• 1
  • 2
2025-02-22, 17:48
Medlem
ZebranJannes avatar
Ozzy r s klart en av de strsta, en legend. Dock, r hans solokarrir ngot av det smsta, rent av uslaste inom den hrdare rocken. Hans soloalbum r verkliga bottennapp allihop, utom de tre frsta. Hans grning med Black Sabbath gr dremot inte att frringa p en flck, utan BS hade den hrda rocken fortfarande stampat i den unkna och trtta blues-spiltan med Jimmy Page i spetsen. Utan Iommi och Ozzy hade vrlden varit en trkigare plats.
Citera
2025-02-22, 18:01
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag kan lgga upp ngra YT-videos dr jag tycker att prestationerna ligger i toppklass som har gjort Sabbath till det mktiga HM-band de onekligen blev. Men visst kan man tycka att OZZY kanske borde avslutat sin karrir fr fem r sedan nr han var ngorlunda frisk och frsch.

Det r ju nstan p dagen 48 r sedan vi gjorde den s beryktade KILLING YOURSELF TO DIE (dubbel vinyl LP) frn Lund p STONED label.

ELECTRIC FUNERAL (live) tipsa grna om du vet exakt var och nr den r filmad!

https://www.youtube.com/watch?v=YJUL53WI3KY
Citera
2025-02-22, 18:26
Medlem
P 70-talet hade Ozzy Osbourne en sammetslen rst och det var enormt att hra det i hrdrock och d det Black Sabbath gjorde och skapade. Idag och sedan lnge har han inte haft den rsten men vl rytmen.
Citera
2025-02-22, 22:56
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Varfr r det s mnga fler band som ska spela p detta evenemang? Mycket amerikanska band dessutom. Metallica? Smashing Pumpkins? Slayer? GUNS N ROSES???

ven om jag frstr att Sabbath har influerat alla dessa band s r det enligt mig en vldigt trkig och fantasils lineup. Typ en standard lineup p valfri stor festival.

Jag tycker att Ozzy (eller Sharon som vl styr allt med honom sen lnge) borde ha avsttt ifrn att ta in ngra frband verhuvudtaget. Om de prompt mste ha frband s tycker jag att de hade kunnat ta in ngot mindre frutsgbart band som Sabbath spelade med p 70-talet, tex Captain Beyond som ju fortfarande gr klubbspelningar ibland, om n med bara trummisen som originalmedlem.

Fr vrigt s r detta knappast den reunion-konsert som vi alla hoppades p. Visst r det kul att Bill r med den hr gngen, men detta r frmst ett Ozzy-evenemang, och Tony, Geezer och Bill kommer skerligen hoppa in och kra Paranoid, Iron Man och kanske War Pigs med Ozzy. Mer n s orkar de nog inte lngre, speciellt inte Bill som ju sjlv erknt att hans nuvarande skick ej tillter honom att spela trummor under en lngre tid. Och hur Ozzy ska klara av att orka sjunga fler n 2 ltar p scenen terstr att se.

Hur som, all lycka till er som fick biljett.
Ozzy och taylor swift? Samma typ av publik bddar vl fr succe?
Citera
2025-02-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.webmaster
Eftersom jag inte kan hitta ngon trd om denna legendariska konsert s startar jag en trd i mnet - Ozzy Osbourne avskedskonsert 5 juli tillsammans med Black Sabbath i deras hemstad Birmingham.
Dvs med HELA originalsttningen av Sabbath dvs Osbourne, Iommi, Butler och Ward.

Konserten hlls i Villa Park i Birmingham.

Massa andra grupper kommer att medverka bl a Metallica, Pantera, Slayer, Gojira and Anthrax.

Mer info p BBC: Ozzy Osbourne and Black Sabbath announce final show

https://www.bbc.com/news/articles/c805m3l02v5o

Sg orginaluppsttningen i globen 99

Det var grymt bra

Tror jag behller det minnet och struntar i den hr konserten
Citera
2025-03-09, 15:50
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Personligen skulle jag sga att det r lite av ett drmset fr de som gillar lite tyngre musik. Att se Ozzy, Pantera, Metallica OCH Gojira p samma spelning?

Tyvrr innebr det vl ett hgt biljettpris, men det knns absolut vrt det om man r intresserad, fr det lr vara sista gngen ni ser Ozzy och mjligen ngra andra med.
Pantera r ju bara ett skal och bde de och Metallica brjar ocks komma upp sig i ren.

Men precis som frvntat s ser det ut att vara slutslt s det r rent akademiskt. Som sagt, grattis till de som lyckades f biljett, det lr inte varit enkelt.

