borde Putin bytas ut till en "fredspresident" också!

Kalla mig inte Putinkramare är du snäll! Ukraina och Ryssland är lika goda korrupta kålsupare.Vi ska inte ha med nån av dom att göra.
Jag bryr mig bara om Sverige som dalar på "korruptionslistan" också , och fortsätter dala om vi inte ser upp nån gång.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-03-02 kl. 16:16.
Citera
Medlem
Citat:

Store du, det var tydligt att Trump stod på Putins sida redan flera dagar innan mötet. Vi borde skita i USA och vända oss till Kanada i stället.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Huh?

Putin är väl det största samtalsämnet när de här ledarna träffas?
Ingen aning, varför undrar du det?
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Zelensky söker aktivt uppbackning för att fortsätta kriget. Han är ständigt på tiggarturne.

Jag tror också att USA denna gång tröttnade rejält på Zelensky. Zelensky försökte backstabba Trump i Ovala Rummet, framför kamerorna, det glömmer de inte. Tror inte att Zelensky kommer att bli inbjuden till Vita huset igen. Han kommer max att få träffa nån ambassadör eller liknande.

Jag tror också att USA med detta lämnar Ukraina åt sitt öde. Varför ska Trump lägga mer tid på ett fredsavtal när han bara får skäll? Storbritannien och Frankrike kommer ta fram ett fredsavtal som till 100% tillgodoser Zelenskys krav, och därmed kommer Ryssland säga nej. Då är man tillbaka till utgångspunkten, noll framsteg och mer krig.

Det fetade. Tror att det nog räcker med materiel och deg från Frankrike och UK. Ukraina kör mest drönare numera i kriget. Inga skyttegravar. Sedan kommer Putin inse, att krigskassan gapar tom och en fred behövs för rädda landet. Usa kommer bidraga, kanske inte lika mycket, men för undvika kritik hemma så skickar de hjälp. Signalspaning, satelliter, Intel och sådant. Tror Trump ser det som en militärövning. Fast anställda militärer kan lika väl jobba som sitta och glo.

Andra länder i EU kommer nog hjälpa till, Tyskland, Polen, Sverige, Italien.

Njae, kriget tar nog 1 år til. Putin viker sig nog till slut då EU och UK har störst kassakista.

Kina och Indien kommer inte medverka mot EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in