Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-07-23, 14:02
Medlem
afvongreves avatar
27 grader i Stockholm och molnigt. Det är fem grader för mycket för att vara behagligt.
Citera
2025-07-23, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Ja igårkväll kom värsta åskan med dunder och brak, den var inte långt borta, det small inom 3-4 sekunder.

Lagom till industrisemestern den 7e Juli kommer hela Sverige få det kyligt och blött, inte bara Norrland.

Ser man prognosen för Stockholm den 7e Juli och framåt är det bara regn så långt ögat når.

Det blir nog inget bad denna sommaren heller, 13-14 grader ute vid kusten.

Har du funderat på att konkurrera ut Nitzan Cohen som meteorolog?
Citera
2025-07-23, 15:16
Medlem
Håller med regnet suger fan
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
På torsdag ska det bli 28 grader i Stockholm Kul som omväxling.
Citera
2025-07-23, 15:49
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin9999
Håller med regnet suger fan
Hur hittade du mitt inlägg från för två veckor sedan?

Nyss regnade det här. Skönt som omväxling.
Citera
2025-07-23, 18:08
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Norrland vann?

Jo det kan man säga, Norrland har fått två veckor med 25-30C.
Junsele har nu kl. 18 31,5C!
Blev nån slags blockering med högtryck, men snart slut. Fast nätterna har varit svala o det hjälper.

Vi får se vad smhi kommer skriva om värmeböljan.

/SS
Citera
2025-07-23, 18:20
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Har du funderat på att konkurrera ut Nitzan Cohen som meteorolog?

Ja han fick rätt för en gångs skull

Nej men min predikan var att värmen skulle komma i Augusti, så den kom lite för tidigt.
Just där och då såg det inte så ljust ut, södra Sverige har ju inget höjdarväder och i helgen tar det slut, kort men intensiv sommar.

Räknar man antalet högsommardagar torde Norrland vinna denna sommar, iaf i Juli.
Tror inte ens Nitzan såg det hända.

Skulle absolut inte förvåna om vi får omvända temperaturer i vinter med -32 grader i Januari/Februari.
Senast redigerad av niceweathertoday 2025-07-23 kl. 18:26.
Citera
2025-07-24, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Jo det kan man säga, Norrland har fått två veckor med 25-30C.
Junsele har nu kl. 18 31,5C!
Blev nån slags blockering med högtryck, men snart slut. Fast nätterna har varit svala o det hjälper.

Vi får se vad smhi kommer skriva om värmeböljan.

/SS

Körde mot Sollefteå/Långsele idag, 34 grader hade jag som mest på bilen, men det mulnade på mot inlandet och då dämpades värmen lite.
Hoppas på normalt sommarväder i Augusti runt 18-22 grader max.
Detta är vedervärdigt.
Jag förstår inte hur folk kan ligga på stranden någon längre stund.
Citera
2025-07-24, 19:03
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Körde mot Sollefteå/Långsele idag, 34 grader hade jag som mest på bilen, men det mulnade på mot inlandet och då dämpades värmen lite.
Detta är vedervärdigt.
Stranden är väl typ den bästa platsen vid såna temperaturer? Gå ner och Foppa sig när effekten av det tidigare doppet helt börjar försvinna
Citera
2025-07-24, 21:18
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Detta är vedervärdigt.

Nåt lurt är det, just nu 28,5C i Föllinge som ligger i Jämtland. Alltså klockan nio på kvällen. Det fanns åskmoln över Östersund på eftermiddagen men inget regn. Högtrycket har varit starkt. Mesiga högtryck ger vika för mindre fronter, inte detta.
Nån rötmånad har det inte hunnit att bli, för torrt.
Nu ska det bli härligt med svensk sommar!

/SS
Citera
2025-07-24, 21:43
Citat:
Nåt lurt är det, just nu 28,5C i Föllinge som ligger i Jämtland. Alltså klockan nio på kvällen. Det fanns åskmoln över Östersund på eftermiddagen men inget regn. Högtrycket har varit starkt. Mesiga högtryck ger vika för mindre fronter, inte detta.
Nån rötmånad har det inte hunnit att bli, för torrt.
Nu ska det bli härligt med svensk sommar!

/SS

Jag hälsade på en bekant med växthus, man kände ingen skillnad på att vara inne i växthuset och utanför, jättemärkligt. Det måste varit minst 50 grader i solen och 34 i skuggan.
Har nog inte upplevt denna typ av värme förut, oftast brukar det ju kulminera i åska men inte i denna sommar. På sina ställen var asfalten så varm så den typ smälte.
Citera
2025-07-25, 07:29
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Jag hälsade på en bekant med växthus, man kände ingen skillnad på att vara inne i växthuset och utanför, jättemärkligt. Det måste varit minst 50 grader i solen och 34 i skuggan.
Har nog inte upplevt denna typ av värme förut, oftast brukar det ju kulminera i åska men inte i denna sommar. På sina ställen var asfalten så varm så den typ smälte.

Tänk på hjärtat o ansträng dej inte.

Skellefteå 33,6C igår. Junsele 32,9C. Värmeböljan var lång och extrem. Vi råkade ut för en värmekupol skulle jag tro.

/SS
Citera
2025-07-25, 08:50
Citat:
Tänk på hjärtat o ansträng dej inte.

Skellefteå 33,6C igår. Junsele 32,9C. Värmeböljan var lång och extrem. Vi råkade ut för en värmekupol skulle jag tro.

/SS

Nu dansar vi regndansen och hoppas det kommer i eftermiddag, ser ut som vissa träd är sjuka och håller på att dö när som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in