2025-02-23, 20:54
Medlem
Olofwells avatar
1. Allting är så sjukt dyrt, basvaror är typ 2-5kr dyrare än motsvarande vara på Ica eller Willys. En matkasse blir säkert 100kr dyrare än samma matkasse någon annanstans.

2. 80% egna märkesvaror som smakar hora och är dyrare än samma som på Willys.

3. Undermåliga medlemsrabatter, dessutom måste man betala 100kr för att bli medlem från första början... Vad är nästa steg? Inträde 100kr för att ens få komma in?

Förstår om man inte har nära till någon annan butik, men är det någon som föredrar Coop? Traska 200 meter till Hemköp, Willys, Lidl, Ica eller vafan som både har bättre priser och utbud på varor.

Varför bli rånad?
Citera
2025-02-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofwell
1. Allting är så sjukt dyrt, basvaror är typ 2-5kr dyrare än motsvarande vara på Ica eller Willys. En matkasse blir säkert 100kr dyrare än samma matkasse någon annanstans.

3. Undermåliga medlemsrabatter, dessutom måste man betala 100kr för att bli medlem från första början... Vad är nästa steg? Inträde 100kr för att ens få komma in?

Förstår om man inte har nära till någon annan butik, men är det någon som föredrar Coop? Traska 200 meter till Hemköp, Willys, Lidl, Ica eller vafan som både har bättre priser och utbud på varor.

Varför bli rånad?
Dessutom kostar det att bli medlem. Det är gratis på ICA City Gross Willys.
Citera
2025-02-23, 21:01
Medlem
Coop´s märkesvaror som finns på Willy´s?

Coop´s mindre butiker ligger som regel tätt på bostadsområden, i kvarteret. De flesta som handlar där köper bara det allra mest nödvändiga.
Citera
2025-02-23, 21:04
Medlem
Coop är lugnare butik. Varje gång man går in en ICA eller Willys är det massa familjer med skrikande eller gråtande ungar.
Citera
2025-02-23, 21:11
Medlem
Handlar ibland i min lokala Coop, mest gör att det tar mig 5 min att gå dit. Man pallar inte att åka till Willys på andra sidan stan eller någon av de andra butikerna.

Att det är lite dyrare bekommer mig inte så mycket då min ekonomi är god. Däremot får man hålla ett öga på utgångsdatumet då visa varor har låg omsättning.
Citera
2025-02-23, 21:14
Känner ingen som handlar på Coop permanent längre.

Jag kan handla typ ett paket mjölk eller en Findus färdigrätt till jobbet en gång i månaden där.

Handlar mestadels på Willys och Lidl, duger för mig iaf.
Citera
2025-02-23, 21:17
Medlem
Olofwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Känner ingen som handlar på Coop permanent längre.

Jag kan handla typ ett paket mjölk eller en Findus färdigrätt till jobbet en gång i månaden där.

Handlar mestadels på Willys och Lidl, duger för mig iaf.

Exakt, känns som de går runt på att folk ströhandlar. Inte fan storhandlar någon på coop.
Citera
2025-02-23, 21:22
Medlem
MarcoStars avatar
Nu handlar jag inte på Coop längre, men förut (för 20 år sen kanske) gjorde jag det eftersom de hade betydligt större utbud på ekologiska livsmedel än de andra matkedjorna.

När det gäller pris, så ger väl Coop fortfarande tillbaka rätt många procent genom sin återbäring. Precis som att Ica är billigare att handla hos om man har Ica-banken och är förmånskund.
Citera
2025-02-23, 21:23
Medlem
Min stora coop här har en del varor som är billigare än maxi och willys. Dyrast av de stora butikerna är citygross. Sen har coop här 50% på varor med kort datum medan de andra har 30% plus att de har mycket varor som läggs för utförsäljning. Vi som är kassa på att planera kvällsmat köper ofta billigt fint kött, kyckling och fisk. Man måste äta det samma eller nästa dag men det är lugnt för oss.

Det mesta annat ligger på samma pris som maxi och någon krona över willys. Sparar man 150 kronor på en ryggbiff kan det vara värt de 25 kronor som övrigt är dyrare
Citera
2025-02-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofwell

Varför bli rånad?

Handlar alltid där trots Lidl bredvid. Det är fräscht, dom har fisk och delikatessdisk och massor av eko-grönt
Citera
2025-02-23, 21:49
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Gillar Coop, bra priser, fräscha butiker och bra service, mycket bättre än Ica.
Citera
2025-02-23, 21:51
Medlem
TweentyFives avatar
Coop är rikmansbutik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in