2025-02-25, 15:02
Medlem
Med "till sist" överens om att Tesla går i graven avser jag din kommentar "Folk kommer bojkotta Tesla oavsett." Detta gäller Tesla. Musk kommer självklart, som den entreprenör han är, att frodas och bli än mycket rikare på sina projekt. Inte minst med tanke på Trump, som backar upp honom.

Jag hatar absolut inte tesla-ägare. Däremot, fan ta dom. Jag hoppas du förstår skillnaden, jag orkar inte med ytterligare en utläggning om distinktionen.
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 15:06.
Citera
2025-02-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Med "till sist" överens om att Tesla går i graven avser jag din kommentar "Folk kommer bojkotta Tesla oavsett." Detta gäller Tesla. Musk kommer självklart, som den entreprenör han är, att frodas och bli än mycket rikare på sina projekt. Inte minst med tanke på Trump, som backar upp honom.

Så rikta ditt hat rätt, mot honom inte mot folket.
Citera
2025-02-25, 15:26
Medlem
Citat:

Jag hatar absolut inte tesla-ägare. Däremot, fan ta dom. Jag hoppas du förstår skillnaden, jag orkar inte med ytterligare en utläggning om distinktionen.

Det är inte fan ta dom, det är fan ta elon musk. Enorm skillnad. Du kan inte döma folket för vad för bil dom åker. Det är ett sinnessjukt synsätt.
Citera
2025-02-25, 16:41
Medlem
Jag förstår att många inte vill eller inte kan sälja sin bil. Men många sätter på ett klistermärke i.a.f. och vänder Tesla-skammen till något lite mer positivt i folks ögon. Finns mycket att välja på. Googla på "sorry i bought a tesla before".
Senast redigerad av lont 2025-02-25 kl. 16:50.
Citera
2025-02-25, 17:41
Medlem
Citat:
Jag förstår att många inte vill eller inte kan sälja sin bil. Men många sätter på ett klistermärke i.a.f. och vänder Tesla-skammen till något lite mer positivt i folks ögon. Finns mycket att välja på. Googla på "sorry i bought a tesla before".

Okej så om man har en sticker på sin Tesla så hatar du inte personen längre? 😂 asså förlåt men det här är ju löjligt. Du är så långt vänster att du är höger
Citera
2025-02-25, 18:52
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://www.gp.se/nyheter/gp-direkt....4-37849affa74d

Är det någon som är grinig på Elon eller något annat?
Någon som har fler Tesla-bilar
men sett värdet falla på båda kanske
och nu vill påverka marknaden?
Citera
2025-02-25, 19:41
Medlem
rigbos avatar
Jag har nåtts av ett rykte som säger att den gripne mannen är/var styvfar till en av flickorna som mördade en flicka i Landskrona förra året.

Jag har själv inte kontrollerat uppgifterna men med tanke på nedanstående klipp från GP så tror jag snarare att GM är en person med trasslig bakgrund snarare än en person med djup insikt i internationell politik.

Citat:
Advokat CW företräder den häktade mannen, både när det gäller den grova skadegörelsen och ett tidigare brott som han delgivits misstanke om:

/.../

Förundersökningen avseende det andra brottet inleddes i oktober i fjol och omfattar två målsäganden. I den delen har mannen aldrig blivit begärd häktad.

Den häktade mannen är nyligen dömd för bland annat stöld, grov olovlig körning, rattfylleri och ringa narkotikabrott. Han har tidigare avtjänat ett fängelsestraff för grovt narkotikabrott.
Citera
2025-02-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tycker det är häpnadsväckande att de släppte honom igen. Att bränna bilar är inget litet brott. De behandlade honom som han vore en snattare som stulit lite choklad (100 g).
Kanske går det hävda ett politiskt motiv?
Citera
2025-02-25, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Viktigt att han hängs ut så att vi alla kan hålla koll på honom. Viktigt att FUP och domar läggs ut här när han väl dömts.

Alla allmänna handlingar som finns om honom ska offentliggöras här, det är mycket viktigt.
Varför är just denna marodör så viktig att hålla reda på?
Citera
2025-02-25, 20:52
Medlem
Lider antagligen av stark TDS.
Citera
2025-02-25, 23:55
Medlem
Klart grabben ska elda swasticars.

Skämt åsido.
Vore intressant att veta om han är politiskt motiverad, eller bara avis på nazisterna.
Citera
2025-04-18, 10:45
Medlem
rigbos avatar
Nu har den häktade mannen åtalats. https://www.gp.se/krim/misstanken-sa...0-010d74f80370 (låst)

Citat:
Då kunde det konstateras att mannen en stund tidigare befunnit sig på just på det p-däcket på Berzeliigatan, där en Tesla värd 653 000 kronor precis eldhärjats.

Även när det gäller de övriga fyra platserna finns filmmaterial som indikerar att 34-åringen sannolikt är den skyldige.

– Jag uppfattar honom som avvikande. Han håller krampaktigt i sin bok och pratar högt för sig själv. Vid något tillfälle gråter han, rapporterar en av poliserna i förundersökningen.

Mannen ställs nu inför rätta för två fall av grov skadegörelse och tre försöksbrott.

Ingenting i utredningen som tyder på att han agerat utifrån något ideologiskt motiv eller att han skulle vara fientligt inställd mot just bolaget Tesla.

Ej heller kan polisen knyta honom till någon anstiftare.

Förhörsledaren: Vad har du gjort idag?

– Jag gick till stan och började plocka fimpar för att överleva och äta bullar och hälsa på människor. Jag gör ingenting speciellt, jag läser och sitter och pratar med stjärnan Maria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in