2025-03-02, 15:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Men Trump vill ju inte ge säkerhetsgarantier och då finns det inget avtal som Ukraina kan skriva under med Trump. Putin kommer då antagligen fortsätta nästa år då han inte bryr sig om de avtal som skrivits tidigare. Trump "avtal" är som att råna åldringar innan de dör.
Trump sa att säkerhet är ett del av avtalet så när du säger att Trump inte vill ge säkerhet blir det väldig tydligt att du fantiserat fram den här lögnen.

Grejen är att han sa det i live tv härom dagen så. Kolla mötet själv.
Citera
2025-03-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Exakt hur har det gynnat tex Ryssland och Nordkorea att ha en ledare som är tydlig och pratar klarspråk? Och varför tror du att USA kommer att gynnas av sovjet mentalitet?

Så, för att två dåliga ledare är tydliga och talar klarspråk så är det av ondo? Din logik haltar.

Usa gynnas av Soviet mentalitet? Nu blandar ihop mig med någon annan. Är det Soviet mentalitet att vara tydlig?
Citera
2025-03-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tror att han vill ha fred men att han litar inte på Trumps garantier om fred.

Så Z ljög när han sa att han inte kan kompromissa om territorium?
Citera
Medlem
Minns när jag såg En ryss i New York. Vilket tråkigt land. Dit vill jag aldrig åka. Känner så ännu mer nu.
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Kanske borde vara på sin plats att Ukraina byter ut sin krigspresident till en fredspresident ist om de nu vill ha fred!?

https://omni.se/mike-johnson-zelenskyj-kan-behova-avga-efter-braket/a/rPyV0a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Zelensky söker aktivt uppbackning för att fortsätta kriget. Han är ständigt på tiggarturne.

Jag tror också att USA denna gång tröttnade rejält på Zelensky. Zelensky försökte backstabba Trump i Ovala Rummet, framför kamerorna, det glömmer de inte. Tror inte att Zelensky kommer att bli inbjuden till Vita huset igen. Han kommer max att få träffa nån ambassadör eller liknande.

Jag tror också att USA med detta lämnar Ukraina åt sitt öde. Varför ska Trump lägga mer tid på ett fredsavtal när han bara får skäll? Storbritannien och Frankrike kommer ta fram ett fredsavtal som till 100% tillgodoser Zelenskys krav, och därmed kommer Ryssland säga nej. Då är man tillbaka till utgångspunkten, noll framsteg och mer krig.
USA vill ju att Ukraina skall ge upp på Rysslands villkor och då finns det ingen anledning att förhandla med USA längre, då kan Ukraina förhandla direkt med Ryssland. Ukraina kan då stoppa in en rysk puppet och bli ett nytt Vitryssland. Det är vad Ryssland och Trump vill.
Citera
2025-03-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Lögn. Det var Zelensky som började babbla om Putin mördare fångar foton.

Du såg aldrig den kompletta filmen din lögnarna.

Jag förstår varför Z tog upp foton. Z visste att Tump tog Putins parti. För en empatisk person verkar det orimligt att ngn kan ta Putins parti när man vet vad Putin gör. Så Z antar att Trump gör det för att han inte känner till hurdan Putin är. Därför försöker han informera Trump, få honom att förstå bättre.

Vad han inte vet är att Trump vet hurdan Putin är och vad han gör men skiter i det. Bilderna gör ingen effekt på Trump för att han saknar förmågan till empati. Vad Z behöver är en empatisk person som kan sätta sig i hans byxor, känna medmänsklighet och vilja hjälpa till. Det är medmänniskan i Trump han försöker nå till. Bilderna har inte den effekt på Trump som Z önskar, Trump blir bara irriterad när han försöker söka en empatisk sida hos honom som inte finns. För Trump blir det som överkrav som retar honom, det hotar hans känsla av allsmäktighet.

Z borde skaffa sig bättre kunskaper om hur en narcissist fungerar och sluta söka efter det mänskliga hos Trump som inte finns där. Z har inte fattat än att Putin och Trump är likadana, de saknar förmågan till empati.
Citera
2025-03-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det där är ett politikersvar, dvs innehåller ingen substans. Kan du svara rakt ut på vilket alternativ du förordar?

1) Ska det pågå en frusen konflikt i 10-20 år?
2) Ska Nato anfalla Ryssland?
3) Ska man söka förhandling med Ryssland, som i så fall kommer att betyda vissa förluster för Ukraina?

Givet din parallell med 2a världskriget så antar jag att du förordar alt 2)?

Har redan skrivit i tråden att jag tycker att USA och väst ska fortsätta stödja Ukraina både ekonomiskt, med vapen och med underrättelseinformation. Ryssland är som sagt de enda som kan avsluta kriget, och så länge Ukraina orkar försvara sig har de all rätt att göra det på samma sätt som vilket land som helst i världen som blir angripna på falska grunder. Med andra ord kommer det innebära en förlängning av konflikten, men alternativen är så extremt mycket värre. Ger vi skurkstaten Ryssland och dess semi-diktator Putin rätt att orkestrera villkoren gör vi det på bekostnad av Ukraina, deras absoluta rätt till suveränitet och territoriella integritet vilket är helt uteslutet.
Citera
2025-03-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Citeria inte mitt i opch utan att återge sammanhanget om du nu inte vill köra propaganda.

Har du sett denna, 50 min
Här FOX den är mer lik den fulla oklippta men troligen inte ens denna är oklippt men i denna kan du se vart det spårar ur.
https://www.youtube.com/watch?v=CSe0ntgfpq4

Du törs inte se denna, varför?

Men ditt spån, citeringen är från din länk.

Gå ut och lek på motorvägen nu.
Citera
2025-03-02, 15:50
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kanske borde vara på sin plats att Ukraina byter ut sin krigspresident till en fredspresident ist om de nu vill ha fred!?

https://omni.se/mike-johnson-zelenskyj-kan-behova-avga-efter-braket/a/rPyV0a

Intressant om du tycker att Ryssland ska byta ut Putin.
Det är ju precis detta som Putin velat hela tiden. Folk ska glömma ursprunget och invasionen och rikta fokus mot någon annan, att det är någon annan som vill ha krig eller till och med startat kriget.
Jag tror Putin är stolta över er. Ni sköter er duktigt.
Citera
2025-03-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så då tror du att zelensky kom till USA med intention att ljuga för hela USA genom Trump eftersom hela premissen för mötet var förhandling som skulle leda till fredsavtal (med just Trump som du säger att zelensky inte litar på).

Jag tror att Z hoppades på ngn form av överenskommelse eller avtal.
Citera
2025-03-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Har redan skrivit i tråden att jag tycker att USA och väst ska fortsätta stödja Ukraina både ekonomiskt, med vapen och med underrättelseinformation.

Men det vill inte amerikanerna, de har redan spenderat enorma summor på detta och har en stor statsskuld att fokusera på. Välgörenhet kan EU syssla med, de skiter ju ändå i deras egna medborgares bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in