Frstr vad du menar men jag tycker fortfarande att det r en vldigt fantasils och frutsgbar lineup. Sen tycker jag inte heller att Black Sabbath faller inom samma kategori som band som Slayer, Pantera och Gojira. Jag placerar dem i samma fack som band som Captain Beyond, Sir Lord Baltimore och liknande. Drfr tycker jag denna lineup r p tok fr trkig och opassande, ven om Sabbath sjlva hade rckt fr att gra mig njd.
Citera
2025-03-09, 16:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Frstr vad du menar men jag tycker fortfarande att det r en vldigt fantasils och frutsgbar lineup. Sen tycker jag inte heller att Black Sabbath faller inom samma kategori som band som Slayer, Pantera och Gojira. Jag placerar dem i samma fack som band som Captain Beyond, Sir Lord Baltimore och liknande. Drfr tycker jag denna lineup r p tok fr trkig och opassande, ven om Sabbath sjlva hade rckt fr att gra mig njd.
Jag kan delvis hlla med om det, men samtidigt r nog metalvrlden idag den som r mest frltande nr det gller vad som r okej eller inte.
Powermetal med krsng eller ddsmetall frn Gteborg, allt rknas och allt r okej och drfr ser jag det inte som konstigt att de har samlat ihop just de hr banden.

Sen kan man ju alltid fundera ver vilka tre band man sjlv valt fr att komplettera grundarna av hrdrock.
Judas Priest? Sista chansen att se Rob Halford innan han slutar eller trillar av pinn?
Deep Purple? S lnge de inte spelar Hush.
Michael Schenker Group?

Det finns hur mnga konstellationer som helst och ingen av dem r fel.
Citera
2025-03-09, 16:43
Medlem
Citat:
Tyvrr innebr det vl ett hgt biljettpris, men det knns absolut vrt det om man r intresserad, fr det lr vara sista gngen ni ser Ozzy och mjligen ngra andra med.
Mmm, hur mnga kvllar kr de?
Om bara en kommer kanske det bli ver 250 per huvud, kanske mer
Citera
2025-03-09, 16:46
Medlem
Citat:
Judas Priest? Sista chansen att se Rob Halford innan han slutar eller trillar av pinn?
Deep Purple? S lnge de inte spelar Hush.
Michael Schenker Group?
Tv bra frslag, skulle dock byta ut MSG mot samtida Scorpions (original plus Uli)
Citera
2025-03-09, 17:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stunning-and-brave
Mmm, hur mnga kvllar kr de?
Om bara en kommer kanske det bli ver 250 per huvud, kanske mer
En kvll tydligen, 5 juli, men det r helt slutslt vilket knappast r frvnande, inte ens till de hr priserna: Price: 135.00 2,915.00

Jag hittade frresten en uppdaterad lineup och ja...det r mnga som r intresserade av att vara en del av Ozzys avsked:

Ozzy Osbourne, Metallica, Slayer, Pantera, Gojira, Halestorm, Alice In Chains, Rival Sons, Lamb of God, Anthrax, Mastodon, Black Sabbath, Tool, Guns N' Roses, Billy Corgan, David Draiman, Duff McKagan, Fred Durst, Jake E. Lee, Jonathan Davis, K.K. Downing, Papa V, Rudy Sarzo, Sammy Hagar, Slash, Tom Morello, Wolfgang Van Halen, Frank Bello, Lzzy Hale, Mike Bordin, Rudy Sarzo (repetido), Scott Ian, Sleep Token II, Zakk Wylde, Vernon Reid
Citera
2025-03-09, 17:24
Medlem
Citat:
En kvll tydligen, 5 juli, men det r helt slutslt vilket knappast r frvnande, inte ens till de hr priserna: Price: 135.00 2,915.00

Jag hittade frresten en uppdaterad lineup och ja...det r mnga som r intresserade av att vara en del av Ozzys avsked:

Ozzy Osbourne, Metallica, Slayer, Pantera, Gojira, Halestorm, Alice In Chains, Rival Sons, Lamb of God, Anthrax, Mastodon, Black Sabbath, Tool, Guns N' Roses, Billy Corgan, David Draiman, Duff McKagan, Fred Durst, Jake E. Lee, Jonathan Davis, K.K. Downing, Papa V, Rudy Sarzo, Sammy Hagar, Slash, Tom Morello, Wolfgang Van Halen, Frank Bello, Lzzy Hale, Mike Bordin, Rudy Sarzo (repetido), Scott Ian, Sleep Token II, Zakk Wylde, Vernon Reid
Cheesus
Det dr r inte dligt fr 135
ven JP har snt sin representant...

Nu fr jag ta mig ner i kllaren fr att banka lite plt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in