Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-13, 18:26
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Nu säger helt plötsligt Expressen att det blir "kanonväder" och att det kan bli rekord, detta sägs i samma rubrik. Vad hände med domedagsrubrikerna? Jag blir så förvirrad.
Citera
2025-07-13, 18:29
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Nu säger helt plötsligt Expressen att det blir "kanonväder" och att det kan bli rekord, detta sägs i samma rubrik. Vad hände med domedagsrubrikerna? Jag blir så förvirrad.
I vilket fall närmar sig rötmånaden och då brukar det vara varmt oavsett sol eller regn.
Citera
2025-07-14, 12:09
Medlem
Ser ut som att högtrycket börjar ge vika men varmluften ligger kvar. Det kan säkert bli en hel del kraftiga åskoväder framöver.
Citera
2025-07-14, 16:16
Medlem
YouNailedIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
edit Sjukt tråkigt att chatgpt dödar internet.

Att det blåser gör att det känns som 13 grader mitt på dagen. Det har jag aldrig tidigare upplevt i juli

Håller med dig om blåsten. Skulle det vara vindsvagt med 20-22 grader, så skulle det kännas betydligt behagligare.
Citera
2025-07-14, 16:35
Medlem
YouNailedIts avatar
Ett nytt LT kan bildas över Polen och dra upp över Östersjön till helgen. Men prognosen är osäker just nu.
Citera
2025-07-14, 17:34
Medlem
SlagenSvensks avatar
Nu blev det tyst på gnällspikarna, två dagar med över 31C i Lappland! Det blir minst två dagar till med över 30C i Lappland. Alltså fyra dagar på raken, tycker det är extremt. Junsele har idag 31C.
Får se om det blir åska, brukar komma efter värmebölja.

/SS
Citera
2025-07-14, 23:44
Medlem
YouNailedIts avatar
32,4 grader i Kvikkjokk idag, i mellersta Lapplandsfjällen. Stackars renar, de måste fått värmeslag om de inte vandrat upp mot topparna.
Citera
2025-07-15, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouNailedIt
32,4 grader i Kvikkjokk idag, i mellersta Lapplandsfjällen. Stackars renar, de måste fått värmeslag om de inte vandrat upp mot topparna.
Snö och glaciärer smälter snabbt så både renar, samer och turister får se upp för små strömmar som inte är så små och stillsamma längre enligt TV4s reportage.

Varning för över 30 grader även ikusten då det var 22-23 grader där redan kl 7.
Rejält varmt dagtid kan jag hantera men om det blir s k tropisk natt (mer än 20 grader) några nätter på rad börjar jag överväga sova i badkaret.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tropisk_natt
Citera
2025-07-15, 12:47
Medlem
Så Kvikkjokk står alltså för årets varmaste temperatur hittills. Och prognosen framöver är anmärkningsvärd. Känner några som fick avbryta sin fjällvandring pga värmen.
Citera
2025-07-15, 15:17
Medlem
Thraxxs avatar
Man ska inte klaga på fint väder, men herrejävlar vad varmt det är alltså! Fy fan helt genomdränkt efter en promenad kändes som jag typ skulle svimma utav den intensiva värmen.

Och hela jävla lägenheten är som en bastu även med fönsterna öppna, och inte blir det bättre mot kvällen när det "bara" är 23 grader typ hela jävla natten.
Citera
2025-07-15, 15:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Man ska inte klaga på fint väder, men herrejävlar vad varmt det är alltså! Fy fan helt genomdränkt efter en promenad kändes som jag typ skulle svimma utav den intensiva värmen.

Och hela jävla lägenheten är som en bastu även med fönsterna öppna, och inte blir det bättre mot kvällen när det "bara" är 23 grader typ hela jävla natten.
Hög luftfuktighet och vindstilla. Då blir det så här.
Citera
2025-07-15, 15:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx

Tänk 2018 när det var så här i 4-6 veckor irad då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in