2025-02-24, 12:08
Medlem
Hur gör du?

Du hittar en vara som är för bra för att vara sant för det priset. Köper du det eller skiter du i det för det är högst trorligen något lurt med produkten eller att sidan gjort fel något och dom kommer att komma på det vid köp och allt kommer bli slöseri med tid?

Sådana här grejer händer ju som sagt i mellanåt och dom flesta verkar ju nappa, en del blir lurade, en del får inte köpet utan pengarna tillbaka och ibland lyckats man för att företaget står för sitt misstag.

Hur går dina tankebanor?
Citera
2025-02-24, 12:10
Bannlyst
köpte en bil för under 2000kr för några år sedan, visade sig vara den bästa bil jag ägt. höll hela vägen så att säga

visserligen var det ett smärre helvete den kom ifrån, och kanske personen skulle fått stor nytta av x-tra pengar vid sidan av men det verkade så bråttom att den såldes så man anade väl ugglor i mossen

senaste "stora" köp jag gjorde var en komradio, som jag sen fick sålt med 300% vinst, så kan inte påstå att jag hoppar över alla chanser
Citera
2025-02-24, 12:11
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hur gör du?

Du hittar en vara som är för bra för att vara sant för det priset. Köper du det eller skiter du i det för det är högst trorligen något lurt med produkten eller att sidan gjort fel något och dom kommer att komma på det vid köp och allt kommer bli slöseri med tid?

Sådana här grejer händer ju som sagt i mellanåt och dom flesta verkar ju nappa, en del blir lurade, en del får inte köpet utan pengarna tillbaka och ibland lyckats man för att företaget står för sitt misstag.

Hur går dina tankebanor?
Är det en seriös handlare så slår jag till 🙂
Sen hade det nog handlat om hur billigt det är, snackar vi en iPhone för 1700:- så kanske man kan fatta att dom missat en nolla och inte kommer vara så sugna på att låta köpet gå på goodwill.
Citera
2025-02-24, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
köpte en bil för under 2000kr för några år sedan, visade sig vara den bästa bil jag ägt. höll hela vägen så att säga

visserligen var det ett smärre helvete den kom ifrån, och kanske personen skulle fått stor nytta av x-tra pengar vid sidan av men det verkade så bråttom att den såldes så man anade väl ugglor i mossen

senaste "stora" köp jag gjorde var en komradio, som jag sen fick sålt med 300% vinst, så kan inte påstå att jag hoppar över alla chanser

Hur vanligt är det att du bli lurad då? När du väl ändå köper, har du kalkylerat att risken är att du blir blåst men det är ändå värt det?
Citera
2025-02-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Är det en seriös handlare så slår jag till 🙂
Sen hade det nog handlat om hur billigt det är, snackar vi en iPhone för 1700:- så kanske man kan fatta att dom missat en nolla och inte kommer vara så sugna på att låta köpet gå på goodwill.

Har du blivit blåst någon gång? Tänker du innan, att du vet om att du kan bli blåst men det är ändå värt besväret?
Citera
2025-02-24, 12:30
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Har du blivit blåst någon gång? Tänker du innan, att du vet om att du kan bli blåst men det är ändå värt besväret?
Nä har aldrig blivit blåst på det viset, men handlar typ aldrig från suspekta sidor heller.
Citera
2025-02-24, 13:27
Bannlyst
Citat:
Hur vanligt är det att du bli lurad då? När du väl ändå köper, har du kalkylerat att risken är att du blir blåst men det är ändå värt det?
vill inte påstå att jag ofta blir blåst i köpaffärer , men däremot tenderar jag att sälja billigare än nödvändigtvis.

Men visst, jag köpte en usb kamera för 5kr häromdagen på secondhand hand. Den borde vara sönder men annars lägger jag 7t den för 100kr

Man kan nog säga att jag räknar med att bli blåst. Föredrar potentiell större vinst än 300%
Citera
2025-02-24, 17:09
Medlem
swebarbs avatar
Köper aldrig nåt som är för bra för att vara sant, är jag osäker lägger jag lite tid på research och får snabbt svar på om det är legit eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in