2025-03-01, 13:26
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Vinnaren just nu är självklart Putin som har skaffat sig en nyttig idiot som han kommer att ha ofantlig nytta av framöver. Den nyttige idioten verkar dessutom tro att han är "kompis" med Putin. Problemet är bara att varken han heller Putin har några kompisar eller vänner. De har bara medlöpare som liksom de själva gör precis allt för sin egen vinnings skull. Kaka söker alltid maka i det fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
jag skiter på en vanlig toalett...men ibland kan jag fan tänka att det ligger något dumt jävla får eller politiker där i vattnet. skulle inte förvåna mig, de verkar ju vara experter på att skapa skit, så varför inte i vattnet också?

Okej jag beklagar att du skiter på en vanlig rysk toalett (utedass).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Han ber om hjälp och han är tydlig med att han vill ha en långsiktig fred vilket kräver någon form av säkerhets garanti.

Rimliga krav inte minst då putin är en gemensam fiende mot väst

Han bad inte endast om hjälp. Han var extremt manipulativ och försökte skuldbelägga Trump-administrationen inför media. Självklart fungerar inte sådant beteende på en person som Trump.

Tragiskt nog fungerar det på våra patetiska ledare i EU.

Ser man inte igenom Zelenskyj så är man ingen vidare människokännare.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pfizerslayer
ryssarna har ju visat världen att det mesta av er makt är som ett korthus.
Jaha, hur då menar du? Berätta mer.

Såhär skrev du, om du glömmer:
"ryssarna har ju visat världen att det mesta av er makt är som ett korthus."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det finns väl ammunitionstyper etc som enbart tillverkas av USA. HIMARS tex som varit en enorm fördel för ukrainarna. Även service och reservdelar till Abrams står på spel.

Ja men det behovet minskar ju drastiskt om Ukraina gör en överenskommelse med Ryssland även utan USA:s inblandning
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Hoppas att du står för den åsikten när Ryssland ger sig på Finland. Eller vårt eget Sverige ("Må Ryssland mala sönder skiten" ).

Stackars obildade får...

Hur kan du ens jämföra Finland med Ukraina? Har Finland också i åratal mördat och fördrivit mängder med rysktalande?
Citera
2025-03-01, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Blev du sårad nu? Var jag elak emot dina idoler?

Fetknoppen Vance och stofilen Trump skämmer ut sig inför hela världen genom ren skolgårdsmobbing gentemot Zelenskyj. Hoppas amerikanerna är stolta över dessa clowner....

Haha, de var underbara. Först (om man tittar på hela mötet för det är ganska långt faktiskt) så stryker de honom medhårs och Vance säger ingenting. De invaggar honom i trygghet så att han (Zelenskij) ska bli lite stursk. Zelenskyj är så korkad så att han går på deras fint. Sen pang!! Så sätter Vance igång och man ser verkligen att han bara känner äckel inför massmördaren Zelenskyj.

Men när Trump säger att detta kommer att bli bra TV fattar man att allt var planerat från början. Väldigt anglosaxiskt skulle jag säga, men här var det bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Varför ska då USA ha en massa pengar och makt över Ukrainas naturresurser??
Jag försvarar inte Trumps mineralplan, naturligtvis är den tilll sto del ett rätt oblygt försök attt plundra Ukraina på viktiga naturtillgångar - men han har rätt i sak när han säger att utan USA;s (och därmed NATO:s) uppbackning hade Ukraina inte kunnat stå på ebnen många veckor under detta krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Varför ska Europeiska länder inte få något tillbaka?
Tydligen skall Europa gett sitt stöd i form av lån, vet inte om det stämmer ,men det är iallafall vad Trump påstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
https://kyivindependent.com/ukraine-has-received-less-than-half-of-us-assistance-allocated-during-full-scale-war-zelensky-says/

Jag visste du var full av värdelösa rubel.

Har du ens läst artikeln?
Citera
2025-03-01, 13:30
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Han ber om hjälp och han är tydlig med att han vill ha en långsiktig fred vilket kräver någon form av säkerhets garanti.

Rimliga krav inte minst då putin är en gemensam fiende mot väst
Zelensky vill enbart ha in utländska trupper som strider för Ukraina, han är inte intresserad av fredsförhandlingarna. Det märker man på hans retorik. Alla som ger "säkerhetsgarantier" kommer med stor sannolikhet bli indragna i öppet krig. I USA:s fall så skulle det kunna innebära världskrig. Som tur är är Trump inte dum nog att gå med på det. EU-ledarna däremot har visat sig kunna manipuleras av Zelensky.
Citera
2025-03-01, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
De har ju betalat enorma summor pengar till Ukraina, mer än hela EU tillsammans.

Det må vara hänt men det har varit av fri vilja. Vad får europeiska länder tillbaka av det dom bidragit med? Varför ska USA göra ekonomiskt plus på sina ”välgärningar” ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in