2025-03-01, 14:56
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Precis, och vi som är tillräckligt gamla och var tillräckligt intresserade vet detta. Det betyder varken att vi för den sakens skull gillar Ryssland eller står på deras sida, men likväl, om man vill att de ska bli fred så måste man fatta den andra sidans bevekelsegrunder. Finns tyvärr många korkade i forumet som bara köpt krigspropagandan rakt av.

Exakt, att se USA och EUs skuld i den uppkomna situationen betyder INTE att man gillar Ryssland eller försvarar Rysslands invasion som är ett brott mot folkrätten och ingångna avtal med Ukraina!
Citera
2025-03-01, 14:56
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Svag comeback.
Lika svag som din comeback

Try Again
Citera
2025-03-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det börjar väl blåsa lite motvind för ukrainavurmarna nu?
Hur tror ni "konflikten" mellan USA och Zelensky kommer sluta?
Trump verkar ändå va ganska sugen på ukrainas naturresurser men han kanske kan få naturresurser från ryssland istället och har råd med att lämna ukraina i sticket?

Lite svårt att förutse vad som sker härnäst nu va?
Trump är inte sugen på ge sig i lag med en opålitlig avtalspartner. Zelensky tappade masken i Vita Huset och visade sig från sin opålitliga öst-sida. Han är ingen riktig allierad till USA, han visade att han kan vända när som helst.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Helt uppenbart vad som provocerade fram grälet om man ser hela klippet från början. Zelensky var oerhört manipulativ och provocerande. Han hade endast intresse av att få mer militärt stöd för att fortsätta kriget trots att Trump hade gjort det tydligt att det är fredsförhandlingar han vill få fram.

Både Macrons och Starmers besök var på TV. Jag tittade själv på det. Varför ljuger du?

Nej, bara mindre del av dessa två på TV. Det mesta av förhandlingar gick bakom stängda dörrar.
Däremot hela mötet med Ze var öppet. Undra varför...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jaha, så man får bara ha en åsikt och diskutera den om den gör skillnad för utgången av kriget. Dina åsikter spelar ju inte heller någon roll för utgången av kriget. Det är lika bra vi stänger denna forumdel och förbjuder alla trådar om Ukraina, för om man inte själv åker ner och krigar har man ingen rätt att ha en åsikt och diskutera den?

Hur smart är det att driva opinion för något som endast dödar många fler, kostar enormt mycket pengar och ödelägger landet? Vad är det som driver dig att argumentera för detta?
Citera
Medlem
Förlåt mig om jag är OFF-Tpoic, men denna möte var hur bra som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=2jqLtIrRqDg

Jag har själv tyckt att man har spenderat alldeles för mycker resurser och pengar för Ukraina och Zelensky har bara bett om mer och mer.

Om han har visat tacksamhet till U.S.A bryr jag mig inte så mycket om. Mitt fokus är att jag altid tyckt att man hjälpt Ukraina alldeles för mycket. Jag är i alla fall tacksam att folket från Ukraina inte är lika mycket kriminella som Syrianer. Men jag har ändå tyckt att många av dessa människor uppvisar girighet. Men felet ligger på Sverige, som bara gett och gett.

''Jag är ifrån Ukraina'', har kortet dragits många gånger, när de behövt hjälp och det märks väldigt mycket i många Facebookgrupper.

Här börjar i alla fall U.S.A vakna upp och mycket är tack vare Donald Trump. Jag tror inte Sverige kommer vakna upp och fortsätta tycka så mycket synd om Ukraina och folket därifrån, som bott i detta land i flera år, men fortfarande behandlas som om dessa är arbetslösa. Många jobbar, vilket jag är tacksam för. Men fortfarande får massa gratis saker, så som mobiltelefoner, datorer, cyklar och mycket mer. Makalöst hur mycket dessa får. Och det vittnas i flera olika grupper och verksamhet, som är just för folket från Ukraina.

Tack Donald Trump! Jag börjar gilla Trump mer och mer!

Mycket sorgligt att Sverige inte kommer fatta detta dock och aldrig förstå detta!
Citera
2025-03-01, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Varför ansluter du dig inte till Nazi-Ryssland?
För att jag inte anser att detta är min eller vår konflikt.
Citera
2025-03-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Stackars obildade får...

Hur kan du ens jämföra Finland med Ukraina? Har Finland också i åratal mördat och fördrivit mängder med rysktalande?

Hur många rysktalande mördades och fördrevs före det ryska angreppet på Ukraina våren 2014? Det är den intressanta siffran. De som dödats efteråt är faktiskt - i detta avseende - irrelevanta eftersom Ukraina helt i enlighet med folkrätten försökt återta ockuperat territorium. Från våren 2014 har Ukraina enbart gjort samma sak som Ryssland gjorde i Tjetjenien (men mindre blodigt). Så hur många rysktalande mördades eller fördrevs före 11 april 2014?
Citera
2025-03-01, 14:59
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ja, det är det som kommer att hända. Det roliga är att Europa har stått upp för USA många gånger även när vi tycker de haft fel, pga att vi varit beroende av dem. När vi nu gör oss oberoendeav dem, k8mmer detta behov minska vilket i sin tur innebär att vi i Trumps ögon kommer bli ännu mer respektlösa. Snacka om att skjuta sig i foten!
Men i Ryssland är han jättepoppis! Grattis, en stat med samma BNP som Skandinavien.
Lilla värdegrundseuropa ska alltså steppa upp? Det är inte en dag för sent, men tyvärr lär det bli ett lika stort magplask som alla andra projekt EU har sysslat med de senaste 20-30 åren. Vi har gjort oss själva irrelevanta. Du pratar om BNP, som om det är ett mått på äkta välstånd. Det är det inte. Europas ekonomier består till största delen av luft, abstrakta saker inom tjänstesektorn. Nu står vi på bar backe med en massa rostande vindsnurror och estrogenfyllda byråkratikärringar. Det finns en handfull ledare i Europa som är vettiga. Le Pen, Viktor Orban, Giorgia Meloni, Alice Weidel, resten är oseriösa fånar.

Ska vi steppa upp måste vi byta ut ledningen, göra oss av med alla värdegrundsprojekt, börja skapa egen energi med olja, gas och kärnkraft, sluta vara rädda för ryssen som ett pack fjollor. Det kommer ta decennier om vi börjar nu. Dessutom är vi ju redan invaderade av ett pack muslimer och negrer.

Jag är otroligt tacksam för Trump! Han exponerar våra egna ledare som de lallande byfånar de är
Citera
2025-03-01, 14:59
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Fel
Putin är den bästa ledaren för att bekämpa korruption i Ryssland.
Utan honom hade genast pengakåta vargar kommit in och slitit Ryssland i stycken.
Precis som de gjort med stackars Ukraina...

Putin kastade ut amerikanska (judiska) oligarker och tillsatte i stället sina egna oligarker. Han är en skurk precis som andra världsledare och större än de flesta.
Citera
2025-03-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
För att jag inte anser att detta är min eller vår konflikt.

Då kanske du borde hålla käft?

Du är ju själv soklart för Putin
Citera
2025-03-01, 15:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Förstår ingenting av den meningen.
Bara att beklaga men den förklarar varför du resonerar som du gör och inte törs utmana dina egna tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in