Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Fast det handlar inte om respekt. Man kan förstås ha respekt för en nazist. Men det betyder inte att man måste hålla med honom om att allt är judarnas fel för att han anser det. Men när det gäller könsidentiteten menar du att man måste hålla med där?
Man får förstås identifiera sig som vad man vill, men alla andra har rätt att inte erkänna dem som vad de identifierar sig som.
Bara som sidokommentar, går deras upplevelse att vara fel kön, rakt mot att kön är socialt. För är det som inom vänsterfeminismen, måste det vara samhällets normer som skapat deras känsla av att vara fel kön. Men samma ideologiska inriktning menar att de föds med en felaktig könsidentitet. Men är det så, är könet biologiskt. Två helt inkompatibla syn på könet, beroende på frågan. Det är som de dubbla skapelseberättelserna i Bibeln. Båda kan inte vara sanna.
Men slutsatsen blir att du anser att man inte är det man känner sig som. Ändå vill du inte erkänna det direkt. Din tro hindrar dig att vara ärlig.
Det är ingen som sagt att du måste hålla med.
Men jag personligen respekterar vad en individ känner är rätt för den individen. Om någon föds som kvinna och får namnet Karin och sen växer upp och känner sig som en man i en kvinnokropp och börjar bära manskläder och kalla sig Kalle så har jag inga problem med det.
Jag har heller inga direkta problem med att folk träffas i tex kyrkor och ber tillsammans till fiktiva fantasifigurer. Problemet är när folk tror sig ha rätten att döda, skada, fördriva och förslava andra människor. Tex när folk skänker pengar för att israeler ska kunna utvidga sitt land med våld in på andra människors mark.