2025-03-01, 14:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nja, Ukraina har definitivt problem med korruption, det är det ingen som förnekar, men det finns ett annat land som delvis ingår i Europa som är betydligt mer korrupt än Ukraina. Vill du gissa vilket? Ledtråd: Börjar på bokstaven "R".

Det har jag redan skrivit, men jag vägrar acceptera Ryssland (eller Vitryssland) som en del av Europa. Tanken är barock och grundar sig i någon gammal efterkallakrigetvälvilja att "släppa in" Ryssland. De ska inte släppas in. De ska hållas isolerade.

Och nu är det ju inte Ryssland som får stöd av Väst, så hur korrupt Ryssland är, det är irrelevant. Det är till och med bra att Ryssland är korrupt. Det gör att deras krigsmakt är ineffektiv och deras materiel undermålig. Mer korruption i Ryssland!
Citera
2025-03-01, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
En vecka för sent kan tyckas med tanke på Trumps uttalanden.
DOGE behöver komma in på utrikesdepartementet och skära ner på folket som inte presterar eller om det nu är Hegseth som är lite trög i vändningarna....
Stockholmarna får inte vara tysta. Vi måste gå till den amkerikanska ambassaden och visa solidaritet med det ukrainska folket.
Citera
2025-03-01, 14:36
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Ryssland har tillräckligt med pengar och industri för att hålla igång ett utnötningskrig och trötta ut Ukraina. Har du missat att man ställt om till en krigsekonomi?
Ryssland har tillräckligt med pengar och industri för att fortsätta bedriva sin militära operation utan att behöva ställa om till en krigsekonomi. De för inte ens krig i Ukraina.
Citera
2025-03-01, 14:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
”Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka” -- Mona Muslim

"Är det här ett land som ägs av dem som har bott här i tre eller fyra generationer eller är Sverige vad människor som kommer hit mitt i livet gör det till att vara och utvecklar det till? För mig är det självklart att det ska vara det senare" -- Fredrik Reinfeldt

När inte ens politikerna anser att landet ska vara mitt, varför skulle jag stå upp och försvara politikerna? Ännu värre, de korrupta politikerna i ett östland?

Ditt uttalande tillsammans med våra politikers är ungefär "okej du kanske inte gillar när dina fränder gruppvåldtas och rånas och åldringsbedras av människor vi importerat och sagt är bättre än du, alltmedan vår officiella statspolitik är att förnedra och pissa på vita män, men nu är det faktiskt du som måste ge mer resurser till Ukraina och sedan kan alla vita män åka och dö i ett dike där också".

Ta din moralistiska utpressning och stoppa upp den i arslet. Död åt Tengil.
Jag förstår. Du tycker att vissa politiker i Sverige har gjort fel och därför blir du glad och applåderar när Trump pissar på dig.
Citera
2025-03-01, 14:39
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kommer att sluta illa för USA. Man sparkar tusentals agenter från CIA och FBI. Ryssarna och kineserna jobbar nu flitigt med att rekrytera dem. Inte bara Trump verkar rekryterad av FSB. Även de personer som nu styr CIA och FBI har kopplingar till Ryssland.
Trumps art of a deal blir historien om hur han sålde ut sitt land.
Ja, en riktig Quisling. Personligen väljer jag att se det positiva i det hela dock. Europa behöver komma ifrån godhetssignalerandet och börja arbeta målmedvetet och konstruktivt mot att säkra vår ställning i världen och sluta acceptera amerikanskt vansinne.
Citera
2025-03-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Öh va? Du får nog ta och lära dig vad "stå upp för" betyder, eller är du en sån där autist?

Så i din värld betyder det handhjärtan trots att de behöver soldater?
Citera
2025-03-01, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
En hel kontinent ska ignorera världens just nu militärt och ekonomiskt mäktigaste land, och en allierad på det, för att deras nuvarande president är en idiot?
Verkar det lämligt?
Ukraina är ett litet svagt land, som är, och har varit mycket beroende av USA under kriget, och kan därför behandlas därefter.
Kina, är inte ett litet svagt land.
Förstår faktiskt inte vad USA hjälper med eller står för om de ens inte hjälper att lösa kriget ändå.
Det är ju ett totalt nytt team.
Sen har trump korten på sin sida att han inte behöver ens vara en del av det kostsamma kriget förstås. Det går inte att se hur USA inte vill ha välgörenhet från ukraina hursomhelst.
Han verkar ha bråttom dessutom den där trump. Han vill förmodligen hålla ansiktet inför ekonomin i landet.
Citera
2025-03-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Naturligtvis så är dvärgcucken Uffe redo med "Slava Ukraini", så pinsamt och cringe holy shit. Men på ett sätt är det skönt att han är ärlig med att Ukraina är och har varit prioritering för regeringen, inte Sverige.

På tal om rövknull så blev dina förfäder redan ordentligt rövknullade av Ryssar, så din anus är nog anpassad till det, inget att oroa sig för.
Mina förfäder har begravt många ryssar, det är inget som oroar. Vi kan rädda även din anala oskuld om du säger tack efteråt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Kriget hade kunnat undvikits om Ukraina och väst inte tjatat så om Nato medlemskap….

Var liksom startskottet…

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Dom ger inte mer pengar. Det är slut med det. Trumps fru är rysk. Glöm inte det.
Det är hon ju inte alls!
Melania Trump är från Slovenien.
Citera
Medlem
Citat:
Det har jag redan skrivit, men jag vägrar acceptera Ryssland (eller Vitryssland) som en del av Europa. Tanken är barock och grundar sig i någon gammal efterkallakrigetvälvilja att "släppa in" Ryssland. De ska inte släppas in. De ska hållas isolerade.

Och nu är det ju inte Ryssland som får stöd av Väst, så hur korrupt Ryssland är, det är irrelevant. Det är till och med bra att Ryssland är korrupt. Det gör att deras krigsmakt är ineffektiv och deras materiel undermålig. Mer korruption i Ryssland!

Det har med geografi att göra, inget annat. Västra Ryssland ingår i världsdelen Europa oavsett vad du känner inför det. Alltså är det felaktigt att kalla Ukraina för Europas mest korrupta land.
Citera
2025-03-01, 14:42
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
Vilket han inte har någon rättighet till att kräva.
Normalt inte, men han hänvisar till Gorbatjov och Bakers uttalanden som egentligen inte betyder något
Citera
2025-03-01, 14:43
Medlem
Citat:

Fel
Putin är den bästa ledaren för att bekämpa korruption i Ryssland.
Utan honom hade genast pengakåta vargar kommit in och slitit Ryssland i stycken.
Precis som de gjort med stackars Ukraina...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in